KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONLOPPU 27.-28.2.2016

8756. IS-viikonloppu 27.-28.2.2016

Eki27.2.2016 klo 09:53
Teemun kakspuolpallonen ja piilos-Ana Parkkiselta.
2. jl27.2.2016 klo 15:57
antaa olla vaan.
3. Juha N27.2.2016 klo 17:14
En pelaa golfia, mutta olisiko tavuristikon golf-aiheisen vihjeen ja sen ratkaisusanan välillä jotain hämmingintapaista?
4. Jaska27.2.2016 klo 19:47
Uskon tajuavani, mitä laatija tarkoittaa. Minulle ei siis siitä hämminkiä. En kuitenkaan tiedä, onko sana gofterminä oikea.
5. O27.2.2016 klo 21:42
Koviksen pääkuvalause tosi mukava ja ihana piirros. Kolmemiikkaa lähinnä, minun mielestäni.
Erittäin mukavia vihjeitä ja yksi lemppareista RUOKKIA.

Kiitos tekijöille!
6. Matti28.2.2016 klo 01:05
Ei siinä par-vihjeessä mitään vikaa ole. Kovin pitää saivarrella, jos sitä viallisena pitää.
7. Juha N28.2.2016 klo 09:40
Olen sitten ehkä ratkonut kyseisen alueen väärin. Sain vihjeelle PAR GOLFISSA ratkaisun, jota omasta mielestäni kuvaisi paremmin vihje HANDICAP GOLFISSA tai HCP GOLFISSA.
8. RR28.2.2016 klo 10:51
Juha on oikeassa.
9. Marco Poloinen28.2.2016 klo 11:33
Kertaakaan en ole golf-mailaa kädessäni pitänyt, mutta jo mutun (ja varmemmin lisäperehtymisen) perusteella käännyn vahvasti Juha N:n ja RR:n kannalle. Eri asiasta on kysymys. Tavis sinänsä on totutun ansiokas, ja tällä kertaa ehkä hieman "tavanomaista" haastavampi.
10. meester_Henk28.2.2016 klo 12:21
Kokeneena golfarina totean, että Juha N ei ole kaikin osin oikeassa. Par-luku kuvaa kentän/väylän ihannetulosta, mutta laajennettuna myös jokaisen golfarin oman tasoituksen (HCP) mukaista ihannetulosta, joka taas lasketaan henkilökohtaisen tasoituksen (HCP) mukaan kenttäkohtaisesti.

Par ja tasoitus(HCP) ovat eri asia, mutta ristikossa voidaan tietysti hieman oikoa ja yleistää, kuten Matti totesi.

Kaikki joukolla golfaamaan!!! Pelaamalla nämäkin käsitteet kyllä selvenevät.
11. iso S28.2.2016 klo 18:20
Oikea puolisko oli minulle selkeästi helpompi kuin vasen, jonka luokituksessa kolmemiikka ei olisi tuntunut pahasti yliampuvalta. Keskimäärin pallotus oli kai kohdallaan. Minun asteikollani se tarkoittaa sitä että täyteen tuli mutta jokseenkin kaikki hengenvoimat ponnistaen.

Yksi ratkaisusana jäi ensin ymmärrystä vaille. Sitten tajusin ajatelleeni vihjettä liian suppeasti. Näinhän se on että kovisten vihjeitä pitää tarkastella monelta kantilta, joskus erityisiä tilanteita ajatellen, joskus hyvinkin suppeasti tai laveasti. Pehmenneillä aivoilla pehmisharjoittelun pohjalta lyö otsansa Karjalan mäntyyn tai kompastuu johonkin sudenkuoppaan.

Valittamisen aihetta ei jäänyt. Suomalaisen tyylin huomioiden sen saa tulkita kehumiseksi.
12. Rampe28.2.2016 klo 19:34
Luulisin kakspuolpallosen pallotuksen olevan kohdallaan ainakin minun asteikollani.
Pääkuvalause ja itse kuva ovela keksintö.
Olisiko seksististä väittää, että kuvittajan arvasi miespuoliseksi vasemmalla olevista sotilaista ja kuvan ratkaisusanasta?
Toisaalta alapuolella olevan tytön tekemiset eivät välttämättä kuvasta aukea.
Tavuristikon golf-vihjeestä olin Juha N:n kanssa samaa mieltä, mutta pakko kai on uskoa kokeneen golfarin todistusta.
Koskaan en ole pelannut ja taidan nytkin vastata kieltävästi meester_Henkin kehoitukseen.
13. Lars29.2.2016 klo 13:33
Jep, pakko olla kakspuolonen kun tuli valmiiksi. Tosin pikkasen piti apukeinoja käyttää, eksoottisin tais olla vuonna 1960 painettu Otavan Iso Tietosanakirja. Mutta kyllä sieltäkin vahvistus löytyi itse keksitylle ratkaisulle. [silloin väritelevisiosta sanottiin että on yleistymässä USA:ssa huolimatta valtavista kustannuksista]
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *