KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 48/2023

11403. SK 48/2023

kaplas30.11.2023 klo 14:20
Pitkälä 1-tähtinen, ehkä helpompi (minulle) kuin häneltä odotin...
Piilis Keränen seuraavaksi!
2. kaplas30.11.2023 klo 19:34
Piilis lempeähkö...
3. kaplas3.12.2023 klo 17:36
Onpas täällä ennätyshiljaista! :-o
4. Elva3.12.2023 klo 18:33
Piilis oli hieno, ainakaan minulle ei mikään läpikirjoitettava tapaus. Viimeisinä ratkesivat 1v, 5p ja 6p.
5. Jiikoo3.12.2023 klo 22:05
Lainaus: 4. kaplas 3.12.2023 klo 17:36
”Onpas täällä ennätyshiljaista! :-o”

Hölisen kai täällä suuna päänä yhden jos toisen mielestä liiaksikin. Nyt olen rauhoittanut osaltani palstaa, kun viikonloppuna on ollut hiihtokauden aloitusta, hirvijahtia sun muuta poikkeusohjelmaa ratkontapuuhiin nähden.

Keränen tuntuu kiristävän ruuvia jatkuvasti, tämänkertainen piiliskin kävi minulle hyvinkin vaativasta – hyvä niin! Ja Pitkälä puolestaan pitää tasonsa korkeana helpossakin päässä. Molemmat tehtävät tarjosivat mainiota ajanvietettä. Vastaussähköpostini näkyvät lähteneen perjantai-iltana.
6. kaplas4.12.2023 klo 10:32
Ok! Minäkin parina vkl lähettänyt SK-tehtävät...
Muuten, Jiikoo on pariin otteeseen esitellyt metsäajokalustoaan.Mekin pari vk sitten ajoimme mönkijällä halkoja metsästä liiteriin. Hyvin sujui!
Vuokralla, ei kovin kalliskaan
7. Jiikoo4.12.2023 klo 14:54
Lainaus: 7. kaplas 4.12.2023 klo 10:32
”Muuten, Jiikoo on pariin otteeseen esitellyt metsäajokalustoaan.Mekin pari vk sitten ajoimme mönkijällä halkoja metsästä liiteriin. Hyvin sujui!
Vuokralla, ei kovin kalliskaan”

[Off topic: Täällä esillä ollut ”metsäajokalusto” taisi olla kippikärry, joka oli puoli-ilmainen, koska lavan pohja oli pilalle lahonnut. Kelpasi sentään sellaisenaan rankojen ajoon 2019. Seuraavana kesänä tein melkoisen savotan kunnostaessani sitä maanajoon kelpaavaksi. Seuraavassa kuva syksyltä 2021 täytemaiden ajopuuhistani. Lastaukseen onnistuin vuokraamaan lähistöltä 3,5-tonnisen pikkukaivurin ilman kuskia ja mätin kuormat sillä itse.

https://aijaa.com/YnOjYy

Nyt ei kaivuriakaan tarvitsisi moiseen hommaan enää vuokrata: 41-vuotias kuopuspoikani osti reilu vuosi sitten 40-vuotiaan, kuvassa näkyvääkin pienemmän kaivurin, kunnosti sen ja sai tuoduksi sen viime kesänä mökille. Minullakin on lupa vekottimen käyttämiseen. Lupaa sen kuvan esittämiseen täällä en ole kysellyt eikä palstakaan taida olla varsinaisesti tarkoitettu miksikään mökkilelujen esittelypaikaksi.

Puiden ajoon minulla on mökillä nykyisin saman mekaanikkopoikani tekemä pienehkö telikärry. Se valmistui kesällä 2019 samaan aikaan kun minä huhkin (pääasiassa lankoni) metsässä korjaamassa lumituhorankoja. Olin aikonut tehdä kärryn (1960-luvulla koulunkäynnin ohessa hitsaustöihinkin syyllistyneenä) itse, mutta poikani ilmoittautui halukkaaksi ja saimme aikaan luontevan työnjaon. Toki kärrystä saatiin näin parempikin.

Kuvassa esiintyvä ”soramonttu” (entinen tiemaiden ottopaikka) sijaitsee lankoni mailla. Se oli ehtinyt metsittyä, joten sain raivata pienpuustoa ja kunttaa ennen perämaiden kimppuun pääsemistä. Appivanhemmiltani perittyjä juttuja kuten mökkimmekin ja sen yhteyteen jäänyt vähäinen metsämaapläntti.]
8. kaplas4.12.2023 klo 15:32
Jiikoo, asia selvä! :-D
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *