KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 8.-9.11.2025
12125. IS Viikonloppu 8.-9.11.2025
Ylläpito7.11.2025 klo 01:00
Huomenna Vuokilan ja Lavoniuksen 3-.2. Jiikoo8.11.2025 klo 13:00
Kovis Vuokila/Lavonius 3–. Ei lainkaan paha, koskapa ratkonta onnistui minultakin.Pehmis Pallonen/Lavonius, pääkuvat Gallian potkupallokukkoja.
Piilis Vuokila.
3. Ville8.11.2025 klo 14:04
Jiikoo on tainnut ruveta Ylläpidoksi.
4. Jiikoo8.11.2025 klo 14:15
Jiikoolla oli huomiokyky sen verran herpaantunut, että Ylläpidon aikaisempi aloitus jäi noteeraamatta. Pahoittelut! Ylläpito on huomaavaisesti yhdistänyt säikeet yhdeksi.
5. pelaaja8.11.2025 klo 16:15
Hauska juttu, kun luoteen vihjeen MÄÄRÄÄVÄT PITUUDEN ratkaisu risteää ristikon toiseksi pisimmän ratkaisun kanssa, joka risteää ristikon pisimmän ratkaisun kanssa. Eihän niillä yhteyttä ole mutta huvituin silti. Yksi vihje ratkaisuineen taas muistutti minua nimimerkkini tekosista. Ja niin taas huvituin. Mainio laatimus siis ja kaikki meni lopulta perille.
6. pelaaja8.11.2025 klo 16:18
=> Unohtui taas mainita se, että keskustelin itseni kanssa siis koviksesta.
7. Jiikoo8.11.2025 klo 16:27
Olihan tässä hupia ja hyvää mieltä tuottavia oivaltamisen paikkoja kerrakseen, mutta minulla jäi tavoittamatta ajatus vihjeistä TOOL ja ONNI saamieni (sinänsä ristikkokelpoisten ja tuttujen) sanojen kohdalla. Hakuihin en niiden osalta enemmälti ryhtynyt, koska eivät vaikuttaneet kirjaimiin 1–9. Olen toki voinut sortua virheisiinkin.
8. Joutilas8.11.2025 klo 23:06
Minulle TOOL ja ONNI olivat ihan selkeitä; eniten mietitytti KUTALA, ei kun KOVELAhan se olikin. Selkenipä sekin.Ristikko oli kaksijakoinen, paljon helppoja kohtia, mutta pari minulle kinkkistä aluetta. Vasen ylä- ja alakulma jumittivat melkoisesti. Tämän mukavan ajanvietteen vaikeusasteeksi arvioisin 2½. Kiitokset!
9. Kuju8.11.2025 klo 23:17
Oli hankala päästä alkuun, mutta sen jälkeen meni joutuisasti 90%:Iin asti. Pisin vaakarivisana oli helppo keksiä vain muutamien kirjaimien jälkeen ja se helpotti etenemistä kummasti Mutta aina ne viimeiset ruudut jossain jäävät tökkimään eikä tämä ollut poikkeus.
10. Uki9.11.2025 klo 15:22
Vasta ristikon täytyttyä huomasin keltaisten sanojen jipon. Ei näkynyt metsää puilta. Kiitos laatijalle ja ulkoasun tekijälle.Antti Skytän ristikkoakatemia oli silmiäavaava. Kannatti taas kerran ostaa viikonloppuiltis.
11. Hesaristi9.11.2025 klo 18:12
Tulipahan täyteltyä viimeistä ruutua myöten. MM-kisoja piti tekoälyn kanssa miettiä - kovuustasoa en arvio mutta Vuokilalta on vaikeampiakin koviksia ollut, Googlettavaa kaipaisin enemmän ja kuvavihjeitä ja ristikon koko voisi olla koko sivun kokoinen kuten viereisen sivun pehmis ja jättää pikapähkinäsudokut pois tältä sivulta - niitähän on muutenkin lehdessä pari sivua myöhemmin - kiitokset laatijalle ajan vietteestä.
12. happonen9.11.2025 klo 18:19
Hyvät tunnelmat jäi tästä. Tietovisa-osastoa oli hyvin vähän, erityiset kiitokset siitä. Pitkät sanat olivat hyviä mutta aika helppojen vihjeiden takana. TOOL on kyllä ihan pässinlihaa, ONNIa piti kyllä pyöritellä hetki vaikka rakennevihjeeltä homma haiskahtikin välittömästi.
KOVELA on toistaiseksi mysteeri ja piilokirjaimeen lienee kaksi vaihtoehtoa ristikkokelpoiseksi sanaksi.
Ensimmäisen mallasjuoman aikana täyttyivät muut alueet paitsi ylänurkat. Vasuri vaati kyllä täsmäiskun Tiedon Valtatielle, koska totesin erään trivialta haiskahtavan vihjeen olevan ylivoimainen minulle.
Kiitokset tekijöille ja onnea faijoille!
13. Justiina9.11.2025 klo 20:27
Mukava(hko) ristikko, tykkäsin noista pitkistä sanoista, mutta mun mielestä turhaa kikkailua juuri nuo yllämainitut KOVELA, ONNI ja TOOL.
14. Hesaristi9.11.2025 klo 20:47
Mielestäni vihje KOVELA oli vihjeistä parhain tässä ristikossa.
KOMMENTOI