KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONLOPPU 3.-4.10.2015

8593. IS-viikonloppu 3.-4.10.2015

Eki1.10.2015 klo 22:07
Viikonlopun erikoisuuksina Riku Rosenvallin kolmemiikkakovis ja Antti Parkkisen piilosana.
2. O3.10.2015 klo 20:47
Kyllä on paha kovis ja en kyllä laittaisi mitään miikkaa perään.
En ole saanut täytettyä, kun jotain 30 prossaa.
Jatketaan kuitenkin huomena. :)
3. Rampe4.10.2015 klo 08:17
Miikka taisi olla turha minunkin asteikollani. Tosin eilen avasin ristikon ja konjakin samanaikaisesti.
Ratkomatta vasen yläkulma, ehkä 20 prossaa.
Konjakkia jäi sentään vähän enemmän seuraavaa kovista varten.
4. Tarja4.10.2015 klo 11:21
Kerrassaan herkullinen ristikko! Aluksi meinasi paniikki iskeä, kun katsoin, että vihjeet ovat tyyliä ....Ä.. . Eli ei paljon apua vihjeestä. Mutta pikkuhiljaa oivallus toisensa jälkeen löysi tiensä paperille. Minullakin vasen yläkulma vielä (enää) kesken. Mukavaa, kun riittää mietiskelyä tällekin päivälle. Olisiko vähän samaa tyyliä kuin A. Skytällä? Joka tapauksessa tällaisista tykkään!
5. Juha N4.10.2015 klo 12:13
Tämä oli myös minusta oikein mukava. Pallotuskin oli kohdallaan, sillä täyskolmosessa olisi kuulunut olla vielä rutkasti enemmän aikaavievää haastetta.

Vihjeistä erityisen taitavasti laadittu oli mielestäni AITAUKSISSA ON MYÖS PUHIN KAMU. Tietovihjeille KONJAKKIA ja MÄRT sen sijaan annan risuja, koska näille ratkaisusanoille olisi hyvin voinut kehittää kaikille tuttuun merkitykseen liittyvän mutta laatijan niin halutessa silti vaikean vihjeen.
6. Tarja4.10.2015 klo 13:52
Vasen yläkulma valmistui, ja eihän siinä outoja sanoja ollut kuin tuo korkeakorkoinen. Taas yhtä sanaa viisaampana kiittelen laatijaa.
7. Emma4.10.2015 klo 15:59
Oikein mukava sunnuntaihupi! Kohdallaan minusta pisteetkin, vähän toista tuntia kesti ratkonta, joten on tämä helpompi kuin täyskolmonen. Tosin olin juuri eilisiltana verrytellyt Iisakin Riku Rosenvallin kanssa - siitä oli selvästi apua tässä IS-koviksessakin.

RR:lle kehuja ja kiitos!
8. Rampe4.10.2015 klo 16:14
Tarjan kanssa samaa mieltä vasemmasta yläkulmasta. Korkeakorkoisen ratkaisusana ainakin minulle uusi.
Hakoteillä olin koko yläkulman kanssa, mutta nyt se on paketissa.
Kiittelen minäkin !
9. Ahti4.10.2015 klo 18:19
Pallotus oli kohdallaan. Olisi voinut olla jopa kaksi ja puoli, sillä ristikko aukesi oman skaalan mukaan suht nopeasti, vaikka hidas ratkoja olenkin. Tuo korkeakorkoinen oli tosiaan uutta tietoa, kun harvemmin tulee noita itse käytettyä. :-) Samaa mieltä Juhan kanssa noista KONJAKKIA ja MÄRT vihjeistä.
10. O4.10.2015 klo 18:21
Rampe.
Niin oli minullakin hakusessa se vasen yläkulma. Uusiksi meni ja uusi sana tuli minullekin ylävaakaan.

Kiitos Riku Rosenvall!
11. Owlie4.10.2015 klo 18:55
KORKEAKORKOINEN ja sen kaveri olivat 1970-luvulla tosi hyödyllisiä eräissä siivottomissa paikoissa, joissa oli olosuhteiden pakosta käytävä. Nytkin sana aukaisi koko nurkan.

Tätä ristikkoa oli nautinto ratkoa. Väärä VETOAPU-valintani hidastutti ratkomista tuntikausia. Ruusut ja risut samat kuin Juha N:llä.
12. Tulokas5.10.2015 klo 12:45
Mitä olette mieltä vihjeestä M....- .ALINEN? Siis viisi pistettä, mutta kuusi tyhjää ruutua. Sain kuitenkin ihan järkevän sanan!
13. Tarja5.10.2015 klo 13:14
Luulisin, että siitä on vain vahingossa jäänyt yksi piste pois.
14. Pedro5.10.2015 klo 14:53
Kyllä tässä onkin jo jonkin aikaa mässäilty.Ainakin minulla hymy hyytyy,kun taas tarjotaan "Skytän kavaliaa"
15. Miramarita6.10.2015 klo 17:21
Sain lähes täyteen minäkin, vain vasemmasta alanurkasta puuttuu neljä kirjainta. Kovis on kyllä mahtavaa aivojumppaa ja hienoa kun on tämä tuumailupalstakin, on hienoa kun löytää tätä kautta kaltaisiaan. Tuttavapiirissäni kun ei ole ketään kovisten harrastajaa.�� Kiitos laatijoille kun jaksatte näitä tehdä.
16. O8.10.2015 klo 10:30
Miramarita.
Samaa mieltä koviksista! :)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *