KESKUSTELUT > RISTIKOT > VIHERPIHA-LEHDEN RISTIKOT

12589. Viherpiha-lehden ristikot

Ritu16.7.2026 klo 14:52
Terassilla istuessa on ihana selailla "aikuisten kasvi-aiheista kuvakirjaa" Viherpiha-lehteä. Nyt parissa viimeisessä, kesä- ja heinäkuun numeroissa on ollut mukavan haastava tavuristikko mukana.
Numerossa 7/2026 oli mainittu laatijana Sanaris.

Minulla kesti kauan saada valmiiksi kesäkuun ristikko. Nyt ei ole auennut heinäkuun tavuristikkokaan vielä kokonaan. Netistä löytyisi vastaukset, mutten suostu katsomaan. Ehkä ennen talvea kurkkaan apua, jollei muuten ratkea.

Mutta olen tykännyt vihjeistä, joissa olen harhaillut ties missä. Kesäkuun numeron vihjeessä KÄSIVARRESSAKIN olin ihmiskehossa. Vihje AJAMATTOMUUDEN SEURAUS kuljetti minut eri kulkupeleihin kunnes risteävien avulla vastaus löytyi miesten leuan alueelta. Tuollaisen vihjeiden auettua tulee hauska olo.

Pääkuvat ovat olleet puutarhaihmisen mieleen ja ristikoiden päällä lukee ihanasti: Ota hyvä asento parhaassa puutarhatuolissa ja huilaa hetki.
Tuo teksti muuten osui ja uppos niin hyvin numeron 7/2026 ristikon pääkuvaankin.

Kiitos mukavista aivopähkinöistä ihanassa lehdessä.
Ihminen kun ei tarvitse kuin jonkun mökin, jonka ympärillä on hallitusti rehottava puutarha. Siellä kaiken kauneuden keskelle sijoitettuna tuoli ja sitten vain kynä ja ristikko käteen ja simsalabim: maanpäällinen paratiisi on siinä!
2. Eki16.7.2026 klo 15:46
Taitavat olla Eeva Ristikoissa myös julkaistuja.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *