KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 18.-19.4.2026
12519. IS Viikonloppu 18.-19.4.2026
Ylläpito17.4.2026 klo 20:44
Huomenna Brigitta Kalpa, kovis merkitty kolme miikka. Piiliksessä Lahtinen ja henkilöteema, joita hän on tehnyt useampiakin.2. faketaxu18.4.2026 klo 14:37
Vajaa 4 tuntia tahkottu ja oikeata ylänurkkaa vaille valmis. Alkuun pelkäsin että menee googlailuksi mutta eipähän tarvinnut kuin tarkastaa muuta oikein mennyt arvaus.Ehkä astetta helpompaa Kalpaa tämä mutta laatua on!
3. Kuju18.4.2026 klo 20:07
Lounaisnurkka ja koillisnurkka jäivät pitkään aukkoisiksi ja vaikka nyt on kirjaimet paikoillaan niissäkin, niin hiukan kysymysmerkkiä edelleen. Muutoin ihan hyvä kolmemiikka, perustui pitkälti oivalluksille. Kuvalauseet jäivät minulle kryptisiksi, kuten itse kuvakin, joten niiden nerokkuuteen en osaa ottaa kantaa.
4. Rampe18.4.2026 klo 21:41
Kuvalauseet jäivät minultakin aiakin toistaiseksi ymmärtämättä.Jonkinlainen ajatus on siitä, miten kuva niihin liittyy on olemassa, mutta annetaan asian hautua.
Muuten ristikko lopulta aukesi kuten kolmemiikan pitäisikin.
Muutama vihje/ratkaisu on edelleen ymmärtämättä, mutta nettiä en tähän tarvinnut.
Mahdollinen nerokkuus selvinnee silloin kun koko pääkuvien ideakin.
5. Joutilas19.4.2026 klo 09:28
Minä luulen ymmärtäneeni kuvalauseet, mutta "EI VAIVAA MIITTAA" jäi hämärän peittoon, vaikka ratkaisuni lienee oikein. Kovin monia helmiä en löytänyt, mutta kyllä "naislaulajan pakassa" oli oikein messevä. Ristikon ulkoasu oli selkeä ja vaikeusaste mielestäni ihan kohdallaan. Kiitokset kauniit!
6. Kaapo19.4.2026 klo 09:56
Onpas aikamoiset päälauseet! Hetki meni ennenkuin tajusin.Joutilas: mahtaako vasen alakulma olla sinulla oikein? Tarkista vielä.
Nipotus: toisen kuvalauseen verbin pitäisi olla monikossa.
7. isoäiti19.4.2026 klo 12:17
Mukava ratkottava, kiitos, tekijälle! Vastasi hyvin vaikeusarviotaan. Kuvittelen ymmärtäneeni pääkuvalauseiden idean, mutta saatanpa olla väärässäkin. "Vellova puuntynkä" aiheutti ensin täyden ajatuskatkon, mutta huvitn keksin idean. Taisin Henrik Lahtisen piilosanan kanssa ähertää enemmän kuin ristikon, oli minulle urheilijoineen tosi hankala, mutta ratkesi kuitenkin. Teema ideana kiva.
8. Jiikoo19.4.2026 klo 12:21
Huomaan ristikkoni täyttyneen viimeistä ruutua myöten kuin varkain, mutta älkää kysykää, onnistuiko urotyö omin voimin! Ymmärryskin laahaa paikoitellen perässä, varsinkin alemman pääkuvalauseen osalta. Miitan vaivattomuus tuntui sentään ihan selkeältä.
9. Jontte19.4.2026 klo 13:28
Pääkuvan ideaa en ymmärrä. Lounaassa "nenillä kaappiin" en sitäkään ymmärrä. Kouluarvosana ristikon laatijalle 8,5. Hyvää viihdettä oli tunti tolkulla. Siitä kiitos.
10. eol19.4.2026 klo 13:40
(9.) Tuo "nenillä kaappiin" on mainio, eikä pääkuvan ja siitä lähtevien sanajonojen ideakaan minusta suinkaan ole huono.
11. Jontte19.4.2026 klo 14:10
Eol. Pääkuvasta lähtevien sanajonojen idea voi olla hyvä, mutta se edellyttää, että ymmärtää, mitä pääkuva esittää. On se jostain tieteissatuelokuvasta
KOMMENTOI