KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKIN RISTIKOT ALBUMI 2/2013

7714. Iisakin Ristikot Albumi 2/2013

Olzi20.11.2013 klo 22:30
Vaikuuttaa vähän siltä, että Riku Rosenvallilla on kemian tiedoissa hataruutta... (s. 35)
2. RR21.11.2013 klo 07:25
Hataruutta on varmasti, myös tietolähteessä, josta olen vihjeen tarkastanut.
Varauksettomat pahoitteluni.
Riku
3. RR21.11.2013 klo 09:12
Enpäs syytäkään tietolähteitä. Ruutupaperilla, johon kirjaan vihjeet, se on vielä oikein, mutta lopulliseen ristikkoon olen kirjoittanut sen väärin. Harmittaa.
4. Auroran pappa21.11.2013 klo 13:22
Iisakin erikoinen Albumissa takasivulla on Suomen Kansanedustajia Jari Terhon laatima.
Olisiko siinä viimeisessä jotain virhettä, kun en saa siitä mikä siitä pitäisi tulla.

Mielestäni siinä on käsketty väärää kirjainta muuttamaan siinä kuvassa kun on se nyrkki näkyvissä, tai sitten en tajua sitä mitä se esittää. Tiedän kuka edustaja siitä tulee, mutta minun logiikalla en saa sitä virheettömästi tehtyä.
Jos toiset ratkojat ovat samaa mieltä, niin ilmoittakaa.
Samoin edustaja 15. ei ole vielä auennut minulle.
5. Anneli21.11.2013 klo 13:34
Just meinasin kirjoittaa tänne, että siinä täytyy olla virhe siinä viimeisessä. Minusta siinä pitäisi olla että G = N. Oletko samaa mieltä Auroran pappa? Minäkin tiedän kuka kansanedustaja siihen tulee.
6. Anneli21.11.2013 klo 13:37
Minullakin puuttuu vielä edustaja 15 ja lisäksi edustaja 3. Alan niihin paneutumaan. Simbergin UFOHAVAINTO tuli valmiiksi.
7. Auroran pappa21.11.2013 klo 17:43
Anneli
Kyllä olen täysin samaa mieltä tuosta kirjaimen vaihdosta, mutta en uskaltanut sitä paljastaa miten se pitäisi olla, etten joudu mustalle listalle, jolle täällä helposti voi joutua.

Samoin se 15 on vielä tajuamatta.
Olen jo sivulla 29 menossa alkuun päin, jossa Ekin ristikossa vasen ylänurkka kenttä
5 x 10 tuottaa hieman miettimistä
8. Anneli21.11.2013 klo 20:31
Juu, mennään näillä olettamuksilla eteenpäin, Auroran pappa. Harvoin näissä virheitä on. Vahvistaakohan kuka mahdollista virhettä... Jää nähtäväksi. Mulla siis vielä pari edustajaa nimeä vailla. Yrittänyt olen kyllä ratkaista.
9. Auroran pappa21.11.2013 klo 21:03
Anneli
Tässä on tammikuun loppuun tarpeeksi aikaa löytää selvitys tuohon mahdolliseen virheeseen.
Myös se Ekin "kenttä " täyttyi.
10. kari kämäräinen22.11.2013 klo 15:21
Minua ei haitannut yhtään ratkontaa Keräsen kemian tahattomat harhautukset! Vihjeen oikeellisuus eli tässä tapauksessa virheellisyys meni minuun (kemian numeroni 6) kuin häkä päähän. Sopivan vaikea onpi, vaikka pikkusen vielä kesken.
11. kari kämäräinen22.11.2013 klo 15:22
Näköjään äidinkielessäkin jotain petrattavaa (se kuitenkin 7!).
12. kari kämäräinen22.11.2013 klo 15:25
Kolmannen kerran pistin Rosenvallin Keräseksi!
13. Anneli22.11.2013 klo 16:33
Ei minuakaan haitannut se kemian harhautus, joka siis oli tahaton virhe. Enemmänkin muita kohtia sai todella pähkäillä tässä Rosenvallin sivun 35 ristikossa. Täyttyi se lopulta. Oli kyllä naama mutrulla jossain välissä.
14. RR22.11.2013 klo 17:24
Neljäs kerta toden sanoo, kari. Onhan meillä Keräsen kanssa kyllä melko samanlaiset nimet.

Annelin naaman mutristumista jäin miettimään. Onkohan se hyvä vai huono asia?
15. kari kämäräinen22.11.2013 klo 18:02
Riku: Kummassakin sukunimessä on ä paitsi sinulla!
16. Anneli22.11.2013 klo 18:19
No hyvä asia tietysti! Ei saa olla liian helppo ristikko. Tässä oli mukavaa haastetta. Ja naama levisi hymyyn, kun sain oikean alanurkan tehtyä ja siitä sitten täydentyi ylöspäin. Vasen puoli minulla tuli ensiksi valmiiksi. Mutta totuus täytyy kertoa: pariin kolmeen kohtaan tullutta sanaa en vielä tajua!

Kiitos sinulle Riku ja kiitos kaikille muillekin laatijoille mukavasta ajanvietteestä. Pikkurahalla saa eläkeläinen pitkäksi aikaa tekemistä. Enemmän rahaa kuluu ristikkokyniin. Mieskulta haki tänään kaksi uutta kynää!
17. RR22.11.2013 klo 18:27
No sepä oli hyvä. Ja ole hyvä, Anneli!
18. Anneli23.11.2013 klo 16:57
Auroran pappa
Minä myös olen täyttänyt lopusta lähtien näitä. Nyt sain valmiksi Ekin ja Helin "Huonon mallin". Se mainitsemasi vasen ylänurkka vei aikaa. Kuitenkin niin, että tiesi koko ajan että se ratkeaa! Kansamme edustajat (ne kaksi) puuttuvat edelleen!

Lauantaisin täytän aina Iltalehden Vaikean ristikon. Velipoika aikoinaan minut tähän harrastukseen koukutti. Aina soittelemme ja tarkistamme ratkaisumme.
19. Auroran pappa26.11.2013 klo 07:18
Nyt pappa onnistui ratkaisemaan sen takasivun tehtävän 15, Kansanedustajan.
Kyllä se ihan virheettömästi siitä tulee kun vain sinnikkäästi selaa edustajaluetteloa ja etsii sieltä sopivan henkilön.

Olen kyllä vielä sitä mieltä, että tehtävä 20 on määrätty se kirjain vaihtaa toiseksi minkä tämä tehtävä tarvitsee tullakseen oikein ratkaistuksi.
20. Auroran pappa26.11.2013 klo 09:01
Nyt korjaan tuota aamuista kirjoitustani, tarkoitus oli ilmaista, että siinä tehtävässä on määrätty oikea kirjain vaihdettavaksi mutta ei siksi kirjaimeksi vaan toiseksi, että siitä tulee se oikea edustaja.
21. Anneli26.11.2013 klo 10:48
Auroran pappa ja muut
Juuri noin, oikea kirjain vaihdetaan - mutta toiseksi kirjaimeksi. Elikkä G = N.
Sain kysymykseeni seuraavan vastauksen toimitukselta:
"Hei,
olette ihan oikeassa tuossa, että Iisakin Albumin kuva-arvoituksessa on virhe. Vihjeen pitäisikin olla juuri ehdottamallanne tavalla.
Pahoittelumme virheen johdosta, tarkistusratkojammekaan eivät olleet valitettavasti huomanneet tuota virhettä."

Joten Auroran pappa olit oikeassa kaiken aikaa. Hyvä muidenkin tämä tietää ja kyseessä siis takasivun viimeinen kansanedustaja.
22. JG26.11.2013 klo 13:05
Parhaimmat (pahimmat) taas jäi viimeisiksi, eli Alfit. Vaan olisikohan tuossa Ylöspäin Mänijöissäkin pieni virhe siinä keskellä kun muuten olisi valmis ja yksi ainoa kirjain tökkii?
23. Anneli26.11.2013 klo 13:21
En ole huomannut virhettä tuossa Alfin aukeaman ristikossa. Kyllä se täyttyi. Vei kyllä aikaa, mutta oli mukava kuitenkin. Kyllä siinä keskivaiheilla piti yhtä kirjainta ainakin muuttaa loppuvaiheessa.
24. JG26.11.2013 klo 13:47
Jälleen minua harhaan johdettiin. Mutta tajusinpa viimein. Tosiaan ei virhettä vaan Alfimaista harhaanjohdattelua.
25. Auku26.11.2013 klo 15:42
Albumi yhtä vaille eli "yhden sivun Alfia vaille". Albumin ostin muuten eka kerran,jäin kaipaamaan Lehdon luomusta muuten ihan ok lehti. Kiitokset kaikille kommentoijille niistä havaitsemistanne virheistä eli auttoivat minua tosi paljon. Eilen oli onnenpäivä ,sain vuoteen ensimmäisen ristikkovoiton, Ei ole tarkoitus kehua,mutta tuntui hyvältäl
Olenhan minä sijoittanutkin tähän harrastukseen,mutta kuitenkin ristikkoharrastus on lopultakin edullinen "hobby" verrattuna moneen muuhun..



Albumi
26. Anneli28.11.2013 klo 08:51
Jee, nyt kaksi viimeistä kansanedustajaa ratkesi! Loppujen lopuksi yksinkertaiset ratkaisut. Onnistumisen iloa vaan kaikille muillekin ratkojille! Se tunne on makoisa. Ja tietysti on kiva voittaa arvonnoissa. Hyvä Auku! Ei ole väliä sillä mitä voittaa - kunhan voittaa.
27. Paavali29.11.2013 klo 20:47
Kertokaa nyt muillekin se sivun 35 virheellinen vihje, ettei tarvitse kaikkia vihjeitä epäillä....!
28. Anneli30.11.2013 klo 13:31
Kemiaanhan se virhe liittyi. Ja se vihjesana on on ihan keskellä ristikkoa. Siis sanassa VARAUTUNEITA on virhe.
29. Auroran pappa2.12.2013 klo 08:43
Vähän helponlaiseksi oli nyt mennyt tämä Iisakin Albumi.
Ei siinä ollut reilusti haastavia kuin ehkä kaksi ristikkoa ja sitten se takasivun kansanedustajia Iisakin Erikoinen.

Muut oli ihan tavanomaista paljon helpompia.Mutta hinta on aika komee. Lähes vitonen ja sitten palkinnot taas puolta heikompia kuin Iisakin Ristikoissa.

Laatijoista minun mieleeni on Alf Simberg ja Riku Rosenvall.Antiltakin korkeintaan "kahden varoituskolmin" tehtäviä.
Näyttää siltä että Iisakin Ristikot ja Albumi "Ekistyy" mutta ei edisty siihen malliin kuin kansissa lukee "REILUSTI HAASTAVIA RISTIKOITA" ja "Klassikkolaatua visaisten ystäville"
Onneksi tulee Iisakki aivan näinä päivinä, kun Itellan lakkolaiset aloittavat työt täydellä teholla.
30. mummeli3.12.2013 klo 13:41
Olen tässä saanut jo monta sivua valmiiksi, jopa rosenvallinkin.
Piilosanassa 2, sivulla 12 ihmettelen pystysanaa 15 "Aluksi astia paljastettiin pinnaltaan"??? Keramiikan pinta-aine, mutta kirjainten järjestys ei käy! Apuva!
31. Anneli5.12.2013 klo 07:20
Hei mummeli!
En voi auttaa nyt pienimmälläkään vihjeellä. En ole piilosanoja täytellyt. Samoin Kryptot jäävät mulla katsomatta. Toivottavasti löysit ratkaisun. Itse katselen nyt Iisakin Ristikoiden joulukuun numeroa. Takasivu on yhtä jouluista juttua vailla ja Rosenvallista yli puolet (oikea reuna) ratkaistu.
32. Tulokas5.12.2013 klo 16:06
Taistelen vielä s. 30 "Ufohavainnon" kanssa. Kun keksisi lautailijasta tulevat pitkät sanat, loputkin ehkä aukeasi. Tämä oli vaan toteamus, ei vihjeen pyyntö! Muuten lehti ratkottu "tavallisten" ristikoiden osalta. En oikein pidä avoristikoista enkä varsinkaan piilosanoista.
33. Anneli5.12.2013 klo 17:11
Juu, avoristikot on vaikeutettu tarkoituksella varmaan. Sanojen päättymiskohtia ei ole merkitty kaikissa avoristikoissa. Itse vetelen niitä viivoja - aina kun sana on varmistunut. "Ufohavainto" oli vähän vaikea. Ratkojat.fi on monesti pelastanut tilanteen. Hakuohjeet kannattaa lukea ja niitä ohjeita käyttää.
34. Tulokas6.12.2013 klo 10:55
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Simbergin "Ufohavainto" ratkesi. Muutama kansanedustajan nimi puuttuu vielä takasivulta.
35. Anneli10.12.2013 klo 18:04
Ratkoessani yritin katsoa Eduskunnan kyselytuntiakin! Katson sitä muutenkin toisinaan. Lopulta kansanedustajat löytyivät kun edustajalistoja vain jaksoi selailla. Ja monesti on kiinni siitä, että kuvasta ei saa tolkkua. Ekarivillä se puska teetti töitä, kunnes sitten ratkesi!
36. ieva18.12.2013 klo 14:31
Riku Rosenvallin s.35 ristikossa vihjeeseen "negatiivinen" tuleva sana ei kylläkään ole negatiivinen vaan positiivinen!
37. Matami2.1.2014 klo 19:36
Ihmettelen hieman 34 "Elon kirjoa" -ristikon pystyriville 4 tulevaa ratkaisusanaa. Siis kuvaan, jossa henkilö on kieli pitkällä tuskaisen näköisenä. Ei hän ainakaan minusta sitä kaipaa mikä siihen tulee väkisinkin vastaukseksi...
38. Marco Poloinen2.1.2014 klo 19:44
Juu, "ei siitä mitään vikaa puutu". Parilla marginaalimerkinnällä sana on mullakin varustettu :-)
39. ansku9.1.2014 klo 19:16
hei! alottelin pari päivää sitten täyttelemään tätä ja nyt ottaa päähän kun jämähdin TOISEEN tekemääni! Antakaa pliis joku vinkki että saan tän valmiiksi ja saan hyvillä mielin alottaa seuraavan. kyse on sivu 10 ja kuvasta lähtevät kaksi vaakasanaa ja siinä reunassa pystyyn joku istuu ihmehökkelissä.... antakaa jotakin vihjettä näihin, se on ihan eri asia kuin suorat vinkit joita kukaan ei ees halua....
40. Anneli10.1.2014 klo 06:58
Palautin samassa kuoressa tämän Albumin Iisakin ristikoiden kanssa. En millään muista noita ristikon kohtia, Matami ja Ansku.
Albumissahan on palautusaikaa kuukauden loppuun saakka. Muistan kuitenkin ettei jäänyt epäselviä kohtia. Jotenkin hatarasti muistelen, että siinä oli outoa siinä "kieli pitkällä" -miehessä.
41. hoopee10.1.2014 klo 13:07
Omasta ratkaisustani muistelisin, että kuva antoi selkeän vinkin ja muodostettu sanakin oli siihen sopiva.
42. Matami10.1.2014 klo 22:13
Anneli, hoopee,
Kiitos mielenkiinnostanne. Palataan asiaan kilpailuajan päätyttyä.
Marco Poloinen on hoksannut tarkoittamani asian :)
43. Vili12.1.2014 klo 10:00
Voi tätä onnen päivää, yks kaks Simbergin ufohavaintoja aukesi kaikilta aukkopaikoiltaan. Monta viikkoa siihen on tuhlattu, mutta kannatti.

ansku: minulla on lehdessä myös kyseinen paikka ainoana auki s.10, enkä löydä mittään järkevää ratkaisua, mutta mielestäni kaveri ei istu, vaan kuvassa on kaiketi potilas vuoteessaan? liekö tuo kenkämerkkikään se yleinen?
44. Anneli13.1.2014 klo 20:12
Voi Vili, tiedän tunteen! Muistan ne ufot. Enpä voi paljon osallistua keskusteluun ongelmakohdista - palautin Albumin "ennenaikojaan".
Nyt menossa Iisakin ristikot 1/2014 ja saatuani muut sivut ratkottua ovat jäljellä Simbergit! Ans kattoo kuin käy!
45. Tulokas20.1.2014 klo 13:49
Kaivoin vielä esille Iisakin albumin ja huomasin, että puuttuu vielä kaksi kansanedustajaa takasivulta, ensimmäisen rivin kolmas ja toiseksi alimmalta riviltä myös kolmas. Olen selannut edustajien nimiluetteloa monet kerrat, vaan eipä sytytä. No, ehkä luovutan ja pistän albumin postiin lähipäivinä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *