8549. SK/33

Tuttu15.8.2015 klo 09:54
Kukaan ei vielä ole kommentoinut SK:n kolmitähtistä. Aika hankala oli, mutta selätin!! Riittävästi haastetta, eikä googlettamista, pidin kovasti.
2. Heikki15.8.2015 klo 10:23
Tämä oli ensimmäinen kolmitähtinen, minkä olen ratkaissut yhteen menoon. Vain sivistyssana deponoida piti etsiä.
3. TU15.8.2015 klo 12:12
Sama tilanne, kuin Heikillä. Ensimmäinen kolmetähtinen, jonka olen saanut ratkottua samana päivänä ja piilosanakin jo täynnä! Ajattelin, että ristikon on pakko olla korkeintaan 2,5, koska se meikäläiseltä sujuili noin sutjakasti. Kiva ja hauska ristikko taas Joutsilta, kiitos siitä!
4. lp15.8.2015 klo 18:56
SK:n ristikko ja piilo ovat viikonlopun iso ilo, kiitokset!
5. Koukussa kolmitähtisiin15.8.2015 klo 18:59
Samat sanat, tosin noita urheilijoita piti tarkistella netistä. Helponpuoleinen, mutta hauskakin!
6. O16.8.2015 klo 16:22
Oikein mukava kolmetähtinen ristikko. Yläosa meni sutjakkaammin, kuin alapuoli.

Kiitos Pekka Joutsi!
7. Pike16.8.2015 klo 18:35
Ratkesi noin tunnissa. Annan tälle yhden tähden ja vielä miinuksen perään. Ei ole lähelläkään kolmitähtistä.
8. tapio17.8.2015 klo 19:33
Pike nyt ainakin ottanut tavaksi ampua yli arvioinneissaan - provokatiivinen arvio. Vaikka en ole ehtinyt vielä ratkomaan, kyllä SK:n kolmonen vähintään kakkonen on.
9. Tuttu17.8.2015 klo 21:02
Yhtä mieltä tapion kanssa noista Piken arvioista. Sitä paitsi Pikehän voi kirjoitella tänne mitä tahansa, ei kukaan tule katselemaan hänen tuhertamistaan. Tavalliselle ihmiselle tämä ristikko oli vähintään kahden ja allekirjoittaneelle pulliaiselle 2,5-3 tähden arvoinen. Mutta mukava ratkottava!!
10. O17.8.2015 klo 21:43
Tuttu.
Minulle ei tule koskaan, edes mieleeni, katsoa kelloa, kun nautin ristikon täyttymistä pikkuhiljaa. Täytän paljon vähän vaativampia ristikoita, mutta joskus vähän helpompiakin.
Ristikot ovat iloinen asia ja mukava harrastus. :)
11. joskus18.8.2015 klo 07:37
Pekka Joutsin ristikot ovat aina jonkin verran helpompia kuin mitä pisteytys antaa odottaa ,mutta aina niistä jää hyvä maku suuhun. Kiitos!
12. tapio18.8.2015 klo 19:39
Oli tämä lähinnä kakkonen. Pikeltä toivoisi kuitenkin asiallisia arviointeja. Koska piilosana helponpuoleinen, yhteisarvio tehtävistä (sinänsä ihan kivoja) kyllä jää hitusen liian helpon puolelle.

Joutsin ristikossa yksi historiavihje sellainen, että piti tarkistaa. Muutama tietämäni aika vanhoihin asioihin liittyviä vihjeitä.
13. TU18.8.2015 klo 21:40
Minusta piilosanan ja ristikon vaikeusasteiden suhde voi olla ihan mikä vain, ei haittaa. Ovat omissa kategorioissaan.T
14. tapio19.8.2015 klo 18:29
Piilosanoissa kolmosen rinnalla helpoimmat eli Jarin. Tässä siis ristikko jäi turhan pehmoiseksi.
15. O19.8.2015 klo 20:54
Pehmoiseksi en nyt sentään tätä Joutsin ristikkoa sanoisi, mukavaksi kylläkin. Makunsa kullakin, kun "Pike" arvosteli tämän yksitähtiseksi ja lisäsi miinuksen vielä perään!
16. tapio19.8.2015 klo 21:38
Minulla pehmoisuus liittyi suhteessa tähtiluokitukseen - siihen suhteutettuna pehmoinen, ei yleisellä tasolla. Pikellä kyse oli vain provokatiivisesta heitosta eikä halusta realistisesta arviosta tehtävän vaikeustasoa.
17. 21.8.2015 klo 10:16
Entäpä jos Pikelle tuo nyt vaan oli helppo? tapio olettaa taas tietävänsä toisten ajatukset - millähän perusteella? (Ellei hän ole myös nimimerkki pike ja vedättelee täällä?)
18. Pike21.8.2015 klo 16:44
Siis se oikea Pike, ei mikään tapio tai Kake, joksi minua on myös joskus nimitelty. Eipä silti, Kaken kanssa olen paljolti samaa mieltä noista Hesarin ristikoitten aivokääpiö-ratkojista. En tiedä tapion älykkyystasosta muuta kuin sen mitä olen näiltä palstoilta pystynyt päättelemään, ts. hänellä tuntuu olevan g-tekijä melko alhainen.
19. O21.8.2015 klo 19:00
"Tuttavapiirissäni ei tietääkseni ole yhtään persua." Näin kommentoi muuan näyttelijä.
Minä en taas voisi sanoa ("aivokääpiö-ratkojista") kenestäkään noin.
20. Tuulitukka21.8.2015 klo 20:05
Vilkaisin tänne palstalle ihan muuten vaan, ja kas: PikeKake täällä jatkaa haukkumistaan. Ihmisellä voi olla ns. älyä, mutta viisaus, empatia, kohteliaisuus, hienotunteisuus yms. sivistyneen ihmisen ominaisuudet kuitenkin puuttua. Tai miten kansa sen sanoo: "sydämen sivistys". Ehdotan Pike, että aloittaiset nyt syksyllä työväen- (tms-) opistossa ihmissuhdetaitojen alkeiskurssin. Kyllä se siitä pikkuhiljaa...
21. tapio22.8.2015 klo 08:43
Pike on kyllä maksimaalisen halveerava ihan kaikkia kohtaan.

Mollaaminen koskee kaikkia - niin laatijoita kuin toisia ratkojia.

Olen itse ratkonut loppuun asti yli 300 piilosanaa, joka ainoan SK:n lehden tehtävän muutaman viime vuosien 2013-2015 aikana ja jokaisen tämän sivuston arkistossa olevan kovisristikon loppuun asti. Silti Pike pitää minua aivokääpiönä.

Moni muu kirjoittaa, että moni SK:n ristikkko jäänyt kesken - minkän mollauksen Pike heille heittäsi.

Piken suurin nautinto näyttää olevan saada mollata Sanariksen laatijoita ja toisia ratkojia.
22. tapio22.8.2015 klo 08:57
Olen itse saanut negatiivista palautetta eikä minustakaan moni pidä. Mutta vaikuttaa siltä, että tämän sivuston vihatuin henkilö on nimimerkki "Pike" - pahinta tässä asiassa on se, että hän nauttii asemastaan suunnattomasti.
23. Eki22.8.2015 klo 09:05
"Sivuston vihatuin henkilö on..." Ei lähdetä tapio tälle tielle! Kuten sanoit, moni heistä jopa nauttii, jos "voittaa".
24. Tuttu22.8.2015 klo 23:37
Ikävää, että Kake=Pike on pesiytynyt tälle Suomen Kuvalehden säikeellekin. Ei riitä, että on pilannut HS:n säikeet. Tympäisee lukea kyseisen häirikön kommentteja. Näyttää, että moni kommentoija on poistunut tältäkin säikeeltä varmaan Pike/Kaken vuoksi.
25. Xxx23.8.2015 klo 00:56
Tapio, siitä, että olisit ratkonut oikein yli 300 piilosanaa, ei ole mitään näyttöä. Ainoastaa omat kehuskelusi. Pidän asiaa epätodennäköisenä. Useilla eri säikeillä haukuit laatajat moneen kertaan, kun teit itse virheitä. Sait tehtävät ratkottua vasta sen jälkeen kun taitavammat sinua neuvoivat. Et voi katsoa itse ratkoneeksi noita piilosanoja.
26. TU23.8.2015 klo 06:11
Tuttu, ei kannata antaa yhden nimimerkin pilata omaa iloaan. Kun provokatiivinen nimimerkki heittää verkkonsa, ei siihen kannata uida. Mikäli oikeasti pahoittaa tahallisesta ärsyttämisesta mielensä, kannattaa kommentit vaan skipata, eikä lukea niitä lainkaan. Ei siis tule antaa heille sitä valtaa, mitä he haluavat.
27. tapio23.8.2015 klo 08:12
"Et voi katsoa itse ratkoneeksi noita piilosanoja."

Olen lähes aina JÄLKIKÄTEEN keskustellut ongelmakohdista, joten olen ensin ratkonut tehtävät. Vain 2-3 kertaa on tullut kommentoitua pahasti keskeneräisen ratkaisun tilanteessa - niilläkin kerroilla olisi pitänyt ratkoa tehtävä ensin.

VAIN kaksi varsinaista ratkontavirhettä tullut, joissa olen toisten opastuksella saanut oikean ratkaisun.

Kerran toisten avulla oikea ratkaisu, jota en itse keksinyt.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *