KESKUSTELUT > RISTIKOT > SUOMALAISIA NAISENNIMILAULUJA

779. Suomalaisia naisennimilauluja

Pena14.3.2004 klo 08:50

Useammassakin keskustelussa on haettu nimiä, jotka esiintyvät lauluissa. "Vahingossa" eksyin tällaisille sivuille, jossa naisennimilauluja riittää. Siellä ollaan mm. "Maijun kanssa markkinoilla"! (Veikko Sato 1948.)

http://www.hypermedia.fi/VYS/laulut-1.html
2. Maiju15.3.2004 klo 01:15
Onko hauskoja markkinoita tiedossa, Pena? Voisin ottaa sinut mukaan? (Tähän iso hymiö)
3. Pena15.3.2004 klo 11:32
d=D

"Mennään hiljaa markkinoille" lauloi Neumann aikoinaan.

Ja ketkä kaikki lienee laulaneet "Talvella Talikkalan markkinoilla"?

Onkos näitä markkinalauluja kerätty jo jonnekin? Jos ei, niin tänne sitten vaan!
4. Maiju15.3.2004 klo 11:50
Are you going to Scarborough Fair?
Parsley, sage, rosemary and thyme
Remember me to one who lives there
For once she was a true love of mine.
5. iso S15.3.2004 klo 12:23
Jossain sketsiviihteessä laulettiin "Talvela Talikkalan markkinoilla ja kesällä Savonlinnassa".
6. iso S15.3.2004 klo 13:54
Tavaramarkkinat on laulanut yhtä sun toista.

Rempallaan-renkutuksessa on muistaakseni jotain tyyliin 'poika oli nuori kuin markkinavarsa ja pojan sydän ihanasti rempallaan'.

'Tarzanin kalsareissa' Tarzaniin ihastui Nairobin torilla naarasgorilla. Mahtoiko olla markkinat vai tavallinen toriaika?

'Persialaisella torilla' oli varmaan myös markkinat.

Miksi 'Marrakeshin markkinoilla' tuntuu siltä kuin siitäkin olisi laulettu?

Entäs väärä vitonen? Toiko isä sen kotia ennen sotia markkinoilta? Viipuri ei tuntuisi istuvan, mutta mistä?
7. marja-liisa15.3.2004 klo 14:24
iso S Käkisalmen markkinoilla isä kävi
8. Titta15.3.2004 klo 14:36
Eikös joku laulanut haluavansa takoa jonkun markkinarakoa...?
9. Eki15.3.2004 klo 14:45
Rrrrrrreeetu, sama mies joka takoi Estonian hylkyä toisella sinkullaan... Sanat olivat markkinaraossa muistaakseni Jaana Rinteen.
10. jepsjuu15.3.2004 klo 21:20
Rovaniemen markkinoille vein mä Lapin Kultaa, sitähän on mulla niin kuin etelässä multaa.. (I)
Rovaniemen muistot riipoo jätkämiehen rintaa, siellä tehtiin markkinoilla jukulauta hintaa... (II)
Rovaniemen markkinat kun yhden kerran kestää, toista kertaa tappioita mikään eri voi estää.. (III)
..hota, hota hoijakkaa, miehen mielen se synkäksi vei, mutta markkinoilla ei surra saa, eikä itku auta ei, ei, ei..
.. näin kiersin tien kautta markkinain, ja eläämäni varten monet neuvot sain..
..Iisalmen torilla hän kahvia möi..
Savolainen fakiiri..
11. jepsjuu15.3.2004 klo 21:48
..oli markkinat ja kansaa, oli ennustajakin..
12. Kaitsu16.3.2004 klo 02:24
Ja kun minä vien sen markkinoille niin hevosetkin nauraa...
13. Somerset16.3.2004 klo 12:58
Suomen Äänitearkistostahan noita löytyy hakusanalla MARKKINA, Olan Markkina Maikista lähtien.
Mutta kuka muistaa Arja Tuomarilan Ilmapalloni vlta 1962: Markkinoilla nähdä saa monenmoista kulkijaa (?). Entäs Huuhaa Innasen Marduusialaisen Kissantervauslaulun: Marduusian markkinoilla kulkukissat tervataan!
14. Ekí16.3.2004 klo 13:17
Kai Lind muistaa ainakin tuon Arjan levyn... Kai joku muukin... :)
15. jepsjuu16.3.2004 klo 14:40
Innasen "kissantervauslaulu" on kyllä perin erikoinen, mutta ei kai ihmeellinen Innasen tuotannon muuten huomioon ottaen.
Viethän terveiset lämpöiset Helsinkiin, vie mun viestini sen toreille ja puistoihin..
Hura, hurraa hoi, minun lauluni soi, näillä maailmanmarkkinoilla.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *