KESKUSTELUT > RISTIKOT > KERTOKAA MIELIPITEENNE KOTISIVUISTANI!

811. Kertokaa mielipiteenne kotisivuistani!

14-vuotias ratkoja27.3.2004 klo 09:58
Moikka vaan kaikille!

Aloitin uuden keskustelun aiheesta Kertokaa mielipiteenne kotisivuistani!

Sain vihdoinkin koulussa tekemäni kotisivut julkaisukuntoon!

Sivut ovat osoitteessa: http://oppi.edu.ouka.fi/~teolka01

Käykää katsomassa ja kertokaa mielipiteenne tänne: Mitä tarvittaisi lisää ja muita mielipiteitä. Sivuissa on vielä paljon parantamisen varaa ja joka maanantai väännään niitä 2 tuntia koulussa. Jos jollakulla on jotakin hyviä jippoja/juttuja sivuilleni, niin kertokoon ihmeessä! KAIKKI PALAUTE ON AVUKSI!

Sivuilta löytyy myös kolme "Sijoita sanat"-ristikkoa ja laitan tavallisiakin itselaatimiani ristikoita, kun vain niitä koneelle teen.

Jos joku tietään jonkun hyvän sivun, josta saisi ilmaisia "skriptejä" helposti, niin laittakoon linkin tänne!

KERTOKAA SIIS MIELIPITEENNE!

Kiitos!

d=)
2. Pena27.3.2004 klo 11:19
No nehän on kivat sivut!

Paljon on hyviä linkkejä, erityisesti (jostain syystä!) Aku Ankkaan liittyviä. :-)
"Sivu, jossa esitellään erilaisia Aku Ankka-lehden kansia" oli minusta mielenkiintoinen. Myös "sanaleikkejä" oli mukavaa luettavaa.

Jostain syystä "kuvia" sivulta en löytänyt muita kuin sen vesiputouksen, Hepokönkään.

Ristikoita en vielä tulostanut, mutta kunhan pääsen tulostimien äärelle niin sitten.

Kaiken kaikkiaan onnistunut aloitus! Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. On kiva kun kerrot itsestäsi ja harrastuksistasi.

Kiitos!

d:)
3. 14-vuotias ratkoja27.3.2004 klo 13:34
Kiitos ensimmäisestä palautteesta!!!

Kuvia olen yrittänyt jo monta kertaa koulun skannerilta siirtää, mutta kun se hökötys on ollut rikkinäinen! Heti kun se alkaa taas pian tulevan korjauksen jälkeen toimia laitan sivuille kuvia itsestäni! Animaatioitakin olen jo löytänyt ja toivon mukaan niitä ensi maanantaina saan lisäiltyä!

Kiitos!

Lähettäkää vain muutkin viestiä tulemaan!

Ja ohjeita skriptisivulle, jos löytyy! (Kävijälaskuri, hakukone, laskin, muuta hauskaa...)

d=)
4. Arska27.3.2004 klo 14:09
Ihan kivat sivut! Makuasia, mutta sinun en lisäilisi animaatioita. Mielestäni tuo "Welcome" riittää. Hauskojahan ne animaatioit on, mutta liikaa käytettynä rasittavia. Vai olenkohan "kalkkis"? Jos et vielä osaa, opettele kuvankäsittelyä (esim. Pain Shop), sillä saat upeita juttuja (tekstejä, kuvia ym.) ilman animaatiotakin! Jatka vaan samaan tyyliin, tekemällä sitä oppii!
Kävijälaskuri löytyy mm. osoitteesta:
http://saunalahti.fi/tuki/internet/kotisivut/lasku ri.php
Tekemäni sivut osoitteessa: www.saunalahti.fi/popteam
Ei ne mitkään huippuhienot ole, mutta ajavat asian.
5. Matti27.3.2004 klo 14:24
Pain Shop sopii täydellisesti kuvaamaan ko ohjelmaa. Nimimerkki "kokemusta on".

Vanha vitsihän on se, kun Plug and Play ristittiin uudelleen: Plug and Pray.
6. Arska27.3.2004 klo 14:38
No joo, tuli krijoitusvihre. Ohjelma on oikeesti hyvä!
7. Jukkis27.3.2004 klo 14:40
Nämä ohjeet on lyhennelmä saarnoista, joita olen pitänyt omille lapsilleni (vähän sinua nuorempia) heidän ruvetessa harjoittelemaan kotisivujen tekemistä.

Sivujesi sisällöstä olen aika lailla samaa mieltä Penan kanssa. Siis hyvä alku hyville kotisivuille.

Muttamutta. Vahinko jos se sisältö jää kävijöiltä näkemättä siksi että he karkaavat pois täysin turhien animaatioiden ja marquee-elementillä tehtyjen otsikoiden takia.

Nimittäin ensimmäinen ja päällekäyvin havainto sivuistasi on se tolkuttoman ärsyttävä liikkuva otsikko ja se tolkuttoman ärsyttävä pyörivä Welcome.

Se, että animaatiota ja liikkuvaa tekstiä osaat sivuillesi laittaa, ei tarkoita että sinun niitä pitäisi laittaa sivuille, jotka on tarkoitettu julkisuuteen. Minulla, ja tiedän että monella muullakin, ensi reaktio tuollaisiin animaatioihin on että "äkkiä pois, missäs se Back-nappula on". Jos olet animaatioista kiinnostunut, leiki kaikin mokomin niiden kanssa omalla koneellasi (niin minäkin teen), mutta jos jo näin heti kotisivujen tekemisen alkuvaiheessa ymmärrät, että ne vain ja ainoastaan heikentävät sivujesi tasoa, niin olet oppinut jo aika paljon.

Tai jos haluat niitä animaatioita julkistaa, niin laita vaikka niille oma sivu, jossa ei sitten ole muuta asiaa. Silloin animaatioita haluavat voivat mennä niitä sinne ihailemaan ja ne, jotka ovat enemmän kiinnostuneet esim. tekemistäsi ristikoista voivat niihin tutustua ilman että joutuvat katselemaan ärsyttävästi vasemmalle liikkuvaa otsikkoa joka kerta kun ristikkojasi haluavat katsella.
8. Arska27.3.2004 klo 16:28
Matti.
Niinhän se on, mitä ohjelmaa on opinut (tottunut)käyttämään, on hyvä. Kokeilin Corelia, jota jotkut pitävät parhaana, mutta se oli minulle täyttä "tuskaa". Ei auttanut rukoilukaan, poistin sen koneeltani ja olen käyttänyt Paint Shop Pro:n 7 versiota. Olen huomannut että ohjelmat huononee uusiutuessaan, koska niihin tulee "liikaa" ominaisuuksia. Esimerkkinä Word 2000 joka härkäpäisesti pyrkii tekemään omia "käyttäjää helpottavia" juttujaan.
9. Floora29.3.2004 klo 10:04
Samaa mieltä Arskan kanssa ohjelmien "uusiutumisesta". Pahimmillaan se on sitä että vaihdetaan komentoja valikosta toiseen ja nimetään niitä uudelleen (esim. Corel Draw) tai mainitsemasi "käyttäjää helpottavat" jutut, jotkat kummittelevat Microsoft Office -ohjelmissa. Yök.

Minulla oli muuten aikoinaan mustesuihkutulostin joka ristittiin Pain Jetiksi ominaisuuksiensa vuoksi.
10. Jouni29.3.2004 klo 11:02
Selkeät kotisivut! Linkkeihin voisi ehkä lisätä Jorma Jalaston pulmatehtäväsivun:
http://hem.bredband.net/jaljor/ongelmia/
11. Jouni29.3.2004 klo 11:09
Pulmatehtäviä löytyy myös Heurekan sivustolta, mutta sen ylläpito on valitettavasti lopetettu:
http://pcuf.fi/~pjt/problem/indexf.html
12. 14-vuotias ratkoja29.3.2004 klo 16:22
KIITOKSIA PALAUTTEISTANNE!

Lisää saa tulla ja linkit on todella mieluisia. Eli jos tiedätte jonkun hauskan pienenkin sivuston, kertokaa minulle. Jos se on hyvä lisään sen varmasti!

Tänään koulussa en kerennyt kun lisätä muutamia linkkejä ja Marquee-komennot ovat vielä siellä (sorry, Jukkis!!!). Ensi maanantaina laitan sivuilleni ainakin nuo kaksi ylläolevaa linkkiä ja myös monta monta lisää, jos kerrotte vinkkejä!!

KIITOS!!

d=)
13. ++juh29.3.2004 klo 17:50
14-v.,
jos kanttisi kestää, niin pyydä sivuistasi palautetta uutisryhmässä (newsgroup):

sfnet.viestinta.www.palaute
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *