KESKUSTELUT > RISTIKOT > VANHOJEN PUPE-LEHTIEN ONGELMAKOHTIA 1.

8845. Vanhojen PuPe-lehtien ongelmakohtia 1.

tapio2.5.2016 klo 14:53
Jatkoa 8697. Vanhojen PuPe-lehtien ongelmakohtia 0. Tuo säie venyi liian pitkäksi.
2. ***2.5.2016 klo 17:28
Eiköhän nämä tapion paskalätinät jo riitä? Mene vaikka ulkoilemaan näin kauniina päivänä ja jätä päivystys vähemmälle!
3. 2.5.2016 klo 17:52
Tähdelliselle nimimerkille sellaisia terveisiä, että voihan näitä viestejä kirjoitella ihan mistä tahansa, vaikka rannalla maatessa!

On se hassua että riittää intoa tulla kommentoimaan, että joku on paskanjauhantaa. Ja nyt voitte kaikki kuorossa tulla kertomaan että niin oli tämäkin viesti.
4. **2.5.2016 klo 18:02
No paskaahan tuo oli nimettömönkin kommentti. "Sitä tikulla silmään" sopii hyvin näihin tapsun lätinöihin.
5. tapio2.5.2016 klo 18:32
Jos ** katsoo paremmaksi, voinhan minä avata kymmen vanhaa PuPe-keskustelua - haluatko, että niin todella teen?
6. kaksi tähteä2.5.2016 klo 21:25
kyllä minä nyt mieleni pahoitin kun JOKU käyttää minun tähtösiä, miten tästä eteenpäin. Kai uutta mietintään .
7. tapio3.5.2016 klo 21:39
No tarvittaessa sitten aukaisen vanhoja PuPe-säikeitä. Saattaa niissä olla samoja kohtia käsiteltykin. Aukovat täällä muutkin vanhoja säikeitä. Koska käyn PuPe:ja henkilöittäin läpi, peräkanaa saattaa tulla auottua sitten useitakin säikeitä. Olisin nyt vaan halunnut, että tämä säie olisi auttanut siinä, ettei olisi tarvinnut availla vanhoja säikeitä.
8. 4.5.2016 klo 06:47
Huoh!
9. huhu5.5.2016 klo 10:57
Tietysti se linkki jäi edellisestä viestistäni pois, mutta olihan koko viestikin ihan väärässä ketjussa. Tässä tapiolle se uusintana.

_http://sanaristikot.net/keskustelut/index.php?ryh ma=0&p1=vast.php&p2=info_3.php&id=7058&alku=1050&t =k2

Ota tuosta ketjusta mallia ja tee samanlainen. Ristikot loogisessa järjestyksessä ja vihjeet täydellisesti kirjoitettuina (virheettöminä) ja ratkaisut (tai ratkaisuehdotuksesi) saman tien. Jos nimittäin haluat, että ketjujasi luetaan eikä vain vinoilla.

Jokaista SK:n numeroa varten ei kuitenkaan kannattane avata uutta ketjua. Vaikkapa vuosikerta kerrallaan.
10. tapio5.5.2016 klo 19:58
Jos nyt yrittäisin käyttää tätä säiettä ja yrittäisin ilmaista itseni täsmällisemmin, se olisi kaikkien etu.

"Jokaista SK:n numeroa varten ei kuitenkaan kannattane avata uutta ketjua. Vaikkapa vuosikerta kerrallaan."

Noista jokaisesta on jo olemassa säie. Minun tietenkin pitäisi ensin tarkistaa, onko asia jo käsitelty vanhoissa säikeissä. Mutta jos ei löydy, ehkä kymmentä säiettä pitäisi aukaista, mikä ei ole kovin järkevää.

Vuosi kerrallaan ei myöskään toimi.

Kuten kerroin, en ratko PuPe:n kolmosia lehti kerrallaan vaan laatija kerrallaan. Aikaväli on 3/2013-2/2015 eli melkein kaksi vuotta. Enimmillään samalta tekijältä 8 tai 9 tehtävää (tästä en ole pitänyt tarkkaa lukua).

Kaikkien kannalta olisi järkevintä, jos nyt vain voisin käyttää tätä säiettä niin pitkään, kun sen käyttö on järkevää eli se ei ole turhan pitkä.
11. --5.5.2016 klo 20:33
Etkö millään voisi ajatella yhtä "tapion turinat"-säiettä. Kaikki jutut sinne! Ei näitä eri asioitasi muut niin erilaisina pidä. Nyt kirjoittelet Toukokuun yllätyksissä Aulikin piilosanasta.
12. tapio5.5.2016 klo 20:36
Asiat liittyvät niin eri aiheisiin - tosin tuo, mikä -- mainitsi lipsahti turhan pitkäksi väittelyksi.
13. --5.5.2016 klo 20:37
Kokeile!
14. tapio5.5.2016 klo 21:08
Menee liian sekavasti. No tähän säikeeseen voisi laittaa Ekin toukokuun yllätyksessä viittaamat Pelikaaniristikoiden sivuilta löytyvät esimerkkitehtävät. PuPeista nekin ovat.
15. TU6.5.2016 klo 02:38
Voisiko olla säie, tapion arvostelut tehtävistä, joista ratkaisut ovat tiedossa, mutta hankalia snaijata. Sitten erikseen voisi ratkoa uusia ristikoita, kuten muutkin ja mikäli ei hoksaa, kysyy ajallaan opastusta.
16. tapio6.5.2016 klo 08:41
"Voisiko olla säie, tapion arvostelut tehtävistä, joista ratkaisut ovat tiedossa, mutta hankalia snaijata. "

Tämä säie on tarkoitus olla juuri niille, mutta koskien rajatusti PuPe-lehtiä.
Tosin ongelmia voi tulla eteen myös vanhojen SK-ristikoiden kanssa, joten tämä säie oli kyllä vähän huonosti harkittu. Optimaalisin nimi olisi ollut"

Vanhat SK-ristikot, vanhat PuPe-tehtävät sekä vanhat Sanaris-tehtävät 1

Vanhat SK-piilikset ovat ihan oman tyyppisiä, joten aion käsitellä niitä erikseen.

Säikeeseen "Piilosanojen evoluutiosta" olen yrittänyt tuoda keskeisiä havaitsemiani muutoksia ja tarkoitus on päivittää sitä harvoin.

"Sitten erikseen voisi ratkoa uusia ristikoita, kuten muutkin ja mikäli ei hoksaa, kysyy ajallaan opastusta."

Niinhän olen tehnytkin - joskus aloittanut SK-säikeen (viime aikoina olen yrittänyt odottaa, että joku muu aukaisisi säikeen) tai sitten seurannut jo aloitettuja säikeitä.

No jotta säikeiden määrät voisi optimoida, paras unohtaa tämä säie, jossa ei ole vielä käsitelty ainuttakaan ongelmaa vaan puitu vain säikeen tarpeellisuutta.
17. 6.5.2016 klo 08:48
Tapin avaamissa säikeissä olisi hyvä olla 1. sanana: tapio.
18. 6.5.2016 klo 08:49
...säikeen nimessä!
19. tapio6.5.2016 klo 09:15
En laittanut enkä laita, sillä ihan kuka tahansa saa sitten tuoda esille omia ongelmiaan - koskaan aloittamani säikeet ei ole tarkoitettu vain itseäni varten, vaikka niin joku on luullut tai asiaan suhtautunut.
20. 6.5.2016 klo 10:24
Se olisi hyvä siksi ettei vahingossa avaisi sellaista säiettä!
21. tampio17.5.2016 klo 21:10
Nostetaanpa näitä tapion säikeitä lisää esille!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *