KESKUSTELUT > RISTIKOT > SANASEPPO 2/2025

11995. Sanaseppo 2/2025

Jaska18.6.2025 klo 23:53
On nyt ilmestynyt SM-ristikoin. Hitaasti mutta varmasti ne täyttyivät jopa ymmärrettävästi ekan alkuerän yhtä vihjettä lukuunottamatta. Koppa kumisee edelleen tyhjyyttään. Mutta eihän kilpailijoiltakaan vaadittu vihjeiden selityksiä. Tulokseni 42, 62 ja 45 minuuttia. Kaksi ristikkoa alle, yksi niukasti yli keskisrajan. Kisan maksimiajoissa 30, 35 ja 30 minuuttia ristikot jäivät noin neljänneksin vajaiksi.

Kaikille SM-ristikoille aksiomaattisesti täydet pojot.
2. Jaska19.6.2025 klo 00:18
Nyt se aukeni yht'äkkiä kuin salaman iskusta. RP.tietysti. Laatijalle pari plussaa lisää.
3. Ylläpito19.6.2025 klo 09:12
Tosiaan, seuran jäsenillä on upea etuoikeus saada SM-kilpatehtävät ratkottavakseen. Jos ei ollut kisapaikalla aikoinaan, nyt voi tehdä jaskat ja testata taitonsa.
4. Joutilas19.6.2025 klo 18:09
Minäkin kilvoittelin itseni kanssa täysin puolueellisissa oloissa, täysin puolueellisen ajanottajan ja täysin puolueellisen ylituomarin, eli itseni, valvonnan alaisena. Alkuerään 1. sain kulutettua 31 minuuttia aikaa yhdellä virheellä. Minulle vieraaseen sanaan hilseestä repimäni piilokirjain meni luonnollisesti väärin.
Alkuerä 2. meni jo huomattavasti paremmin. Toisin kuin Jaskalla (35min.), minulle oli annettu aikaa 45 min., mistä käytin 29 minuuttia ja mielestäni virheettömästi.
Virheettömästi finaalin pakersin 20 minuutissa.
Näitä aikoja on ihan turha verrata mihinkään, tai kenenkään tuloksiin, sillä miljöö ja tilanne on eri. Puhumattakaan kisassa mukana olleisiin, sillä siellä ei varmasti kukaan pääse yhtä vapautuneeseen ja rentoon mielentilaan, kuin kotonaan, tai pubissa. :) Olipahan vaan mukava ratkoa.
5. iso S19.6.2025 klo 18:25
Harjoittelu auttoi, kun 2. erä meni ensimmäistä nopeammin? Kisapaikallakin jotkut olivat sitä mieltä, että toinen oli itse asiassa helpompi. En ole varma, tarkoittivatko absoluuttisesti vai suhteessa maksimiaikaan. Minulle kyllä kakkonen oli pahempi ja yksi virhekin johonkin tuli. Finaaliristikon ratkoin kotona.Ajan olen häveliäästi unohtanut.

Se on yleensä tosi, että kotona kulkee kovempaa. Kishirmut erikseen, he saattavat intoutua tosipaikassa kahta kauheampaan vauhtiin.
6. Jaska19.6.2025 klo 20:39
Toisen alkuerän 35 minsaa minulla siis lyöntivirhe. Todellisuudessa asetin itselleni varmuuden vuoksi tuplatavoiteajat. 60, 90, 60 minuuttia. Ne alitin niin roimasti, että voitin itseni mielestäni ylivoimaisesti.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *