KESKUSTELUT > RISTIKOT > PIILOKUVA

8245. Piilokuva

Joutilas15.12.2014 klo 14:15
Tämä on kytenyt pitkään,mutta nyt se roihahti avotulelle. En ymmärrä sitä,että epäselvillä piirroskuvilla haetaan vaikeutta ristikoihin. Piirros pitää olla selvästi ymmärrettävissä,kuvaa se sitten mitä hyvänsä. Mikäli halutaan (piirros)kuvilla hakea,pitää tai nostaa vaikeusastetta,niin tehdään sitten erillinen PIILOKUVARISTIKKO. Kyllä minä sen ymmärrän,ettei kaikkien hahmotuskyky ole yhteneväinen (itse varmasti huonoimmasta päästä),mutta kuitenkin. Valokuviin,tai niiden tasoon en viitsi tässä yhteydessä edes puuttua. Olenko yksin tämän asian kanssa? Mielipiteitä puolesta tai vastaan,Kiitos!
2. Emma15.12.2014 klo 14:49
Hyvä idea! Varmaan on niitäkin, jotka tykkäävät tihrustella surkeita yhden ruudun kuvia jonkun tuiki tuntemattoman naamasta tms., mutta itse en kuulu heihin. Kuten sanoit, minunkin mielestäni vaikeutta pitäisi hakea muilla keinoin. Ainakin jotain rajaa epäselville vihjekuville toivoisi!

Jonkin verran on muutosta parempaan havaittavissa, kun tätä on useankin ratkojan voimin urputettu, mutta esim. Hesarin ristikot ovat tosi surkeita. Siinä sitten HS-säikeellä arvuutellaan porukalla, että mitähän tuokin oikein esittää...
3. Funny15.12.2014 klo 14:59
Sehän juuri on hauskaa HS-säikeitä lukiessa, kun porukka arvuuttelee noita kuvia. Varsinkin, jos on jo itse hoksannut, mitä kuva esittää. Mutta minusta tuntuu, että vaikeuttaminen tuolla keinoin ei ole useinkaan aivan tahallista. Kun tietää, mitä kuva esittää, siinä näkeekin sen.

Toisaalta ovathan sanalliset vihjeetkin usein hyvin hämäriä, mikseivät kuvatkin.
4. tapio18.12.2014 klo 08:25
Hämärän sanallisen vihjeen kohdalla voi jossakin vaiheessa tulla ahaa-elämys. Hämärästä kuvasta ei välttämättä koskaan. Olen joskus täyttänyt Hesarin ristikoita, joissa kuvat ovat kyllä olleet usein ala-arvoisia. Vertaantuvat joihinkin Sanariksen nettiristikoihin (ne eivät alunalkaen olleet yhtä vaikeasti hahmotettavia).
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *