KESKUSTELUT > RISTIKOT > ILTALEHTI 16.8.2014 VAIKEA RISTIKKO

8111. Iltalehti 16.8.2014 Vaikea ristikko

Anneli16.8.2014 klo 19:56
Olipahan hyötyä tuosta saksan kielen opiskelusta! On se velipoikakin sitä lukenut, mutta ei vissiin tarpeeksi. Ihmetteli, että miksi siihen semmosta tuli!

Kiitos Toni taas! Risaa vielä ihmetellään - kunhan valkenee kenties!?
2. tiipii17.8.2014 klo 09:38
Kesän Saksan reissulla nuorin poika ja vaimo sairastuivat. Sairaalareissuhan siitä lopulta tuli. Sairaalassa bongasin tuon (suomalaisittain) hassun plakaatin. Kaksi perheenjäsentä on kipeänä, mutta minä vaan naureskelen partaani. (ja sadattelen kun kamera ei ole taskussa!)

Olihan sinne sairaalaan ihan pakko palata myöhemmin kameran kanssa.

Ps. En minäkään tiennyt, mitä siinä plakaatissa oikeasti luki. Sairaalasta kotiin ajellessani sanaa mielessäni pyöriskelin, ja jopa tajusin, mitä sakemannit minulle olivat yrittäneet neuvoa.
3. Anneli17.8.2014 klo 16:52
Kiva oli lukea tarinasi, tiipii. Onhan sinulla ollut noita hauskoja juttuja aikaisemminkin.
4. Matti18.8.2014 klo 11:51
Saksalaisia puolestaan huvittaa suuuresti Suomen hautaustoimisto.
5. Anneli19.8.2014 klo 16:47
Matti
En ole tuota hautaustoimistoa kuullut mainittavan tuossa mielessä. Minulle uusi juttu. Onko se jotain Haut aus (iho ulos) - kenties?

Miksi siihen yhteen kohtaan tuli Risa - sitä en käsitä vieläkään. Eikö se vihje liittynyt johonkin ylitse menevään .... Lehti on jo paperinkeräyksessä.

En viitsi enää lähetellä näitä, vaikeista ristikoista voisi olla isompi palkkio (nyt vain ristikkolehtiä). Aikaisemmin olen saanut esim. kaksi kertaa 50 euron lahjakortin. Ja muuta pienempää.
6. Tuomas L.19.8.2014 klo 19:44
En ole koko ristikkoa edes nähnyt, mutta risa ja yli meneminen voisivat liittyä sanaan "risat" merkityksessä "vähän yli", esim. 30 ja risat.
7. Matti19.8.2014 klo 20:19
Anneli, joo, iho ulos tai iho pois - nyljentätoimisto :-) Näille on oma säiekin täällä: Eri kielten välisiä hauskuuksia, 634.
8. Anneli20.8.2014 klo 08:11
Juu, niin just poijjaat! Noinhan se on. Olihan se nyljentätoimisto mainittu tuolla säikeessäkin. Mutta Klinikkapelleä ei tainnut olla. ;) Terveisin Anneli 60 ja risat (ja aika paljon risat)
9. tiipii24.8.2014 klo 00:58
Juurikin näin kuten Tuomas L. arveli.

Ei muuta kuin eloa risaiseksi...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *