KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 21/2016

8875. SK 21/2016

Hannu28.5.2016 klo 18:50
Minulle kelpaa yksitähtisetkin SK:n ristikot, kuten tämäkin Pitkälän laatima. Näitäkin on mukava täytellä...en vieroksu pehmiksiä ollenkaan.

Ja jos välissä puhutaan vanhojen SK:n piilisvihjeiden sijaan myös uusista, niin eipä voi kuin ihailla taas Pertti Oskalan vihjeitysten ja ratkaisujen juonitusta ja verbaliikkaa tässäkin lehdessä. Eihän se ihme ole, että näytöillään hän laatii SM-kisan piilosanat.
2. tapio28.5.2016 klo 22:16
Piilosanatehtävä oli kyllä monipuolisesti ja verbaalisesti hyvin vihjeistetty. Muutaman vihjeen kohdalla sai miettiä jonkin aikaa, missä piilovihje piili.
3. TU28.5.2016 klo 23:23
Mukava Pitkälän yksitähtinen, kiitos siitä. Oskala taattua laatua.
4. Pike30.5.2016 klo 07:39
Olen tyytyväinen piilosanan vaikeustasoon. Ratkesi vasta lauantaiaamuna. Kiitos, että kerrankin oli vähän miettimistä. Yksitähtiset ristikot hyppään yli, ratkokoot niitä vähemmällä älyllä varustetut, jos se heille tuottaa suurta tyydytystä.
5. tapio30.5.2016 klo 07:47
Loppu oli turhaan ilkeilyä. Kyllä TU osaa haastaviakin ratkoa, mutta haluaa välillä ottaa rennommin.

Pari viimeisintä Oskalaa olleet todella kivoja, joskin hieman joissakin vihjeissä hieman ärsyttää piilovihjeen häivytys ylimääräisellä tekstillä (yleensä piilovihjeosion loppupäästä). Ideahan kyllä on se, että vihjeestä tulee hieman haastavampi, kun ei voi varmuudella heti päätellä, mistä piilovihje alkaa ja mihin se päättyy. Vaikeuttaa myös vihjeiden itsenäistä ratkomista, mikä varmaan on ollut tarkoituksenakin.
6. Jukkis30.5.2016 klo 09:44
Ylimaallinen superäly Pike näköjään taas laskeutui keskuuteemme. Edelleen on auki kysymys: Oliko se Pike, joka tyhmyyttään väitti SK 17:n piilosanan vihjettä "15 vaakasuoraan" virheelliseksi, sama Pike kuin tässä edellä kirjoittanut älyltään ja oivalluskyvyltään ylivertainen Pike? Jos oli, niin noloa.
7. TU30.5.2016 klo 09:46
Tapion ei ole syytä ottaa kantaa minun osaamiseeni tai osaamattomuuteeni, varsinkaan, kun ei tiedä taidoistani mitään. Piken sanomisiin en itse ota kantaa ja toivon, ettet tapio sinäkään sotke minua niihin, puolustele vain itseäsi, mikäli koet siihen tarvetta.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *