KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 3.-4.5.2025

11954. IS Viikonloppu 3.-4.5.2025

Ylläpito2.5.2025 klo 00:30
Huomenna Toni Pitkälän kolmitähtinen kovis. Piiliksessä Parkkinen.
2. spa2.5.2025 klo 12:43
Pitäisiköhän minunkin (vastoin tapojani) SK 16-17:n innoittamana ostaa Iltis. Putoaisi kenties maanpinnalle...
3. Joutilas3.5.2025 klo 17:50
Tästä minä tykkäsin. Kaikesta selvisin ihan ite. Yhden ratkaisusanan oikeellisuus ja merkitys piti tarkistaa. Vasen ylänurkka aiheutti runsaasti miettimistä. Kahteen ratkaisusanaani kiinnyin liikaa ja ne jumittivat niin, ettei tolkkua tullut. Kun vihdoin raaskin luopua niistä, niin ratkaisukin löytyi melko sukkelaan. Ei tämä ehkä ihan "värikkäintä" Pitkälää ollut, mutta melkoista tykitystä kuitenkin. Kiitos ja kumarrus!
4. Jiikoo4.5.2025 klo 08:06
Pääsisinpä minäkin sanomaan selvinneeni ihan ite – tai selvinneeni edes päätyyn saakka! Apuvälineillä urheilleena olen saanut peittoa ehkä 90 % ja kirjaimet 1–9 ovat periaatteessa koossa, mutta niistäkin kaksi kaipaavat vielä varmistusta. No, eipä noita Pitkälän kolmospäänahkoja entuudestaankaan haitaksi asti vyölläni roiku...

Alhaallakin on yhä tyhjää muutaman (vähemmän kriittisen) ruudun verran, mutta varsinaisesti vaivaan päätäni numeroitujen ruutujen 1 ja 3 ympärillä.

Onnittelen itseäni jo siitä, että olen ollut pääsevinäni Pitkälässä näinkin pitkälle!
5. isoäiti4.5.2025 klo 12:14
Lainaus: 2. spa 2.5.2025 klo 12:43
Pitäisiköhän minunkin (vastoin tapojani) SK 16-17:n innoittamana ostaa Iltis. Putoaisi kenties maanpinnalle.

Minäkin olin ratkonut SK: n ja PuPen Pitkälät ja läksin vähän soitellen sotaan. Todella äkkiä putosin maanpinnalle. Nyt olen pinnistellyt ristikon kuitenkin valmiiksi, ehkä. Mitään epäselvää ei ollut jäävinään, mutta pieni epävarmuus yhdestä sanasta kaihertaa. Joutilaan tavoin jouduin tarkistamaan yhden sanan kirjoitusasun ja korjaamaan siinä yhden kirjaimen. Hieno ristikko ja kolmoseen pari plussaa perään! Kiitos!
6. pelaaja4.5.2025 klo 14:25
Itsensä asettaa tietoisesti vaaraan, kun tarttuu Pitkälän kolmoseen. Kuin viivoittimella rajattuna puolet koviksesta nyt valmis. Jää nähtäväksi, kuinka vaarallinen se toinen puolisko on. Eräs vanha laulu kyllä kertoo, että onnessa vaara on. Siksi tai siitä huolimatta taas tauon jälkeen kokeilemaan onnea. Tuleeko matkasta miten paljon pitempi kuin viimeksi naalin kanssa lumipyryssä, jaa-a, ei ainakaan lyhyempi.
7. PM4.5.2025 klo 15:44
On Kovis pitänyt otteessaan useita tunteja eilen ja tänään. Lähes joskaan ei aivan kokonaan avuitta olen nyt tilanteessa, jossa on enää vain pientä epäselvyyttä kaakon sanoissa. Ilmaisut pääkuvasta ovat haastavia. Ratkonnan edetessä on tullut esiin kolme ´never heard´ vastaussanaa tai sen ja vihjeen välistä yhteyttä.

Taukojen aikana on myös Piilis tullut ratkotuksi. Viimeisenä kirjoittui ps17 tietolähteestä urkittuna.
8. Jiikoo4.5.2025 klo 15:58
Kyllä minä niin mieleni hyvitin, kun sain vastaustekstarini lähtemään jokin aika sitten! Tuntui, että lopuksi saamani kirjainsarja 1–9 saattaisi olla jopa oikea.

Liemensäpahoittamisen aihettakin olisi sikäli, että ristikossani on yhä kolme tyhjää ruutua – ja sikäli, että horjahtelevaa ratkojaa piti matkan varrella tuon tuostakin taluttaa. Ilman apuja tekisin matkaa ylihuomennakin.
9. Kaapo4.5.2025 klo 16:28
Onpa taas hieno ristikko Pitkälältä! Huhhuh.

Lauseetkin huippuluokkaa.
10. Ville4.5.2025 klo 17:27
Pitkälän paras vihje taisi olla MUSTISTA HELTEELLÄ?. Kaiken kaikkian ihan mukava ratkottava!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *