KESKUSTELUT > RISTIKOT > MUSTAN PELIKAANIN VIIMEINEN NUMERO

7936. Mustan Pelikaanin viimeinen numero

Eki15.4.2014 klo 11:36
Osoitteessa pelikaaniristikot.fi vietetään juuri Mustan Pelikaanin hautajaisia. Tilaajat ovat tänään saaneet lehden viimeisen numeron ja huomenna se on saatavana lehtipisteissä.

Myös uusi Punainen Pelikaani on ilmestynyt. Punainen ja Krypto ovat tällä hetkellä ehdottomasti suosituimmat lehtemme ja porskuttavat plussalla.
2. tiipii15.4.2014 klo 12:35
Voih! En olisi tätä päivää uskonut ihan heti tulevan!

Kevyet mullat...
3. lp15.4.2014 klo 12:48
Ikävä tulee. Kun PuPen pahikset ovat aiheuttaneet ähkyä, on Musta ollut rentouttava välipala. Kiitokset menneistä.
4. jpq17.4.2014 klo 11:25
Vaikea uskao ja vieläpä sarjan helpoin lehti. ps. toisaalta itseäni tosi helpot eivät (näistä en tiedä onko ne niitä) ei kiinnosta pätkääkään. Erään kilpailijan tosi helpot oli minusta jo liian helppoja.
5. M17.4.2014 klo 12:26
Voisiko olla mahdollista, että lehtien ostajat ja tilaajat tekevät mieluummin vain ristikoita? Mustassa ja Passelissa kun on niitä "erikoisiakin" tehtäviä mukana.
6. Kisse17.4.2014 klo 16:24
Ikävä tulee tosiaan, kun olen lehteä ratkonut ainakin 10 vuotta säännöllisesti. Passelikin on ihan ok, mutta Punaisesta jää aina harmittavasti pari tehtävää kesken. Kryptoja en tykkää lainkaan ratkaista, menettelevät kyllä muiden tehtävien seassa, mutta kokonaiset kryptolehdet, ei kiitos.

Erityisen ikävältä tuntuu senkin takia, kun aikanaan sain urputuksellani ainakin osittain aikaan sen, että Pelikaanien paperilaatu muuttui paremmaksi. Sainhan siitä kovasti negatiivista palautettakin, mutta mitäpä niistä. Pääasia on mielestäni se, että lehdet voi nyt ratkaista käyttämällä peruslyijykynää tarvitsematta puuttua kaikenlaisiin vaihtoehtoihin, joita minulle aikoinaan esitettiin.

Eniten pahoitin mieleni yhden, ilmeisesti vanhemman mieshenkilön huomautuksesta, jossa käski minua lopettamaan valitukseni, koska sotiemme veteraanitkin häpeäisivät minua. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt täydellisesti. Ehkä hänelläkin oli syynsä mielipiteeseensä, en tiedä.

Hyvää jatkoa kuitenkin muiden lehtien osalle. Punaisen ja Passelin tulen jatkossakin ostamaan aika ajoin, kryptoa en kuitenkaan koskaan.

Hyvää pääsiäistä kaikille ratkojille.
7. Henry17.4.2014 klo 18:35
Isot ongelmat vaativat isoja korjauksia. Uskon että suurimmat ongelmat ovat aiheutuneet netin ilmaisristikoista.
8. kari kämäräinen17.4.2014 klo 19:10
Tietokoneristikossa ei ratkonta-asentoa saa yhtä lokoisaksi kuin perinteisessä paperisessa versiossa lyijykynän kanssa. Eli minun kohdalla Henryn väite ei ainakaan pidä paikkaansa!
9. ölle18.4.2014 klo 02:41
Voii kåmyt ja erkit. Vuokila etsii arvostusta. Kirjoituskielto on sitä
10. O18.4.2014 klo 02:58
Hyvä uutinen
11. O18.4.2014 klo 13:45
Tuo edellinen ei ole minun lähettämäni.
Unten mailla tuohon aikaan. Mikä nikkivarkaan tarkoitus
on ollut, sitä tiedä en.
12. O20.4.2014 klo 01:13
Sinä tuntematon mies. Kuinka jaksatkin loukata minua.
Jos luet tämän, niin luet.
13. Marco Poloinen20.4.2014 klo 01:26
[Ei qwer(tsu) kykene olemaan tuntematon.]
14. O20.4.2014 klo 19:05
[Marco Poloinen.

Ts. yöllinen 01:13 nikkivaras (toistamiseen) on hän.]

Hyvää pääsiäistä!
15. sorry20.4.2014 klo 21:28
Ihmettelen suuresti, kun eki i ihmettellee lehtiensä menestystä. Voi erkki
16. sorry21.4.2014 klo 01:41
Sakke. Pidätkö isääsi täysipäisenä
17. ghij21.4.2014 klo 10:51
Tästä on puhuttu täälläkin niin monesti. Mutta ratkojan ääni ei ole kuullut tai ei ole kuunneltu. Kevyet mullat ja punainen on seuraava, jos ei suunta muutu.
18. sorry21.4.2014 klo 13:37
Eki kirjoittaa punaisessa,että ei voi ymmärtää mustan suosion vähenemistä.
Meillä ymmärretäån.
19. Heidi Heinola22.4.2014 klo 00:34
Minua ainakin harmittaa Mustan loppuminen! Sitä oli kiva tehdä vasta-alkajille.
20. iso S22.4.2014 klo 10:03
Olisiko valitettavan kuolemantapauksen osasyynä se että lehden nimessä ei ollut sanaa helppo? Sellaisethan useimpien ostajien käteen tarttuvat, kuten juuri viime viikolla lehtihyllyn äärellä omin silmin totesin. Kolme lähti ostajien matkaan, kaikki erilaisia Helppoja.

Vain muutaman Pelikaanin kokemuksella (ei saa tulkita moitteeksi lehtien laadusta, johtuu ihan muista syistä) minulla on ollut vaikeuksia muistaa kumpaa lehteä voi suositella aloittelijoille, mustaa vai punaista. Lopulta keksin muistisäännön: se värikkäämmäksi nimetty saattaa osoittautua kokemattomalle tuskanpunaiseksi.
21. Henry3.5.2014 klo 00:38
Luin nyt Kari Kämäräisen vastauksen kirjoitukseeni. Harva ongelma koskee kaikkia, niin en ole väittänytkään. Enkä muutenkaan pyrkinyt esittämään väitettä. Kerroin tietoa siitä miten netti on vaikuttanut mm. sanomalehtiin, musiikkibisnekseen ym. Kaikki se on nyt faktatietoa, ei väite.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *