KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 25.-26.7.2026

12596. IS Viikonloppu 25.-26.7.2026

Ylläpito25.7.2026 klo 08:33
Skyttä/Kärkkäinen 3-, ehkä "vain", ja Lahtisen piilis.
2. Joutilas25.7.2026 klo 14:28
Aluksi tuntui hirmu vaikealta, kun en meinannut päästä alkuun mistään, mutta tovin, jos toisenkin tuumailtuani, alkoi sanoja tipahdella ruutuihin ja sen jälkeen ristikko tuntuikin enää tasaisen vaikealta. Joitakin asioita tarkistin jälkikäteen, vaikka ratkaisemiseen en apuja tarvinnutkaan. 3- mielestäni oikea arvio. Ristikosta jäi palkittu ja mukava olo, joten minusta se oli hyvä. Kiitokset!
3. pelaaja25.7.2026 klo 17:59
Koviksessa älyttömän monta erinomaista juttua. Ei moitteen sijaa eikä jäänyt myöskään yhtään kysymysmerkkiä vaivaksi. (Vain oma laatijasokkotesti eli kuvitteellinen kokemusvertailu taas täysin pielessä mutta nyt se oli vain iloinen yllätys.)
4. kakku7626.7.2026 klo 10:14
Tuntuu TOSI vaikealta. Laittakaa joki synonyymi avuksi, pliis!
5. Ylläpito26.7.2026 klo 10:30
No sen voi antaa, ei muuta.

joki = virta
6. Jaska26.7.2026 klo 14:01
Täyskolmoseksi venähtävät yhä useammin nämä puolikoviksi merkityt. Epävarmuuskin vaivasi; onkohan tämä sana sittenkään oikein. No osoittautuihan se pikkukuvan kaunotarkin olevan. Pääkuvan upea amatsoni toki tuttu.

Mielipiteenäni rohkenen huomauttaa, että Skyttä hipaisee tässä pari kertaa puhtaaksi laastun ajoradan harmaata piennarta. Lievän lipeämisen hyvittäköön vihjeiden kärkeen kiilaava, ainakin minulle ennen kohtaamaton ISON CITYN KADULLA. Kuin minulle räätälöity.
7. isoäiti26.7.2026 klo 16:55
Minulle riiti vaikeutta hyvinkin kolmosen verran. Tämä oli kuitenkin mukava ratkottava, eteni sujuvasti, kunnes tyssäsi hetkeksi oikeaan alalaitaan. Silmäjuttu oli minulle ennestään tuntematon, mutta nyt on sekin opittu. Ison cityn kadulla oli myös minulle uusi. Ihailin kykyä vihjeittää ristikoissa yleisesti käytetty sana uudelleen, esim. klassikkoverhoaja ja koissa aluksi.
Kuvien hankilöiden tunnistaminen helpotti kovasti.
Googlata ei paljon tarvinnut, kiitos myös siitä!
8. Kuju27.7.2026 klo 11:28
Pääsin suhteellisen helpolla alkuun ja sitten melko ripeästi ratkesi noin puolet (vasen puolisko), mutta sitten alkoi tökkiä. Viimeiseksi ratkesi alalaidan keskiosa ja sitä myötä myös siihen liittyvä sininen lause, mikä oli aika kinkkinen. Kyllä googlailemaan jouduin myös jo aiemmin, kun oli sitä trivial pursuit tietoa vaativia vihjeitä myös, sekä pari sanaa, joita en oikein tiennyt suomen kielessä olevan. Mutta palkitseva tunne tuli joka tapauksessa. Voisin mieltää täyskolmoseksikin, ei missään nimessä ainakaan alle kolmemiikan.
9. PM27.7.2026 klo 12:55
Eilen ratkoin kovista ja pääsin kahden kirjaimen päähän, nyt avautuivat nekin. Paikka on oikealla keskellä kuten Kujullakin (8). Edellä Jaskan postaus (6) kiteyttää ison osan siitä, mitä muutoin olisin tässä maininnut. Oivaltamis- ja tietovihjeiden tasapaino säilyi nippa nappa, lähellä oli jälkimmäisten runsaus. Lopulta kävi niin, ettei ollut tarvetta turvautua tietolähteisiin ennenkuin täyttyneen ristikon tarkistusvaiheessa eräiden sanojen osalta.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *