KESKUSTELUT > RISTIKOT > HS 21.11.2025

12139. HS 21.11.2025

Jiikoo20.11.2025 klo 23:32
Täyttyihän tuo pahalainen sentään. Kirjaimet 1–9 veivät aikaa noin 1½ h mutta pääkuvapötköt vierustoineen 2½ h. Katselin tosin niiden aikana yhden Beck-uusinnan toisella silmällä. Torstai-iltaista ratkontaa pakkaa hidastamaan tuoreiden täsmäapujen puute sanonkomissä.

Vihjeestä X11 (TAUDIN HUIPPUJA) saamani ratkaisusanan pitkää kirjoitustapaa vierastan, muu kelpaa.
2. O21.11.2025 klo 10:01
Jiikoo
Minä sain tänään vasta lehden, mutta oli mukava ratkottava kaikin puolin. Erinomainen painomustetulos pitkästä aikaa. :)
3. Rampe21.11.2025 klo 10:22
Tänä aamuna minäkin ristikmon ratkoin, vaikka eilen Viikko-näköislehdestä lunttasin mitä tuleman pitää.
Näköjään sain myös täyteen ennen kuin ratkojiin ehti ilmestyä päivityksiä.
Jiikoon mainitseman X11:n ympäristö tuotti eniten vaikeuksia minulle vieraine pystyvihjeineen.
TAUDIN HUIPPUJA-vihjeen ratkaisusanasta olen samaa mieltä Jiikoon kanssa, mutta koska koko sana näyttää olevan UTALA:n lailla lähinnä ristikon harrastajia varten, en taivutusmuodostakaanvoi olla ihan varma.
Ristikkoympyröissä täytyy vain hyväksyä jotkin yhteisesti sovitut tosiasiat. Kuten se, että Aton ja Atum ovat sama jumala, vaikka muu maailma ei ole asiaa vielä huomannut.
No niin, tuli vähän turhaa purkausta. Itse ristikon parissa viihdyin mukavasti tänä aamuna.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *