KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONLOPPU 23.-24.5.2015

8449. IS-viikonloppu 23.-24.5.2015

Eki22.5.2015 klo 21:23
Pallonen/Manninen kakspuolpallosessa koviksessa, Vuokila/Liinalaakso pehmiksessä, Kultti taviksessa, Vuokila piiliksessä...
2. Mie23.5.2015 klo 12:37
Jepulis. Parin viikon takainen kakspuolikas oli outo kun ei ollut Lavoniuksen piirtämä mutta muuten ihan mukava ristikko. Saas nähdä miten tämä ratkeaa.
3. hölö23.5.2015 klo 13:25
Eipä kannata ostaa,kun laadinnassa mukana Manninen
4. O23.5.2015 klo 15:52
Oikein mukava ja viihdyttävä ristikko kaikenkaikkiaan.

Kiitokset Teemu Pallonen/P. A. Manninen!
5. Rampe23.5.2015 klo 16:44
Mukava, mutta koviksista ylivoimaisesti helpoin tämän vuoden puolella. Valehtelematta täyttyi alle 40 minuutissa ja sellaista tapahtuu minulle tosi harvoin Iltiksen kovisten parissa.
Kakspallonen.
6. Tarja23.5.2015 klo 20:24
Tosi kiva ristikko. Reilussa tunnissa valmistui, eikä jäänyt mitään epäselvää.
7. Tuomo23.5.2015 klo 21:38
Tämä kovis ratkesi kokonaan 1,5 h junamatkalla - yleensä ei tule valmista.

Pehmiksenkin ehdin täyttää. Vihjeessä "tuossa fotossa" on virhe?

Jälleen kiinnitti myös huomiota kuinka monesti ristikoissa olevat viivapiirrokset ja tekstit ovat epäselviä, rosoreunaisia ja niissä on haamuja/varjoja ym. Liekö syynä että koko ristikko on skannattu harmaasävykuvana tai tallennettu sellaisena. Esimerkiksi tämän pehmiksen yläreunan "HÄTÄÄN RIENTÄVIÄ" osa ä-kirjaimista tukossa; monet groteskitekstit (pölkkykirjaimet) rosoreunaisia ja haamupisteitä saaneet kuten vasemalla "REHN" ja "JUMALA". Alareunassa "HEI! EHDITKÖ PUHUA?" on hyvin epäselvä. Painolaadusta tuskin on kiinni, esimerkiksi Ristikkoakatemian pienehkö kirjasin tai vaikkapa valokuvaajan nimi MATTI TAPOLA sivulla 37 ovat tarkkarajaisia ja teräviä. Olisi ratkojaystävällistä että tekninen laatu on hyvä, erikseen sitten piirrokset joiden on tarkoitus ollakin harhaanjohtavia. Huono laatu vain rasittaa turhaan silmiä, kun normaalisti niitä koviksen vihjeitä joutuu lukemaan edes, takaisin ja vähän sikin sokinkin.
8. Jussi vain24.5.2015 klo 19:04
Mukava ristikko, jossa ei paljon tarvinnut mietiskellä.

Mistähän ristikosta Tuomo kyselee, olisitko laittanut viestin väärään säikeeseen? siltä vaikuttaa vahvasti.
9. Jussi vain24.5.2015 klo 19:48
Kyseletkö Tuomo pehmiksestä, tämä säie on kovista varten.
10. Rampe24.5.2015 klo 19:49
Jussi vain,
Tuomo puhuu tämän viikonvaihteen pehmiksestä, joten ihan oikeaan säikeeseen on viesti laitettu.
11. Eki26.5.2015 klo 20:39
Tuomon kommenttiin sen verran, että tutkimme asiaa täällä tuotantoportaassa ja kun pehmis näyttää lehdessä rosoiselta ja kovis skarpilta, täällä meillä ne ovat yhtä skarppeja. Pehmiksen rosot on saatu aikaan siis ilmeisesti reprossa.
12. Marco Poloinen26.5.2015 klo 20:49
Ruudulla näköislehden pehmiksessä ei myöskään näyttänyt olevan oikeastaan mitään noista Tuomon kritisoimista heikkouksista (amatöörin silmin tarkasteltuna). Oliskohan sittenkin heittelehtivällä painolaadulla jotain tekemistä paperilehden häikkien kanssa...
13. iso S27.5.2015 klo 14:21
Joo, täälläkin pehmis oli varsin karun näköinen. Jos olisin ristikkolehtihyllyllä mistään mitään tietämättömänä (eri lehtiä ja laatijoita tuntemattomana) valitsemassa ratkottavaa ja yksi lehti olisi ulkoasultaan tuon pehmiksen kaltainen ja toinen tuon koviksen tapainen niin valitsisin ilman muuta sen toisen.

Moni on kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä. Pehmis oli nyt päinvastoin.
14. Mie29.5.2015 klo 20:14
Tänään vasta aloin katsoa tätä ristikkoa. Kuten olen sanonut pidän tosi paljon Pallosen ja Vuokilan 2,5-tasoisista ristikoista ja Rosenvall on uusi miellyttävä tuttavuus, menee myös 3-.

Mutta nyt... ei pahalla, mutta minä en saa selvää kaikista kuvista :/ Mannisen tyyli on niissä pääkuvissa hauska mutta nyt koko ristikon kuvitus ei vain aukea minulle.

Lavoniusta vapaalta odotellessa...
15. Mie2.6.2015 klo 12:38
Ihan täyteen ei tullut, ja toki itse en tiennyt kaikkia sanoja mutta edelleen moitiskelen kuvitusjälkeä.

kivat koirat?
moniosainen?
kova?
vesillä? (ylhäällä vaaka)
kyydillinen?
16. O2.6.2015 klo 13:59
Mie.
IHMISRAKKAAT
EASTWOOD
ARMOTON
JAALAT
APOSTOLI
Näin minulla, mutta mikäli on väärin, niin toivottavasti joku korjaa virheet.
17. Mie2.6.2015 klo 15:12
Kiitos!

rakkaat sain mutta alkuosa oli vielä hämärän peitossa tuossa koirajutussa :D
18. Kati3.6.2015 klo 14:06
Mulla uupuu oikealta muutama: KUORISTA, entä mitäpä se tassu tekee, LOTTONUMERO ja MYYTÄVILLE. Antaisikos joku suorat vastaukset, pliis?
19. O3.6.2015 klo 14:43
Kati.
LOTTONUMERO - ARVATTU
MYYTÄVILLE - ESITTELYT

ps en vielä löytänyt kohtaa KUORISTA.
20. O3.6.2015 klo 14:49
Kati.
Löysin
KUORISTA - SITRONAATIT. (En ole varma, että on oikein, mutta noin tuli täytettyäni muut.)
21. kaija4.6.2015 klo 12:26
IS kovis 23-24.5. Keskellä ylhäällä kuvasta näyttäisi tulevan jorot,jonka"ärrästä" pitäisi muodostaa synonyymi"kunnossa" sanalle?????Tähti tavuviivallakin riippuu tästä ratkaisusta. Auttakaa!! Muuten mukava ristikko!
22. Marco Poloinen4.6.2015 klo 12:34
Ko. kuvassa näyttää olevan intin miehet ähkimässä harjoituksessaan, eli ei ole "jorot" vaan JOTOS. KUNNOSSA on esim. viimeisen päälle fiini vaateparsi...
23. kaija6.6.2015 klo 09:55
Kiitos" Poloiselle"!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *