KESKUSTELUT > RISTIKOT > LISÄÄNTYNYT UTELU KATAISEN MIELESTÄ.

7647. Lisääntynyt Utelu Kataisen mielestä.

Pauli K.30.9.2013 klo 11:17
Utelijoita. Utelijoita kaikkialla.

Mitä mieltä arvon väki on tästä trendistä rakkaalla sivullamme. Ns. 'noviisit' eivät enää edes yritä ratkaista sanaristikoitaan itse, vaan Utelevat vastaukset meiltä konkareilta.

Katainen sanoo - Utelun aika on ohi.

Kuten Paavi Franciscus on sanonut: Jos sanot että voit Udella Jumalan nimessä, niin se on Jumalan pilkkaa. Paavi jatkoi puhettaan: Sen sijaan, Herra on luonut meidät Hänen kuvakseen ja kaltaisekseen ja antanut tämän käskyn syvälle meidän sydämiimme: Tee hyvää, älä Utele.

Kommentoikaa rakkaat :+)
2. skeptinen30.9.2013 klo 11:22
hurskas mies tämä katainen. mutta on tuossa pointtia, itse pitäisi ensin yrittää.
3. Anonyymi30.9.2013 klo 11:24
Epäonnistun näkemään yhteyden tämän herra Kataisen Paavi-lainauksen ja tämän niinsanotun Utelun välillä. Muutenkin tämä foorumi pitäisi olla avoin kaikelle keskustelulle. Myös "U"telulle. EIkö ni?
4. GAGRIEL30.9.2013 klo 12:26
ON SAMAA MIELTÄ
5. Ylläpito30.9.2013 klo 12:38
Katainen, yksi nimimerkki ja vähän lisää pointtia hommiin, niin saat jatkaa täällä.
6. P. Katainen30.9.2013 klo 12:52
Katainen pahoittelee aiheuttamaansa hämmennystä ja kummastusta ja käyttää tästä herran vuodesta lähtien vain nimimerkkiä P. Katainen. Kaikki muut Kataiset joita löydätte tulevat olemaan vedättäjiä, joita Ylläpito toivottavasti rankaitsee parhaan näkemyksensä mukaan. Pitkää ikää ja rauhaa toivoen
7. P.Katainen30.9.2013 klo 12:56
Katainen häpeää kuten Marimekon Kristina Isola taannoin..

en ymmärrä miksi hairahduin.
8. P. Katainen30.9.2013 klo 13:04
Voimmeko rakas ylläpito silti jatkaa keskustelua aiheesta sillä Katainen kokee sivun luonteen muuttuneen täällä vietettyjen vuosien aikana? Toivon rakentavia kommentteja ja kritiikkiä Utelua vastaan mutta jos olette Utelun puolella laatikaa mielellään siitä vaikka ristikko jolla Katainen voi sitten pyyhkiä takapuolensa.

Kantaaottaen, teidän
9. cmx-boi30.9.2013 klo 13:24
kunhan lanka pysyy asiallisena ja ristikonlaadintaan liittyvänä, on kaikki mielestäni ok? Uteluhan on osa yhteisöä eikä siitä pääse mihinkään. Miksi koet olevasi eliittiä katainen?
10. tonimikael30.9.2013 klo 14:06
Jukkiksen kommenttia odotellessa...
11. Jukkis30.9.2013 klo 14:31
Tässä se odotettu kommentti.
12. Ylläpito30.9.2013 klo 17:10
Kataisen kirjoitusmahdollisuus sivustolle estetty. Tämänaamuisista purkauksista eri säikeissä ei meidän porukkamme ainakaan ymmärtänyt oikeastaan sanaakaan eli ristikkopalstan täyttäminen tällaisilla kommenteilla ei edistä kenenkään asiaa.
13. jokke-pappa1.10.2013 klo 09:23
Mielestäni tässä on ehkä vähän ylireagoitu, kaverin 'purkauksethan' olivat loppujen lopuksi aika runollisia ja hupaisaa luettavaa. Kärpäsestä härkänen vai miten se oli.
14. Ylläpito1.10.2013 klo 10:18
Hyvä jos vain "ehkä" ja korkeintaan "vähän", ei tässä sitten pahasti ole ylireagoitu.

Onko sekin ihan sama, vaikka tyyppi kirjoittaa sinne tänne eri nimimerkeillä? Jos jotain tällä sivustolla on yritetty edesauttaa, niin rehtiä yhden nimimerkin käyttöä ja varsinkin vääristelevät itsensä kanssa keskustelemiset ovat tahallista harhauttamista.

Ja jos tämä suljettu henkilö on trolli, kuten välillä tuntui, sulku on ainakin oikeutettu. Tuskin koskaan saamme varmuutta, oliko vai eikö. Jos hänellä oli vain halu saada purettua kirjoitusvimmaansa, netti on täynnä palstoja, jonne hänen kirjoituksensa sopivat paremmin ja hän on vapaa niille kirjoittamaan - ainakin aikansa.

Ylläpitoon voi myös aina vedota, jos kohde itse tuntee tulleensa väärin kohdelluksi. Silloin tsekataan tilanne. Tällöin ei synny pitkäaikaista härkästä.
15. Sensuroitu3.10.2013 klo 14:40
Sensuroitu
16. ei gwertsu3.10.2013 klo 15:35
Kävin jälleen läpi sanaseppojen ja pelikaanisivujen palautteet.
Ovat vanhentuneet, tai niitä ei ole olemassakaan. Miksi Vuokila jakaa resurssejaan näin moneen paikkaan.
Täällä vain jakelee kirjoituskieltöja.
Mutta onnea Ristikkoakatemian Skytälle, joka ei osaa erottaa quuta eikä gammaa.
Saas nähdä, vapauttaako ylläpito meidät tämän kirjoituksen takia pannasta.
17. Wilde4.10.2013 klo 23:25
Kiitos ylläpito. Toivottavasti siinä meni samalla Kortelaisten perhe, joka nyt ei ollutkaan pekkaa pahempi.
18. M.A.Penninen7.10.2013 klo 09:55
Hyvää palautetta gwertsu! Alkaa ylläpidolla lähteä homma kokonaan lapasesta, kun sananvapautta näin mielivaltaisesti rajoitetaan. Taitaa eräs kaikkien tuntema henkilö luulla että tämä palsta on tarkoitettu ainoastaan hänen laatimien ristisanojen ainaiseen kehumiseen. Pidä sinäkin Katainen lippu korkealla!
19. M.A.Penninen24.10.2013 klo 09:22
Yritetäänkö tämä aihe haudata? Vai onko ristikkoväen tahto jo niin murrettu ettei vastarintaa löydy.. murheen päivä. Tietty aikakausi taitaa olla ohi.
20. Jäbä24.10.2013 klo 10:57
En tiedä uskaltaako täällä enää tällaisia asioita möläytellä, mutta pakko myöntää jotta pieni ikävä on tuon oudon mutta selkeästi kovin väärinymmärretyn kataisen viisauksia sekä "purkauksia" eihän täällä edes ole keskustelua ilman häntä. Hyviä pointteja pennisellä.
21. qwertsu27.10.2013 klo 14:23
Ihmetyttää ylläpidon ilmoitus siitä, että hänen kirjoitetun tekstin ymmärtämättömyytensä on syy kirjoituskiellon langettamiseen.
Tässä JPQ:n viimeisin kirjoitelma

Lähettäjä: JPQ 26.10.2013 klo 16:03

PS: minä en osaa käyttää niitä ja ei ole kyse siitä etten ole yrittänyt opetella.

Repikää siitä.

Ymmärtäkää ite, mutta kirjoittakaa kuitenkin.
22. Ylläpito27.10.2013 klo 16:02
Revitty on, kiitos.
23. qwertsu27.10.2013 klo 17:50
Siis JPQ kuuluu samaan kategoriaan. Meitä ymmärrä ei kukaan...
Itse en edes tiedä, mistä kirjoituskieltoni johtui.
24. Ylläpito28.10.2013 klo 10:09
Ihan vaan tätä säiettä tarkastellen, yhdeksästä ekasta viestistä vain Ylläpito on jotain muuta kuin "Katainen" itse.
25. Jäbä31.10.2013 klo 10:39
9 ekaa viestiä? Noniin omen aina epäillyt cmx-boin aitoutta. Hänkin siis Kataisen yksi persoona? En haluaisi mölistä turhasta, mutta melko villiksi mennyt ajat.
26. M.A.Penninen7.11.2013 klo 09:50
En ala väitettyyn useiden nimimerkkien käyttöön sen tarkemmin ottamaan kantaa, kun en tiedä faktoja. Mutta kyllä säikeen aloittajalla pointti oli, eikä kyseinen 'utelun aika' surullista kyllä vieläkään ole ohi - tämän todistaa jo joka ikinen kerta etusivulla lojuvat HS**** säikeet, joissa nykyään ei edes keskustella ristisanan teknisistä termeistä, vaan yhä kysellään tahi luovutetaan vastauksia. Pahimpana esimerkkinä nimimerkki 'Kyselijä'.
27. Noin on7.11.2013 klo 10:04
Ja ensimmäiset vihjeitten kerjääjät ilmestyvät muutama tunti ristikon julkaisemisen jälkeen.
28. Pauli(ko)14.11.2013 klo 22:02
Pauli is bäk!
29. Katainen9.12.2013 klo 13:54
Yllä olevan vedättäjän paluuviestistä huolimatta, valtaisan tunnemyrskyn saattelemana, hurskailemattoman tuen avittamana, Pauli tosiaan on tullut takaisin. Raamatusta lainaten:

--- Lainaus ---Ennen kivittämistä Stefanos sanoi, että "minä näen taivaan avoinna ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".

Jotta välttyisimme ylimalkaiselta utelulta, avaan tämän kaikille teille tukijoilleni. Stefanos näki juuri sinne, missä Isä ja Jeesus ovat. Hän näki heidät niinkuin he ovat, heidän "paikassaan". Eli Eki meni ja näki valon ja näki Kataisen olevan vain yksi opetuslapsi muiden joukossa, joka on löytämässä omaa tietään eikä siitä sovi kiviä heti nakella.

Jotenka näinnäkköös arvon ristikkoväki, herrat ja mamsellit. Katainen kiittää sydämensä pohjasta siitä tuesta ja päättäväisyydestä joka toi minut takaisin luoksenne. Lupaan tehdä parhaani ansaitakseni ylläpidon kunnioituksen takaisin tällä jumalattomalla hurskauden ja utelun ajalla. Ja Katainen lupaa pitää huolta ettei aikaisemmin torutut ilkikuriset kolleegat saman ip-osoitteen turvin käy tästälähin vedättämässä hyvän väen uskoa täällä sanojen paratiisissa.

Kiitos veljet, muistakaa uskoa!
30. Jäbä13.12.2013 klo 13:58
Katainen on tullut takaisin! Kerroin tästä tuvan emännälle eikä uskonut, haukkui mölisijäksi.
31. Kaapo13.12.2013 klo 21:45
Itsensä kanssa keskusteleminen onnistuu myös sähköpostitse. Kerran kokeilin ja hyvin tuli viestit perille.
32. 14.12.2013 klo 13:38
Kyssa sjelf Kaapo
33. M.A. Penninen18.12.2013 klo 11:18
Kaapo hyvä, uskotko parannukseen? Kaapo hyvä, uskotko myös pelastukseen? En osaksi ulkopuolisena tiedä juonen yksityiskohtia, mutta olen varma ettei Pauli hyvä ole itse noita kirjoittanut. Dosentilla ei tietääkseni ole kotikonetta, joten kyseessä saattaa olla julkinen näyttöpääte jota on vilpillisesti hyväksikäytetty Paulin päänmenoksi.

Eki armahti jo, armahtakaa tekin. Kuten filosofi Kierkegaard sanoi 'se mikä on varma, on vuorenvarma'.
34. charlotte24.12.2013 klo 01:39
Hyvää joulun aikaa koko sanaristikot.net väelle ja erityismaininta herra Kataiselle mietityttävistä kirjoituksista!

♥*•♪♫•*¨* ℒℴvℯ ॐ Light *¨*•♪ Joy to all! ♫•*¨* Peace on Earth♪♫•*¨*
35. Pauli Katainen8.1.2014 klo 13:14
Hyvää kinkunmaistelua sinullekkin Charlotte ja kiituksia kehuista!

Noista kryptisistä merkeistä ei meidän porukkamme kuitenkaan ymmärtänyt oikeastaan sanaakaan eli ristikkopalstan täyttäminen tällaisilla kommenteilla ei edistä kenenkään asiaa.

Suosittelen "charlotten" kirjoitusmahdollisuuden eväystä.
36. c9.1.2014 klo 19:24
H
37. eki9.1.2014 klo 21:44
Olen tyhmä
38. sama10.1.2014 klo 15:39
Panen pahakseni. Vaikka otan hyväkseni.
39. P. Katainen15.1.2014 klo 12:42
Tuo "eki" oli varmasti qwetsu.

Ihan varmaan!

Tuhma gwertsu. Banaania tai kirjoituskieltoa.
40. qwerty17.1.2014 klo 22:34
Erkki on todennäköinen tyyppi joka luopuu kinastelusta viimeisenä.
Ei muuta kuin tselppiä hänelle. Surkeaa
41.  qwerty19.1.2014 klo 00:49
Erkki taistelee ja yittää tåssä kaamosessa.sulkea esim. Qwertsun ulkopuolelle
Kiitti södesti.
Tule erkki sulkemaan tåmäkin säie.
42. M.A. Penninen21.1.2014 klo 13:37
Hyvä rakas kunniotettava ja ennenkaikkea tunteeton oikeudenjakaja, eli YLLÄPITO.

Meidän porukan mielestä näitä "gwerty" nimimerkin purkauksia on nähty viimeaikoina tarpeeksi, eli ristikkopalstan täyttäminen niillä ei edistä meidän kantakäyttäjien asiaa.

Suosittelen vakavien ratkaisujen tekemistä. Älköön kuitenkaan tämä säie tulo suljetuksi sottaajien lobbauksen takia, koska ystävämme Kataisen turinat tuovat kaivatun henkireiän kuumeiseen ristisananratkontaan

Olen puhunut, Mauri Aatami Penninen, Linnainmaan kamarikuoron kunnioitettu jäsen.
43. tonimikael21.1.2014 klo 13:45
Et sie nyt itsesi kanssa ihan kartalla ole, Mr MAP.
44. P. Katainen19.8.2015 klo 19:27
Katainen on ylösnoussut! Tärisen innosta päästä kertomaan ristiretkistäni Senegalin viidakoissa. Minulta jo udeltiinkin matkoistani jota en arvostanut kovinkaan paljon, koska olen pidättyväinen dosentti ja mies enkä halua levitellä asioitani kuin märkää banaaninkuorta konsanaan sanoi Juhani. Kuitenkin haluan kaikille tuleville utelijoille vahvistaa että vaimoni jätin tosiaan matkan varrelle johtuen ilmiselvistä syistä. Meillä oli paljon henkeviä keskusteluita mutta millään ei mennyt perille että sanaristikot on miehen paikka ja naisen kuuluu pysyä kellarissa tai keittiössä. Usein käytin mm. lainausta: "Tyhmyys, se häpeämätön nainen pieksee suutaan muttei ymmärrä mitään." Ei mennyt silti viisaudet perille, joten jätin kamelin selkään. Kosintoja en ota vastaan ennen kuin saan kuvamateriaalia. Henkevä täytyy olla ja sanaristikoihin ei tietenkään sovi haastaa.

"Sananl. 30:5 Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat."

Toisin sanoen olen valmis auttamaan teitä asioissa jotka tuntuvat teille ylitsepääsemättömiltä. Apua en silti tule antamaan uuden metroristikon kanssa, tehdään se heti selväksi. Olen nähnyt ja kokenut paljon, mutta en halua silti erityiskohtelua. Minäkin olen vain ihminen. Senkin hurskaat vedättäjäkamut. Hymiö.
45. Viski9026.8.2015 klo 15:01
Voi Katainen,
Sinun turinoitasi lukisi vaikka kirjaksi asti! E-en kuitenkaan utelemaan ala, ehen. Eivät tainneet olla siellä pimeässä maankolkassa ristisanojen perään saati Kuukausiliitteen visaisen kesäkuun numeron koviksen?
46. Von Lii26.8.2015 klo 22:13
Oot kyllä pimee. Senkin pihtailija! Kyllä pitää osata auttaa ihmisiä, vaikka he sinusta "utelisivat". Kyllä minä mieleni pahoitin, kun vaimostasi rumaan sävyyn puhuit. Häpeä.
47. P. Katainen8.9.2015 klo 15:44
Kataisen pakko nostaa taas oma ketjunsa esiin, koska yhteisössämme vallitsee kaaos, tuhat tulimmaista!

En lähde nimeltä ketään mainitsemaan, mutta vanhoja palstapeikkojen "gwertsu", "mummeli" ja "jäbä" joukkoon on laskeutunut uusi kauhistus, utelijoiden utelija, peikkojen peikko, "pikke".

Kataisen vanhaan ja briljantilla älyllä varustettuun päähän ei mahdu, miten rakas "ylläpito" ei ole vielä evännyt näiden uusien anonyymien häirikköjen kirjoitusmahdollisuutta.

Uutta Maailmanjärjestystä odottaen,
Dosentti Pauli Katainen
48. charlotte23.12.2015 klo 19:21
Hyvää joulun aikaa ja Herran vuotta 2016 koko sanaristikot.net väelle ja erityismaininta herra Kataiselle yhä jatkuvasta taistelusta tuulimyllyjä vastaan!

♥*•♪♫•*¨* ℒℴvℯ ॐ Light *¨*•♪ Joy to all! ♫•*¨* Peace on Earth♪♫•*¨*
49. Viski9024.12.2015 klo 18:01
Noh, pitäähän täältä itä-Helsingin lähiöistäki nyt sitte toivotella södet joulut itse kullekin! Pitäkäähän lippu korkealla ja graavilohi suun pielessä roikkumas.

Viski90
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *