KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 14-15/2026

12501. SK 14-15/2026

Adelina2.4.2026 klo 13:12
Toni Pitkälän ristikko **, Pertti Oskalan piilosana.
Digilehti ilmestyi jo eilen, joten pitihän noita heti alkaa ratkoa.
Ristikossa kului kauan, sillä peruutettavaa riitti, toisin sanoen väärien sanojen poistamista deletoimalla. Ristikko sai moneen kertaan yllätettyä, enkä voi mitään sille, että minulle tulee vähän tyhmä olo aina välillä, jos en heti tai pian keksi oikeata ratkaisusanaa, vaan yritän ensin monta väärää sanaa ennen sitä. Tulee tunne, että siellä se laatija naureskelee partaansa.
Piilosana vaikutti suoralinjaiselta. Viimeksi keksin VS13; ei se tainnut olla edes vaikein, mutta vaati silti ratkonnassani aikaa.
2. Tallukas2.4.2026 klo 13:27
Hyvin pääsin tällä kertaa ristikon ratkonnassa alkuun, mutta sitten tyssäsi. Saman päivän aikana kuitenkin pystyin jatkamaan, mutta niitä jatkoja piti enemmän tai vähemmän korjailla illan kuluessa. Nyt kuitenkin aion viedä ratkaisuni nettisivulle. Iloahan tästäkin ristikosta oli.
3. Jontte2.4.2026 klo 13:30
Pitkälän ristikko on tasooni nähden noin 2,5. Tasaisen kovaa vääntöä sai tehdä koko alueella. Pääkuvan idea selvisi minulle vasta tovin päästä ristikon ratkomisen jälkeen. Hauska vetäisy Pitkälältä. Kokonaissrvioni ristikon tasosta on 9- kouluarvosasana.
4. nimimerkitön2.4.2026 klo 17:05
Pitkälän ristikko täyttyi yhdellä istumalla, mitä ihmettelin, kun yleensä hänen laatimustensa parissa kuluu aikaa ja pyyhekumia. Apuja ei tarvittu tällä kertaa.

Uskaltaisikohan kokeilla selvittää kryptoa? Joitain helpohkoja sokkokryptoja olen joskus ratkonut, mutta tämä lienee vaikeusasteeltaan jotakin muuta. Mielellään kuulisin kommentteja, onko hankalakin tämä tämänkertainen.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *