KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONLOPPU 6.-7.6.2015

8468. IS-viikonloppu 6.-7.6.2015

Eki5.6.2015 klo 11:34
Huomenna Pallosen/Mannisen pehmis, Rosenvallin kovis (messevä kakspuolosen ja kolmemiikan väliltä), Kultin tavis ja Vuokilan piilis.
2. Mie6.6.2015 klo 12:14
Jesh, hienoa :)
3. HM6.6.2015 klo 23:58
Varmaan ennakkoarvio kohdillaan. Lähti helposti liikkeelle vasemmalta , mutta nyt paha jumi...
4. Juha N7.6.2015 klo 13:12
Tyytyväisenä hyrisen, sillä Rikun ristikoiden sanastossa ja vihjeityksessä ei koskaan ole negatiivisesti yllättävää. Kuinka hieno vihje onkaan esimerkiksi tämä: 7 EDESSÄ KÄSKY JUODA.

Tämä vaikeudeltaan kaksjapuolikkaaksi arvioitu ristikko oli itselleni ratkonta-ajassa 10 minuuttia kinkkisempi kuin I J Liljeroosin viimeviikkoinen täyskolmoseksi merkitty.
5. Tarja7.6.2015 klo 21:38
Kerrassaan mainio kovis! Yksi vihje jäi ymmärtämättä, mutta nyt en uskalla mainita, mikä se oli, ettei kukaan vahingossa anna vinkkiä ja siten pahoita jonkun kolmannen mieltä. Joten ei muuta kuin kiitokset R. Rosenvallille nautinnollisesta ristikosta.
6. HM7.6.2015 klo 22:05
Samat kehut minultakin! Tarjan tavoin en myöskään yhtä ratkaisua ymmärtänyt. Näissä Rikun ristikoissa ärsyttää se, ettei hoksaa aivan ilmiselvää ratkaisua ennen kuin sitten joskus... TÄSTÄ SUOMIA oli terävä vihje monien muiden ohella. Kiitos!
7. Kollo7.6.2015 klo 22:14
Minulla jäi kaksi ratkaisua tajuamatta. Merkkasin niihin kysymysmerkin ja tuijottelen niitä loppukesän silmät ymmyrkäisinä. Muuten tykkäsin!
8. Mie18.6.2015 klo 15:21
Tykkäsin :)

Liki täyteenkin tuli. Vain muutama sana jäi uupumaan ylhäältä.

Mikä oli muotoiliyritys, sain siihen Artek mutta viereinen sana on vähän epäselvä. Entä suolaista vettä? Entä nousussa? Entä treenaa oikein, pääset näille? *okos*?

Minulle jäi aukeamatta suet jonka sain pyhäpäiväotukseen, ehkä se on sitten väärin.

Tästä suomia on mulla piki mutta vihje ei aukea... eikä siis myöskään vastaus!

Mm. kyyllä ja käsiase olivat hauskoja :D
9. Hannu18.6.2015 klo 17:22
Kaksi kyssäriä marginaalissa: *OKOS* > ERÄS sekä TÄSTÄ SUOMIA > PIKI eivät ole auenneet, mutta enpä niitä vähään aikaan ole edes miettinyt. Josko vielä aukeavat tai joku kertoo.

ARTEK on oikein, SUOLAISTA VETTÄ > MERTA, NOUSUSSA > ELÄKEIKÄ, TREENAA OIKEIN, PÄÄSET NÄILLE > AREENAT (anagrammi). SUET on myös oikein: SU (sunnuntai), ET (avaruusolento E.T. Extra Terrestrial elokuvasta).

Näin minulla.
10. Tarja18.6.2015 klo 21:11
Suomia=piestä=piiskata
11. Tarja18.6.2015 klo 21:15
Kokosi=keräsi (okos-eräs)
12. Tarja18.6.2015 klo 21:24
Anteeksi, jos joltakulta taas meni mietinnän ilo, kun erehdyin paljastamaan pari vihjettä. Mutta kun niitä paljastettiin jo tuossa edelläkin, niin jatkoin samaa rataa.
13. Jaska18.6.2015 klo 23:01
Tarja, eivät ne mahdolliset miettijät kai uskalla näitä lukea, jos tosissaan tahtovat varjeltua paljastuksilta.

Parasta Rosenvalla aikoihin. Kulma-aukiot, yli kuuden keskipituus, lähes nelikirjaimistriviaalivapaa (ainokainen eli TAAS tässä tietysti parempi kuin tarjola ollut TAAL), moitteeton snasto ja sopivasti 2½-tason knoppeja. Ratkesikin ko. aikahaarukassa, Kahden kirjaimen typiste *OKOS* olisi ollut ilman tähtiä puhtaasti pahisvihje. Juha N:n mainitseman helmen jälkeen hopealle selvisi HIENOA SUUNNASSA.

KUIN MESSI - FUTARIT olisi viime vuosituhannella tuottanut miinuksen stadin slangin raiskauksena. Futari on näet ennen sotia syntyneille stadilaisille pallo, futaaja puolestaan jalkapallon pelaaja. Nyt olen jo antanut enemmistölle periksi. Sanokoon minun puolesta Messiä futariksi. kunhan ei potkupalloilijaksi!

Täydet siis tästä RR:lle.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *