KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKKI 7

8050. Iisakki 7

Lassi30.6.2014 klo 21:23
Muuten näyttää hyvältä, mutta missä ovat Skytän ja Löfgrenin etsivätoimisto ristikko sekä Kokkosen dekkari/elokuva-ristikko ? Kaipaan.
2. Alf Simberg1.7.2014 klo 10:17
Visaisessa ristikossani nuolen alla KORRISTEENA pitää olla KORISTEENA Ikävään paikkaan jäänyt ylimääräinen kirjain. Lukihäiriö tai jotain muuta näköjään vaivaa meikäläistä tasaisin välein, pahoitteluni. Visaiset pitäisi olla täysin virheettömiä. Toivottavasti ei ole muuta ...
3. Auroran pappa2.7.2014 klo 22:21
Alf Simberg
Kyllä huomasin virheen, ja saanut sen kohdan ratkaistua, mutta siitä ylöspäin on vain
hajasanoja ja varmoja ei montaakaan.

Kyllä olet taas saanut vaikean ratkottavan, mutta on tässä aikaa sommitella sanoja.
Olen aloittanut viimeisestä ristikosta ja juuttunut heti tähän.
Mutta eiköhän se siitä vielä ratkea.
En tiedä vielä muiden ristikoiden vaikeusastetta, mutta kyllä tämä sivu on aina se paras.
4. Anneli6.7.2014 klo 13:23
Tuon virhekohdan yläpuoli on ratkennut eli kuvan alaosa. Mutta muualla ei juuri varmoja sanoja ole tässä ristikossa ENERGIALÄHDE. Saapa nähdä kuinka tässä käy. Kakkossivun Simberg ratkesi kyllä. Ja juuri ratkesi takasivun erikoisesta viimeisin - monta päivää tuo tieliikenteeseen liittyvä on ollut mielenpäällä.
5. Auku7.7.2014 klo 16:48
Ratkesi juuri Simbergin "energialähde". Olipas taas kiperän kimurantti. Kiitos Alfille! Joutuu taas melkein kuukauden odotta-maan Iisakkia,joka on mielestäni Suomen ristikkolehti
6. Doris15.7.2014 klo 10:18
Simbergin Ihmiskarusellin oikea ylänurkka junnaa tyhjänä, alaosa OK. Sivun 22 Simbergin olen jättänyt kuun lopulle herkkupalaksi. Lehden muut ristikot varsin helppoja. Hyviä kesäsäitä kaikille!
7. kariheikki16.7.2014 klo 19:08
Hei, taidan olla taas harhateillä (sopii tietenkin hyvin tieliikenteeseen liittyvään tehtävään), kun tuntuu että takasivulla ylärivin kolmannessa pitäisi lasin alla olla 5. kirjain poistettavana???
8. kariheikki16.7.2014 klo 19:37
No niin, pääsinpä pois harhateiltä!!
9. Anneli17.7.2014 klo 07:11
Doris: Ihania kesäsäitä kyllä piisaa! Niin tuossa Ihmiskarusellin kuvassakin. Oikea ylänurkka ratkesi kyllä. Ratkeamista odottelevat alaosasta oikea kulma ja vasen kulmakin. Ei kuitenkaan tunnu toivottomalta. Niin verkkaista tämä täyttely näin kesäaikaan.
10. Anneli17.7.2014 klo 13:35
Ihmiskaruselli ratkesi! Minulle oli vaikein vasen alakulma.
11. lassi17.7.2014 klo 16:44
Anneli 13.35

Minulle vaikein oli oikea yläkulma. Ymmärsin sanan sisustaa väärin ja vastauksen jälkeenkin kesti vähän aikaa ennenkuin selvitin sen oikeaksi. Nautinnollisia nämä kaksimielisyydet, tajuntaa laajentavia ilman huumeita.
12. hoopee18.7.2014 klo 15:50
Vaala

mon ristikossa arvuutellaan Viivi Lukin puolisoa. Tarkoittanee V. Luikia.
13. Tulokas28.7.2014 klo 12:36
Kylläpä otti koville Simbergin ENERGIALÄHDE! Nyt on jokaisessa ruudussa kirjain. Onko kaikki oikein, onkin eri juttu. Takasivun tieliikennetermeistä puuttuu vielä neljä. Vielähän tässä on ratkaisuaikaa jäljellä...
14. Ellu31.7.2014 klo 18:39
Auliksen ristikossa on vihjeenä kellotaulun kuva. Oletteko te saaneet siihen järkeenkäyvän sanan? Tökkii...
15. Tulokas31.7.2014 klo 21:03
Ellu,
sain ihan järkevän sanan, ei kyllä ihan ensimmäisenä tullut kellotaulusta mieleen.

Minulla lehti muuten ihan hyvällä mallilla, mutta takasivun yksi tieliikennetermi ei aukea sitten millään. Kyseessä on toinen vaakarivi, toinen kuva vasemmalta.
16. PS31.7.2014 klo 21:47
Minullakin oli samainen tieliikennetermi ratkaisematta, mutta kun tuli Elokuun Iisakki ja siinä oli samanlainen kuvio, keksin samantien edelliseenkin ratkaisun.
Nyt on vielä auki kakkosrivin ensimmäinen ja kolmas.
17. Tulokas1.8.2014 klo 14:51
PS,
taisinpa keksiä minäkin sen viimeisen tieliikennetermin. Alkuosa selvisi tosiaan elokuun Iisakin samasta kuviosta. Kiitos vaan vinkistä! Nyt heinäkuun Iisakki postiin. Piilosanoja vaille valmis lehti, mutta minähän ohitankin piilosanat aina.
18. ????1.8.2014 klo 18:10
Piilosanat parasta "iisakkia". Niistä tulee palkintokin melkein joka kerta. Kiitos niistä!
19. anna h1.8.2014 klo 20:10
PS ja Tulokas, samaa termiä olen kuukauden pähkäillyt, se alku siis selvisi nyt mutta en millään keksi mikä se liikennemerkkijuttu on, kun seis tais stop se ei ole. En kysy suoraa vastausta, mutta jos pientä lisävinkkiä voisi saada...
20. Tulokas2.8.2014 klo 19:21
Lienenkö oikeassa, mutta minä ajattelin, että ei ole kyse itse merkistä vaan siitä, mitä on odotettavissa, kun tuota merkkiä näytetään... Toivottavasti en vihjannut niin paljon, että joku pahastuu!
21. Olzi8.8.2014 klo 07:28
Olin jo vähällä luovuttaa s.22 Simbergin, mutta väkisin väänsin ratkaisusanat lehteen. Myös kuukauden Auliksen puuttuvat ruudut täyttyivät. Onko se tämä helle, joka saa aivot käymään vajaateholla, vai onko Simberg nostanut vaikeustasoaan?
22. Anneli9.8.2014 klo 08:32
Kyllä minustakin Simbergin sivun 22 ENERGIALÄHDE oli vaikea. Luulin jo sen jäävän kesken. Yleensä jokin kulma jää viimeiseksi. Nyt jäi keskikohta avoimeksi. Mökillä se sitten ratkesi! Piilosanoja en ratko minäkään, muuten lehti valmis!
23. Olzi1.9.2014 klo 21:33
iisakin nro 7 takasivun kolmannen rivin kolmannen kuvan oikeaksi ratkaisuksi tarjotaan ASFALTTI. Kuvassa on viltti, josta toinen kirjain muutetaan A:ksi. Sekä ASFALTTI että ASVALTTI ovat minusta oikein.
24. Anneli2.9.2014 klo 17:33
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, Olzi. Ratkaisuvaiheessa jo mietin, että molemmat pitää hyväksyä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *