KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 14.-15.2.2026
12212. IS Viikonloppu 14.-15.2.2026
Ylläpito13.2.2026 klo 15:34
Huomenna Pallosen ja Lavoniuksen Kovis 2½ (Kärkkäisen pääkuvalla) ja Lahtisen Piilis.2. Jiikoo14.2.2026 klo 10:54
Koviksen ennuste kaakon isoine aukioineen tuntui alkuun huonolta, mutta täyttyihän tuo sentään ja 2½-rankkaus lienee oikeutettu. Ihan kiitettävän kiva aamupala! Kyynelehtivää sarviniekkaa kävi sääliksi, mutta olihan tuossa vekkuleita vihjeitä muitakin.
3. Joutilas14.2.2026 klo 19:20
Olipa mieleinen ristikko. Paljon pitkiä sanoja ja aika vähän itsestäänselvyyksiä. Plussana tietysti hakuteosten tarpeettomuus, eli omillaan tuli toimeen. Jotenkin tuntui jopa arvioitua vaikeammalta. Liekö johtunut siitä, että samalla seurailin kisoja toosasta, eikä keskittyminen näin ollen ollut ehkä ihan täysipainoista. Niin, tai näin, niin oikein mainio laatimus tämä oli. Kultamitalin arvoiset kiitokset! :)
4. Kuju15.2.2026 klo 13:25
Tarvitsin kahtena päivänä parin tunnin sessiot ennen kuin tuli täyteen. Ilmeisesti monilla on varsin laaja yleistietotaso, jos näitä koviksia saa ratkottua aivan ilman apuja. Minä en tiedä kaiken maailman Jormia ja Teroja, kookos-sokeri blandauksia, en edes sitä tutun bändin ekaa tai kumirenkain olevaa jutskaa omasta takaa. Lisäksi oli ainakin yksi sen verran harvinainen Suomen kielen sana, etten ole sitä kuullut.
5. PM15.2.2026 klo 13:35
Minullakin on yleistieto vajaa ja aukkoja on, tällä kerralla oli lähes kymmenkunta uutta sanaa tai vihje-vastaussanayhteyttä. Yli annetun vaikeustason oli minulle. Kunpa jotenkin osaisin yleistietojani kartuttaa. Työkalujakin omistan runsaasti, mutta yksi uusi nimi tuli tässä Koviksessa.
Kovis on mainioita sanasommitteluja täynnään, samoin vihjeitä. Laaja aukio lounaassa ilman harvinaisuuksia!.
6. Jontte15.2.2026 klo 15:24
4. 5. Mielestäni tämä ristikko vaatii enemmänkin nippelitietoa kuin yleistietoa. Mutta yhtä kaikki, ristikko on hyvällä ammattitaidolla laadittu. Minulle vaatimustaso on enemmän kuin 2,5. Elämä on
7. happonen15.2.2026 klo 15:59
Hyvä vähän enemmän kuin kaksipuoli-palloinen perus-Pallonen. Eli virheetöntä ja laadukasta laadintaa, pitkiä sanoja ja aukioita. Varsinkin oikeassa alanurkassa harhauduin useamman sanan osalta ja kuulakärkikynä sotki tuon alueen melko pahasti.
Kiitos tästä. Ja pilsneriä kului lähes litra eli ei ihan keveimmästä päästä kuitenkaan.
8. happonen15.2.2026 klo 16:16
Onko taviksessa harvinainen virhe? RUKOILLA pitäisi ehkä olla RUKOILEVA?
9. Joutilas15.2.2026 klo 16:52
8. happonen, mielestäni sellaista harvinaisuutta ei esiinny.
10. happonen15.2.2026 klo 16:55
Joutilas: olet oikeassa. Minulla oli virhe risteävässä sanassa.
11. Mumma15.2.2026 klo 18:14
Mielestäni taviksen rukoilla on ihan oikein.
12. Jaska15.2.2026 klo 18:18
Kolme tuntia ja rapiat vaati kovis lunttailutta kera skimbailujen. Pari sanaa piti tsekata täytön jälkeen, mutta toinen jäi vaille täyttä ymmärrystä. 7x8-aukio ja kp 6,7 ovat tietysti hirmuisia suorituksia, mutta vihjeet ja sanasto eivät ihan tiptoppia. Maalikuva kertookin lahjomattomasti, että Pallonen hävisi Kuivaselle tiukan matsin tämän vuoden 2½-johtoaemasta muutamalla sentillä.
13. pelaaja15.2.2026 klo 19:10
Nyt minulla olisi oiva tilaisuus lunastaa taannoinen lupaukseni ja moittia kovista. Mutta ei se ole laatijan vika, että minä en edelleenkään tykkää tuollaisista toisten ihailemista aukioista enkä ole niihin suostuteltavissa. Ostin lehden, vaikka tiesin mitä siitä löytyy. Olen kuitenkin mieto ihminen ja siksi jättänen vain kaikessa rauhassa kaakonkulman ratkomatta tai ainakaan en laita kirjaimia näkyviin. Se on sitten minun protestini.
14. Viikinki15.2.2026 klo 21:57
Fatkat sentän löytyi suhteellisen kivutta, vaikka aikaa meni. Jäi vähän ihmettelmään vihjeen IMPROVISOI ratkaisusanaa.
15. Juse15.2.2026 klo 22:14
IMPROVISOI vihjeen piilokirjain mahdollistaa ehkä kaksikin vaihtoehtoa...riippuu pipon tiukkuudesta. Muuten ei siinä mitään ihmettä.
KOMMENTOI