KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONLOPPU 2.-3.1.2016

8691. IS-viikonloppu 2.-3.1.2016

Eki31.12.2015 klo 10:30
Jo tänään 31.12. ilmestyy Toni Pitkälän vuosikatsausristikko, josta arvotaan jättipalkinto.

Lauantaina on tarjolla Kakspuol-Pallonen kovis taiteilija Lavoniuksen ulkoasulla. Ynnä muuta mukavaa.
2. Tuula Kärkkäinen31.12.2015 klo 19:05
En tykkää yhtään Toni Pitkälän tekemistä ristikoista. Sanat on kyllä välillä niin
"tekemällä tehtyjä". Erkki Vuokilan ja Teemu Pallosen on hyviä.
3. O31.12.2015 klo 20:53
Minä tykkäsin kovasti UUDENVUODEN JÄTTIRISTIKOSTA ja useista laatimuksista yleensä.
Näin vuoden lopussa on tunnustettava, että Erkki Vuokilan IS-kovikset saivat mielenkiintoni "heräämään" kovisristikkojen pariin!

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2016!!!
4. Tarja1.1.2016 klo 10:20
Minusta Pitkälän ristikko oli oikein mainio. Ei liian helppo eikä liian vaikea, vaan juuri sopiva. Erinomaista ajanvietettä vuoden vaihtumista odotellessa.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille, niin laatijoille kuin ratkojillekin!
5. Jaska1.1.2016 klo 12:17
Tekemällä tehtyjä? Eihän tekemättä mitään synny. Tekijämies se on Pitkäläkin siinä missä Vuokila, Pallonen ja muutama muu.

Ristikosta tykkääminen on sääntöpäisesti sidoksissa sen vaikeusasteeseen ratkojakohtaisella tasolla. Jos kovista ei saa täyteen, tai se täyttyy vain ylieläimellisin ponnisteluin, syy on tietysti laatijan.

Minäkään en havainnut malkaa omassa silmässä Pitkälän ensimmäisten kovisten kanssa ährätessäni. Ei ollut helppoa myöntää omaa kyvyttömyyttään. Se ei tietenkään tarkoita, että Tuula Kärkkäisen mielipide johtuisi vastaavasta kokemuksesta.
6. Tarja1.1.2016 klo 12:23
Jaska, ei voi yleistää, että koviksen täyttymättömyys johtaisi aina laatijan syyttelyyn. Itse ainakin Skytän jouluristikon kohdalla myönsin avoimesti, että syy on omassa tyhmyydessäni!
7. Tuula1.1.2016 klo 21:47
Ei ristikko liian vaikea ollut. En syytä laatijaa, jos en osaa ratkaista ristikkoa,
vika on silloin itsessä. Kaikilla laatijoilla on oma tyylinsä antaa vihjeitä ja toisen vaan kolahtaa paremmin kuin toisen.
8. Tarja2.1.2016 klo 00:29
Saattaa olla, että Tuulan "tykkäämättömyys" johtuu osittain samasta syystä kuin mielipide-erot 12.-13.12. olleessa ristikossa. Eli toiset inhoavat sanaleikkipitoisia vihjeitä, ja toiset, kuten minä, taas tykkäävät niistä yli kaiken.
9. Mie2.1.2016 klo 15:39
Tänään siis lehden ostoon :)

Olen aiemminkin sanonut etten pidä Pitkälän sarjakuvamaisesta kuvituksesta, makuasioita.

Ristikkolehdetkin ovat joskus turhan värikkäitä herkkäsilmäiselle. Siksi Lavoniuksen (tai Helin) kuvittamat ristikot ovat pelastus, ja tasona 2,5 tai 3-

Pallonen, Vuokila tai Rosenvall laatijoina. Ihan helmiä minulle joka en pidä epäselvästä tai räikeästä kuvituksesta.
10. Mie2.1.2016 klo 15:42
Jaska on nyt aivan hakoteillä.

Eikö kritiikki ole sallittua? Tai vielä paremmin, mielipiteet?

Ettäkö kritiikki johtuisi siitä ettei itse saa ristikkoa täyteen? :D Heh.

Ei ole kyllä tullut mieleenkään moinen vaikka tasot hieman vaihtelevatkin, lähinnä harmittaa jos kakspuolpallonen on liian helppo kuten pari kertaa on ollut.
11. Jaska2.1.2016 klo 16:55
En ole kieltänyt keneltäkään oikeutta mielipiteisiin. Siihen vedoten katson myös itselleni sallituksi esittää niitä.
12. Tuula2.1.2016 klo 18:01
Asia on juuri kuten Tarja kirjoitti. En tykkää, jos ristikossa on liikaa
sanaleikkipitoisia vihjeitä ja lisäksi aika pitkiä sellaisia. Samaa mieltä
kuvituksesta kuin Mie.
13. O2.1.2016 klo 18:27
Tämä oli herkkupala. Täytynee todeta, että kovikset, jotka ovat 3- tai 2½ ovat lähempänä osaamistani. Näin ei tule useamman päivän tuskailurupeamia. ;-)
(Tarja taisi tykätä niistä sanaleikkipitoisista yli kaiken.)
Pääkuvasta tulevat sanat olivat hauskoja. UOMAN SANKA oli tosi kiva.

Kiitokset Teemu Pallonen, Heikki Lavonius ja P.A. Manninen !!!
14. Tarja3.1.2016 klo 00:14
Pallosen ristikolle samat kehut kuin Pitkälällekin, eli kerrassaan mainio ja nautinnollinen ratkottava. Ristikko täsmälleen minun makuuni!
15. Ripa3.1.2016 klo 14:09
Yhdyn Tarjan mielipiteeseen!
16. Miramarita3.1.2016 klo 16:49
Huh, kyllä tässäkin pähkäilemistä oli, varsinkin kun ei heti ymmärrä kummata pois väärin tekemiänsä ratkaisusanoja. Tykkään myös noista Uoman sanka -jutuista, ne aukeavat suht helposti. Jättiristikko oli nyt mukava, koska ei ollut sekään aivan liian helppo. Kiitos taas laatijoille.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *