KESKUSTELUT > RISTIKOT > IL/ VKL-RISTIKOT

8460. IL/ vkl-ristikot

HM31.5.2015 klo 22:53
Tuntuu siltä, että Iltalehdessä ristikkokulttuuri on ottamassa pahasti takapakkia. Viime viikon vaikea ristikko oli aivan läpikirjoitettava, tänä viikonloppuna olikin jo muutettu ristikoiden nimiä: Suuri ristikko ja Pieni ristikko. Molemmat ovat aivan pehmistasoa. Voisiko lehden ristikkovastaava kertoa, jatkuuko sama linja?
2. Anneli1.6.2015 klo 07:44
Olen niin samaa mieltä! Tämän viikonlopun lehteä en ostanut. Vilkaisin sitä kaupassa ja näin tilanteen.

Edellisen viikonlopun lehteä en pystynyt ostamaan, olin mökillä kaukana lehtipisteisestä. Velipoika soitti ja kertoi tilanteen. "Vaikea ristikko" oli ollut ristikon nimenä. Eihän siinä mitään pohdittavaa ollut. Nauruksihan tuo meni vihjeitä ja ratkaisuja toistellessa.

Missä siis Iltalehden viikonlopun vaikea ristikko?? Sehän on ollut niin mukava ja haastava.
3. Jussi vain1.6.2015 klo 21:22
Ei ole mukavaa, jos lehtensä ostaa toivossa, että saa pähkinäristikon ratkaistavaksi. Tavallaan asiakkaan pettämistä.
4. Anneli2.6.2015 klo 09:54
Niinpä niin. Kyllä todellakin Tonin ja Hannun vaikeita ristikoita kaivataan. Jospa se sana menisi jotakin kautta perille.
5. Pirjo7.6.2015 klo 19:01
SE VAIKEA RISTIKKO TAKAISIN JA HETI!
6. HM7.6.2015 klo 22:18
Jos ristikoista vastaava ei halua tulla selittelemään, voisiko Tiipii valistaa meitä, onko pysyvästä muutoksesta kyse?
7. tiipii7.6.2015 klo 22:48
En tiedä lukeeko näitä sivuja kukaan Iltalehden ristikoista vastaava? Mutta minun tietojeni mukaan kyseessä on muutos Iltalehden ristikkopolitiikassa. Laatijahan tekee parhaansa mukaan juuri sellaisia ristikoita kuin häneltä tilataan.

Eli julkaistut tehtävämäät tippuivat ja vaikeasta ristikosta tuli pieni ristikko (joka on tasoltaan helppo/helpohko) Mikä oli syynä linjanmuutokseen, en oikeasti tiedä? Voin vai arvailla.

1. Oliko tehtävät liian vaikeita?
2. Palaute toimitukseen ristikoista oli negatiivinen, eikä niistä pidetty?
3. Vastausmäärät ristikoihin olivat liian pieniä?
4. Vai haluttiin palvella suurinta enemmistöä paremmin, jotka kumminkin haluavat helppoja ristikoita viikonlopun ratoksi.
5, Tai jotain aivan muuta?

Varmaan Iltalehden suuntaan voi esittää kysymyksiä/toiveita, millaisen tehtäväpalstan te sinne haluaisitte jatkossa. Uskoisin että lukijoiden ääntä kuunnellaan herkällä korvalla. Niin kai nyttenkin on tehty?

Kiitos kaikesta positiivisesta palautteesta, minun ja varmasti myös Hannun puolesta. Se on lämmittänyt minun pientä ristikkosydäntäni ja auttoi jaksamaan näitten vaikeitten tehtävien (myös laatia) kimpussa.

Toni Piirainen
8. HM7.6.2015 klo 23:18
Tiipii, vika ei ole sinussa, hakeudu paremmalle työnantajalle! Ongelmat olivat samat jo ennen kuin aloitit siellä... Harmi, ettei IL tajua, että on meitä, jotka ostimme lehden vain vaikean ristikon takia, koska muutenhan jutut IS:n kanssa menevät yksi yhteen. Jos ristikoihin ei tullut tarpeeksi vastauksia,suurin syy on se, että ILssä on kieltäydytty siirtymään tekstarivastauksiin. Ainakaan minä en kirjekuoressa vastauksia lähetä. Kyllä nyt on syytä reagoida lehden suuntaan, minä ainakin teen niin!
9. tiipii8.6.2015 klo 10:45
Ei työnantajissa mitään vikaa ole.

Laatija vain tekee parhaansa niiden speksien mukaan, mitkä hänelle on annettu. Eihän Nokiastakaan tullut huonoa työnantaja heidän keskittyessään pelkästään verkkobisnekseen.

Kuten sanoin syytä linjanmuutokseen en tiedä.
10. Jaska8.6.2015 klo 11:41
Iltalehdelle ei kelpaa raha? Lehtihän saisi osuutensa tekstarimaksuista. Pehmistekstareita tulisi melko varmasti riittävästi, jotta homma olisi voitollinen. Palkintotason pitäisi olla tietysti kilpailukykyinen.
11. Annukka15.1.2024 klo 10:08
Loppiaisen viikonlopun iltalehden 15 automerkki en osannut kaikkia, sitten oli aikaisemmin myös automerkit 30 kpl niissäkin oli vaikeuksia, auta kiitos
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *