KESKUSTELUT > RISTIKOT > HS 24.7.2026

12595. HS 24.7.2026

Armando Permanto23.7.2026 klo 22:00
Tämänkertainen oli jo suorastaan kohtuuttoman helppo. Uudet ristikot ovat muuten oikein mukavia, mutta toivoisin vaikeusastetta hieman korkeammaksi, jotta ratkomisesta riittäisi iloa pidemmäksi aikaa.
2. mattip24.7.2026 klo 00:19
Lainaus: 1. Armando Permanto 23.7.2026 klo 22:00
Tämänkertainen oli jo suorastaan kohtuuttoman helppo. Uudet ristikot ovat muuten oikein mukavia, mutta toivoisin vaikeusastetta hieman korkeammaksi, jotta ratkomisesta riittäisi iloa pidemmäksi aikaa.

Tuostahan saattaa jollakin ratkojalla toiveikkuus sammua. No, yllättävän helposti tämä ratkesi. Ovatkohan ratkaisusanat uudella laatijalla lyhyempiä kuin edeltäjällään? En ole asiaa tutkinut, mutta minusta tuntuu siltä.

Täältä (Tartosta) tähän!
3. Ville24.7.2026 klo 08:22
Nopeasti tuli ratkotuksi. Jäin vain ihmettelemään ylimmän sanajonon keskimmäistä sanaa, kun siihen oli kirjoitettava virheellinen suomen sana (kirjain O5).
4. Eki24.7.2026 klo 09:06
Ville yrittää nyt vain ratkoa kohdan oikein.
5. spa24.7.2026 klo 13:21
Ei tämä minulle kovin helppo ollut, mutta täyteen tuli.
Menin ensin Villen kanssa samaan lankaan.
6. Max24.7.2026 klo 13:48
Helppohan tämä oli. Ratkoin sen aamutoimien ohessa, kun samalla tein parit sudokut ja hoitelin muutaman puhelun.
7. EK24.7.2026 klo 14:09
Eki, pyysitkö Villeä vai totesitko:(no,) Ville yrittää van jne
8. Jontte24.7.2026 klo 14:25
Tasavaikeaa ammattilaisten hyvää työtä. Minulle tämä oli luokkaa 2-. Muutama tunti meni. Eräs syy ajankuluun minulla on ristikon koko. Vaatii enemmän hahmottamiskykyä kuin esim. SK:n ristikko
9. Allez24.7.2026 klo 16:14
Aloittajan (1) viesti torstaina klo 22: että oli liian helppo! Kuin Speden sketsistä This is humour? Ei tämä minulle ainakaan torstaina ratkennut. Sen sijaan viikko sitten oli (liian?) helppo huolimatta venytetyistä säännöistä.

Meitä on erilaisia ratkojia ja itse teen aina ilman ratkovaisten apua. Mutta, jos tällainen ristikko on jollekulle liian helppo, ei sitä kannata jatkaa, kun on hoksannut sen liian helpoksi. Teen vain HS-ristikoita eli minulla ei ole riippuvuutta ristikoihin. Täällä jotkut ovat kehuneet esim. IS-kovista, että siinä on haastetta. On niitä varmaan muitakin, joita en tunne. Kannattaa siis tehdä vain niitä.

Sain kuitenkin haasteen nuorisolta kokeille heille mieluista XXX-ristikot lehteä (huom. nimi poistettu, jotta en mainosta kilpailijaa). Jos Sanaris luulee, että heillä on parhaat ja villeimmät ideat, niin kokeilkaapa tuota. Ei se sinänsä vaikea ole, jos tuntee nuorison kieltä ja idoleita ym. Ja säännöistä viis! On niissä mummoille ja papoille tarpeeksi haastetta.
10. Jaska24.7.2026 klo 16:42
Perjantai-iltapäivän tähdellisimmän tehtävän keskiössä on yksi kirkkaudeltaan ensimmäistä luokkaa oleva tähti. Se ei siis ole keskinkertainen niin kuin ristikon vaikeustason keskikseksi määrittävät kaksi tähteä.
11. Uusi24.7.2026 klo 18:04
Minulla ratkaisemista helpotti pääkuvan henkilön tunnettavuus.
12. isoäiti24.7.2026 klo 20:48
Lainaus: 5. spa 24.7.2026 klo 13:21
Ei tämä minulle kovin helppo ollut, mutta täyteen tuli.
Menin ensin Villen kanssa samaan lankaan.

Arvelen, että tuohon lankaan menimme jokainen. Ainakin minä myös.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *