KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 44/2015

8629. SK 44/2015

tapio4.11.2015 klo 22:08
Tässä alkaa kaivata liikaa erään hlön kommentteja. Ristikko oli kiva, mutta kyllä 2-tähtisten helpointa laitaa (joka on 1 1/2), ehkä jopa sen alle, sillä siihen ei tarvinnut keskittyä vaan sai ratkottua tekstitettyä TV-ohjelmaa katsellessa.

Piilosanatehtävässä enemmän pohdittavaa, ihan kivasti - enemmän kuin Antin tehtävässä edellisellä kerralla. Olisi ollut pohdittavaa pidemmäksikin aikaa, jos en olisi hätäillyt.
2. TU4.11.2015 klo 23:24
Kyllä on kumma, kun pitää valittaa helposta ristikosta, ihan vain kohottaakseen omaa profiiliaan. Taisi olla nyt hyvä vire päällä. Helpoista ristikoista olen kyllä Piken taannoisen kommentin kanssa samaa mieltä, että useat fakkisanat ovat laaduttomuuden merkki, helppokin ristikko voi olla tosi hauska!
3. TU4.11.2015 klo 23:26
Muistaakseni tapio kerran lausui, että ohittaa helpot ristikot, joten niistä hänellä ei liene laajempaa näkökulmaa.
4. O5.11.2015 klo 12:37
Teemu Pallosen laatima ristikko oli mielestäni hyvä. On tärkeää ottaa huomioon kaikki ratkojat. Minä täytän kaikki SK:n ristikot ja mielelläni (vaikeimmatkin mikäli pystyn).
5. tapio5.11.2015 klo 14:19
Koska jätän väliin SK:n yksitähtiset, minun on vaikea arvioida, milloin jokin ristikko on liian helppo kaksitähtiseksi. TU:n kritiikki on oikeutettu.

Joo ei tätä TU:n mainitsema liiallinen fakkisanasto haitannut. Avun pienemmistä nettiristikoista ei yksitähtisiä viitsi fakkisanaston takia ratkoa (palkintojakaan en ole koskaan saanut, joten en enää jaksa niitä palkintoarvonnankaan takia ratkoa). Sanasto huomioiden 1 1/2 -taso varmaankin toteutui, joten SK:n kategorissa kaksitähtinen.

Moni on kirjoittanut, että SK:ssa helppo ristikko on hauska - ihan mahdollista, jos ratkoja ei ole sortunut fakkisanastoon.

Toni Pitkälän edellinen kaksitähtinen oli itselleni puolestaan 2+ eli kaksitähtisten ylärajalla.

TU:n mainitsema vire tosiaankin vaihtelee, mikä vaikeuttaa realistista arviointia, vaikka kuinka yritän ottaa huomioon kaikki ratkojat.
6. ***5.11.2015 klo 18:34
tapio:"Moni on kirjoittanut, että SK:ssa helppo ristikko on hauska - ihan mahdollista, jos ratkoja ei ole sortunut fakkisanastoon."

Mitä sä taas sössötät?
7. åpo7.11.2015 klo 15:35
Tapio: "... , vaikka kuinka yritän ottaa huomioon kaikki ratkojat""
On siinä miehellä urakkaa!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *