KESKUSTELUT > RISTIKOT > VINKKEJÄ RISTIKOISTA

10096. Vinkkejä ristikoista

Rampe6.4.2022 klo 10:23
Pyydän vinkkejä ristikkolehdistä, joissa hieman haastetta ja monenlaisia tehtäviä. Löytyykö Iisakin ja Pelikaanien lisäksi muita?
2. Rampe6.4.2022 klo 10:35
Minä pyydän sinua vaihtamaan nimimerkkisi, sillä se on ollut minulla käytössä jo vuosia.
3. Tarja6.4.2022 klo 10:40
Minä ostan usein Suuri Ristikko -lehden. Siinä on paljon keskitasoisia ristikoita ja Juha Leinoselta haastavampiakin. Muutamia erikoistehtäviäkin lehdessä on, mm. uusimmassa aukeaman tavuristikko. Lopussa muutama sudoku ja siluettitehtävä.
4. iso S6.4.2022 klo 20:19
Juu, siinäpä ne laadukkaat visaisempia sisältävät hyllystä ostettavat sitten taitavat ollakin. Suuren Ristikon kevyempi serkku on Mantan Mainiot, jossa viimeisenä on yleensä kohtalaista pureksimista tarjoava Leinosen pähkinä. Muut tehtävät ovat pehmiksiä vieroksuville kevyttä kauraa. Mutta paperin laatu on hyvä!

Suosittelen liittymistä Sanaseppoihin. Hintaan 24 euroa pluds toimituskulut 6 euroa saa neljästi vuodessa Sanaseppo-lehden, jossa on monenlaisia tehtäviä ja monenlaisia laatijoita, osa laatijoiden eturivistä ja osa sinne haluavia. Osassa tehtävistä ruuvissa löytyy kireyttä yllin kyllin, minulle vähän liikaakin. Uusin numero pätkähti postilaatikkoon noin viikko sitten. Siinä oli uusille jäsenille mainio tarjous: Sanasepot 1-4/2020 ja 1-3/2021 sekä 104-sivuinen 40-vuotisjuhlanumero 4/2021, kaikki tämä uusille jäsenille hintaan 25 euroa (plus tietysti se jäsenmaksu). Niissä riittää askartelemista useaksi toviksi ja tuo hinta kannattaa maksaa jo sen juhlanumeron vuoksi, jos on kyse harrastamisen ilosta eikä palkintokilpailuihin osallistumisen toivosta.

Tilaukset ja tiedustelut sihteeri@sanasepot.fi
5. Jukkis6.4.2022 klo 20:33
"24 euroa plus toimituskulut 6 euroa".

Mitä ihmettä, mikä ihmeen "toimituskulut"?
6. Jaska6.4.2022 klo 21:45
Sanasepon 1/2022 sivulla 14 on tarjous uusille jäsenille iso S:n mainitsemista tuotteista (25 euroa) + Veikko Nurmen ja Jouko Nyyssösen teoksesta Suomalainen sanaristikko: muotoilu, sanoitus ja ongelmointi (10 euroa) + Sanasepot 2022 kalenteri (1 kpl 10 euroa, 2 kpl 17 euroa, 4 kpl 30 euroa, isommat määrät pyydä tarjous.) Tilaukseen lisätään yhdet toimituskulut 6 euroa.

Tulkitsen infoa sivulla 15 niin, että jäsenmaksu niin uusille kuin vanhoille 18-64 vuotiaille jäsenille on 24 euroa, muille 20 euroa. Uusille jäsenille tilaukset ja tiedustelut: sihteeri@sanasepot fi

On tehnyt useita vuosia mieli kysyä, mitä virkaa on sivun 15 tilisiirto-osiolla allekirjoitusriveineen. Eihän näitä pankkiin enää makseta. Jos ei mummolla eikä vaarilla ole PC:tä, niin nuorempi polvi auttaa.
7. Funny6.4.2022 klo 22:01
Voihan laskuja edelleen maksaa käyttäen pankin maksupalvelua. Täytetyt tilisiirtolomakkeet voi lähettää tilisiirtokuoressa postin kautta taikka panna pankin luukusta. Kyllä mummot ja vaarit haluavat hoitaa itse laskujensa maksamisen. Olisi enemmän kuin outoa, jos sellainen ei olisi mahdollista.
8. Jaska6.4.2022 klo 22:13
Mahdollista on, mutta työläämpää kuin netissä maksaminen. Taitaa olla kalliimpaakin. Veikkaus: tänä vuonna ko. tilisiirtolomakkeella Sanasepon jäsenmaksun maksavia on taas nolla.
9. Funny6.4.2022 klo 23:25
Kun on tottunut maksupalvelua käyttämään, varmalla ei ole yhtä työlästä kuin vanhoilla päivillä totutella verkkopankin käyttöön. Ja se vasta kalliiksi tulee, jos pitää tietokone hankkia laskujen maksamista varten. Ja vielä yksi juttu. Miksi ihmeessä Sanasepoilta pitäisi estää mahdollisuus maksaa ilman verkkopankkia?
10. Ritu30.12.2022 klo 12:39
Nostin tämän säikeen ylös, kun tuolla aiemmin oli muussa yhteydessä mainittu Sanaseppojen vuosikalenteri 2022.
Kalenterissa oli joka kuukaudelle oma ristikko. Niissä numeroitujen ruutujen kirjaimien avulla muodostuvan lauseen kerääjät voivat osallistua myös arvontaan. Eli mitään vinkkejä ei tietenkään pidä otsikosta huolimatta vielä antaa, kun kilpailuaikaa on jäljellä.
Minua kiinnostaa vain se, että saiko muut siinä oikeasti järkevän lauseen aikaiseksi? Minulla ei vaan yksi kirjain istu muottiin. Saattaahan minulla jotain väärinkin ratkottu. Oma hämmennykseni on tuolla maaliskuun ristikon kohdalla.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *