KESKUSTELUT > RISTIKOT > 9X9 AATONAATONAATON RATOKSI

7770. 9x9 aatonaatonaaton ratoksi

Jaska22.12.2013 klo 17:17
Hieman feikkimielinen ristikko ei ehkä ole helpoimpia hepitettäviä, mutta ei mikään pahiskaan. Siinä on näet useita Ristikkorengistäkin löytyviä sanoja:)

Vaakaan ylhäältä alas:

1. PILTEILLÄ ENNEN NUKKUMAAN MENOA
2. EI UHKAA ETNAA
3. HÄKKINEN MCLARENILLA JA SALO FERRARILLA 1999
4. SYYSTÄKIN SAATU
5. MINULLE ANNETAAN AINA LATUA VAATIESSANI (HEITÄ MUUTAMA)
6. ILOTALON EMÄNNÄN OIKEA KÄSI?
7. FLUNSSA
8. KAUPUNGISTUMISEEN EI VOI OLLA TÖRMÄÄMÄTTÄ USEIMPIEN LAATIJOIDEN RISTIKOISSA
9. 2013 ON HYVÄ VUOSI! KAIKKI KOOT JA VÄRIT TARJOLLA, AIVAN KAIKKI!

Pystyyn ylhäältä alas:

1. MYRSKY, PYRY, PAKKANEN
2. MONILLA TAMPERE-TALOSSAKIN
3. PELKÄÄN KAIKKIEN PALVELUMAKSUJEN KALLISTUVAN ENSI VUONNA:(
4. TIUKISSA ISÄNNYYSÄÄNESTYKSISSÄ
5. MÄYRIKSENI LÄHTI LIVOHKAAN:(
6. POLTTOYRITYS TULOKSETON
7. KIMMON POPPOO
8. VUOKILA, PALLONEN -> PITKÄLÄ, SKYTTÄ?
9. ROMMIA (MUUKIN KÄY), SOKERIA, KUUMAA VETTÄ, SEKOITETAAN, NAUTITAAN JOS 7. VAAKAAN, (MUUKIN SYY KÄY)
2. Matias-Myyrä22.12.2013 klo 22:10
Hep! Olen melko varma, että ratkaisuni on Jaskan tarkoittama.
3. Matias-Myyrä22.12.2013 klo 22:19
Yhtään kirjainta en tuohon Jaskan ristikkoon kirjoittanut selvinpäin. Nyt on kahdeksas keppana menossa ja tarkistuksen jälkeen olen 99-prosenttisen varma heppini pitävyydestä.
4. Matias-Myyrä22.12.2013 klo 22:31
Tiedän omien empiiristen tutkimusteni perusteella, että tuommoisen 9x9 aukion täyttäminen hyvillä (tai edes lähes hyvillä) sanoilla on erittäin hankalaa. Nyt pitää oikeasti nostaa stetsonia Jaskan ristikolle!
5. ake23.12.2013 klo 09:41
Hep!
6. RR23.12.2013 klo 11:15
Kokeilin myös Matias-Myyrän taktiikkaa. Kaksi tölkkiä riitti kahteen sanaan. Josko tänään aukeaisi sitten enemmän. Tarvittaessa jatkan availua vielä joulunakin.
7. ake23.12.2013 klo 11:47
Mulla ratkesi pikavauhtia ja ilman minkäänlaista dopingia! Illalla katselin Montalbanoa ja sen jälkeen vilkuilin tätä ja totesin ensin mahdottomaksi - mutta pari sanaa tuli kuin itsestään ja siitä se lähtikin. Jätin ratkaisuni muhimaan aamuun, koska olin varma, ettei se voi olla oikein. Mutta kyllä minä luulen, että oikein taisi mennä.
8. Jaska30.12.2013 klo 22:44
Aatonaatonaaton ratkaisu sopinee aatonaattona julkistettavaksi:

Vaakaan
ILTAPISUT
LAAVAKATO
MIKAKISAT
ANSIOTILI
SAANTOLAT
APUMATAMI
NUHAKUUME
AKAASUMAT
TUTTISATO

Pystyyn
ILMASANAT
LAINAPUKU
TAKSAUHAT
AVAINMAAT
PAKOTAKSI
IKITOTUUS
SASILAUMA
UTALAMMAT
TOTITIETO
9. RR31.12.2013 klo 15:14
Olin laittanut utalammat kohtaan avarammat, enkä päässyt alkua pidemmälle. Rohkeudesta lähteä edes yrittämään 9x9 laadintaa, annan Jaskalle kunnioitukseni.
10. Wexi31.12.2013 klo 15:41
"Iltapesut" estivät "ikitotuuden" avautumisen (hakusessa vieläkin), ja alakerran tukkoisuus esti heppaamisen (puolivalmista ei kehtaa heppailla). Jostain syystä unohtui tiukempi tarkastelu, niin kuin viime päivinä moni muukin asia...
11. Jaska31.12.2013 klo 17:44
Totuus ei pala tulessakaan. Eri juttu on se, mikä on totuus. Siksi käytin sanaa ikitotuus, joka ei ole kumottavissa. Esimerkiksi 1+1 = 2. Pakkohan myös Wexin iltapesu ja ekitotuus on hyväksyä, esimerkiksi Erkki Vuokila on Sanaris Oy:n perustaja.

RR:lle kunnioitukseni siitä, että vaivautui ammattilaisena syventymään harrastelijan höpsötykseen. Sitä vastoin risuja ratkaisusanan AVARAMMAT mahdottomuuden ymmärtämisestä, siis mainitun nelikon tuotannon havainnoimattomuudesta, IS-arki mukaan lukien. Vuokilalla ja Pallosella on ollut enemmän isoja aukioita kuin Pitkälällä ja Skytällä. Sen sijaan jälkimmäisen kaksikon kovikset ovat olleen keskimäärin vaikeampia. Siis minun mielestäni, ja sen tähden vihjeen kyssäri.
12. Matias-Myyrä31.12.2013 klo 18:04
Kyllä minun heppini piti. Sain samat sanat, kuin Jaska ilmoitti.
13. ake31.12.2013 klo 18:48
Samoihin osuin minäkin.
14. Tiio31.12.2013 klo 19:23
Säästyipähän heppini.
15. Jaska15.2.2015 klo 14:19
Männä viikon ulkoilut inspiroivat väsäämään seuraavan helpohkosti hepitettävän 9x9-ristikon. Siinä on kaksi sanaa inspikseen liittyen. Ristikon clouna pari upeaa aulismia vetänevät vertoja esikuvilleen:)

Vaakaan
1 Seurausta dollarin kurssin romahduksesta
2 Pugatshovin kälyllä
3 Edessä ja/tai takana!
4 Lennokin teossa aikakauslehdestä
5 Tunturipolulla sateella syntyvä (omakohtaisia havaintoja on)
6 Pikkulastenkin ulottuvilla
7 Aahdenjuomat
8 Ei miesstatuksen veroinen?
9 Kaupasta välikäden kautta

pystyyn
1 Tonilla heittää!
2 Edullisesti kalatiskiltä
3 Ensimmäiset elolliset
4 Levitintä kerrakseen
5 3 vaakaan ei kuulu näihin
6 Steissin lyhtymiehen tuijotus!
7 Puolikaljulle?
8 "Jeee! Pallosella on virhe! Upeaa mahtavaa..."
9 Saksivien siittäjät
16. Jaska15.2.2015 klo 14:22
Korjaan 7 pystyyn paremmin: Puolikaljuille?
17. Jaska15.2.2015 klo 16:57
Peruutus! Anteeksi kamalasti. Iski käsittämätön kirjainsokeus. Ei nyt silti peruta koko hommaa. Ehkä kukaan ei vielä ehtinyt vilkaista tekelettä. Kaksi korjausta.

1 vaakaan: Riita dollarin kurssista
8 pystyyn: "Jeee! Sainpa sen sahatuksi!"
18. Jaska15.2.2015 klo 17:12
On se vaan kumma juttu, että en opi virheistäni. Kaksi vuotta sitten tuli samanmoinen moka kolmannessa SM-alkuerässä, ja siihen päättyi virsi kaunis. No nyt olen toistaiseksi aivan varma, että tänä vuonna en pianovirheeseen tipu!
19. Jaska15.2.2015 klo 17:12
On se vaan kumma juttu, että en opi virheistäni. Kaksi vuotta sitten tuli samanmoinen moka kolmannessa SM-alkuerässä, ja siihen päättyi virsi kaunis. No nyt olen toistaiseksi aivan varma, että tänä vuonna en pianovirheeseen tipu!
20. ake15.2.2015 klo 19:21
Jaahas, kyllä minä sanat paikalleen sain - joku siinä, ehkä, hänkslää vielä...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *