KESKUSTELUT > RISTIKOT > HS KK-LIITE HELMIKUU 2026

12207. HS kk-liite helmikuu 2026

Jiikoo7.2.2026 klo 13:14
Filatelian harrastukseni jäi alkeistasolle ja lopahti jo teini-iässä, niinpä en löydä siihen liittyvää termiä. Ylempi vaakasana pääkuvasta on kahden muunkin kirjaimen osalta vajaa. Muualla on täyttä, mutta aivan liikaa on sellaisia sanoja, joita en olisi odottanut joutuvani ristikkooni raapustamaan. Hyhhyh.
2. Urpo7.2.2026 klo 14:31
Nyt on kyllä paha tuo Intiaa ja Puolaa -risteämä. Koska luotan ratkaisuihin ympäröivien sanojen osalta, jäljelle jää vain puuttuva yksi vokaali ja se ei kyllä tunnu löytyvän millään.
3. Läpi harmaan kiven7.2.2026 klo 14:50
Onkohan laatijalla menneet mausteet ja palkokasvit sekaisin. Ja mitä mahtaa lukea liukkaan ajoradan vieressä?
4. Alkuperäinen Johanna7.2.2026 klo 15:00
Lainaus: 3. Läpi harmaan kiven 7.2.2026 klo 14:50
Onkohan laatijalla menneet mausteet ja palkokasvit sekaisin. Ja mitä mahtaa lukea liukkaan ajoradan vieressä?

Liukkaan ajoradan vieressä on teksti "UPOLUA".
5. Hidas Käsi7.2.2026 klo 15:17
Jiikoo, ylempi pääkuvan vaakasana kuvastaa koruaineksen arvoa.
6. Hidas Käsi7.2.2026 klo 15:21
Urpo, löysin Puolan paikan Gmina Bierzwnikin hallinnollisesta piirikunnassa Choszcznon läänistä. Tämä muodostui ensin risteävien avulla miinus Intian alempi vokaali.
7. Hidas Käsi7.2.2026 klo 15:29
Ai niin, Intian ratkaisusanaan löysin vain muutaman hassun viittauksen. Toinen oli bussipsäkki :D ja toinen yksi ainoa viittaus oli järvi mistä en löytänyt enempää tietoa.
8. Jiikoo7.2.2026 klo 15:32
Hidas käsi (5.): Kiitos vinkistä, tuotakin olen miettinyt. Vaatisi muutosta toisaalla eikä filateliaa-vihjeestä tämänkään avulla muodostu sanaa, jolle löytyisi vahvistusta Googlella.
9. Urpo7.2.2026 klo 15:45
Jiikoo: Ei ehkä Googlelta helposti, mutta alandstamps.com löytää sanan, joka tuohon kohtaan kyllä uppoaa kivasti.
10. Jiikoo7.2.2026 klo 16:01
Urpo, sanaehdokkaallani googlettaessani olin kyllä tuohon alandstamps.com -sivustoon törmännyt jo aiemmin, mutta en minä onnistunut tuolla sivustolla vieläkään tähän sanaehdokkaaseeni törmäämään :o(

No, koodiin 1–9 ei näillä puutteilla vaikutusta ole, joten 1,19 euron muuntaminen viisikymppiseksi voisi periaatteessa hyvällä tuurilla onnistuakin :o)
11. PM7.2.2026 klo 18:44
Tuohon filatelia- kohtaan olen laittanut vuorokauden aikaa kuvaavan sanan, kun jotkin kuukelointulokset sellaista vihjasivat. Menköön!

Mutta auki on vielä pääkuvan alaharmaissa ex-kaupunki ja keskellä pitkä ps sanan loppu.

Kohta alan kypsyä, en haluaisi tämäntyyppisiä kyhäelmiä käsitellä.
12. Uusi7.2.2026 klo 19:53
Minulla puuttuu Lappeenrantaa. Pari muutakin vaakasanaa alareunassa on epävarmoja.
13. Jiikoo7.2.2026 klo 20:51
PM ja Uusi, Lappeenrannan paikannimi on löytyvinään vähän Saimaata pienemmältä vedeltä, L-rannan urbaanin alueen länsipuolelta. Ex-kaupunki taitaa sijoittua mediterraanisempien vesien rantamille, nykyisen Tunisian alueelle. Keskellä pitkän ps-sanan loppu viitannee pääkuvan esineen muotoon.
14. Arto7.2.2026 klo 22:55
Monta kertaa olin aivan hakoteillä mutta lopulta ristikko täyttyi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *