KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 44/2025

12113. SK 44/2025

Ylläpito30.10.2025 klo 15:25
Tällä viikolla Arto Kuivasen xx ja Henrik Lahtisen piilosana.
2. Jiikoo31.10.2025 klo 11:16
Kiitettävän antoisa aamunavaus! Lahtisella aloitin ja onnistuin varmaan vähemmässä ajassa kuin hänen tuotoksissaan koskaan. Kuivasen kakkonen vaati apuihinkin turvautumista, tuoreita täsmäsellaisia en kuitenkaan tunnistanut löytäneeni ja ajan kanssa olisi varmaan onnistunut avuittakin. Pitkät pystysanat (à 25 kirjainta, jos oikein laskin!) oikein luontevia eivätkä mielestäni vaatineet vaatineet kompromisseja vaakasanojen laadun suhteen.
3. Heppu31.10.2025 klo 18:20
Pitkät sanat ristikossa selkeät. En ihastunut runsaaseen nimien kysyntään. Jäi löytymättä suomeksi ja saksaksi alas tuleva Frankfurtin naapuri juuri tuossa muodossa. Sankarin nimiset sankarit minulle tuntemattomia.
4. juju31.10.2025 klo 19:19
Pitkät sanat toki selkeät, joskin helposti arvattavat.
Vaikeusaste (minulle) ei ainakaan ylitä kahta tähteä, mieluummin alle.
Hyvät pyhät!
5. TKu31.10.2025 klo 20:39
Piilis tuntui aluksi hankalalta, mutta yhtä sanaa lukuunottamatta se täyttyi kuitenkin kahdella kierroksella. Se viimeinen eli P15 välähti mieleen, kun olin heräilemässä päikkäreiltä. Nukkuminen siis kannattaa!

Ristikko oli helpohko kaksitähtiseksi, kun luovutti heti alkuun arvailemasta tympeän moninaisia nimiä ja googletti ne ihan suosiolla. Harmaat avautuivat melko aikaisin ja auttoivat keksimään risteäviäkin. Olisin tykännyt tehtävästä kovasti, jos nimien sijaan olisi ollut enemmän oivallusta vaativia vihjeitä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *