KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONLOPPU28.-29.9.20§2

7644. IS-viikonloppu28.-29.9.20§2

kari kämäräinen28.9.2013 klo 21:17
Ilmiömäisen hyvä ristikko sanastoltaan. Parasta Ekiä koskaan.
2. kari kämäräinen28.9.2013 klo 21:19
Virheet otsikossa johtuu näppäimistöstäni, joka toimii tällä hetkellä miten sattuu.
3. markus28.9.2013 klo 22:13
Kyllähän tämä oli hyvin tyypillinen Ekin kovis,hauskannokkela,mutta helppo.Kari,olet kyllä aika veijari. Noinhan sitä saadaan keskustelua aikaan - ilmiömäisen hyvä ! Minulla näissä Vuokila/Lavonius ristikoissa on jotenkin semmoinen maku,että Lavoniuksella on myös osuus vihjeytyksissä - en tiedä. Hyvänmielen ristikko ;-) !
4. Kollo28.9.2013 klo 22:49
Tykkäsin kovasti. Jumituin ratkomaan kiihkossani rantakahvilaan, joka on viimeisiä päiviä auki. Kylläpäs olikin sitten jähmeä ja jäinen Kollo kotimatkalla. Tosin älyllisesti epäjähmeentynyt, kiitokset!
5. Taatar29.9.2013 klo 09:47
Minä vasta aloittelen Ekin tuotosten ratkomista, joten olenpa tyytyväinen kun sain täyteen:-)
6. Lars29.9.2013 klo 10:22
Ja pallotus oli? Että kannattaako digilehti ostaa....
7. Eki29.9.2013 klo 10:23
Kakspuolonen.
8. Lars29.9.2013 klo 12:36
Ok, kiitos. Pitääpä taas kerran yrittää, muutaman kakspuolosen olen selättänyt, kolmosia en koskaan.
9. Eeva29.9.2013 klo 14:11
Täyttyi sukkelasti tältäkin muorilta.Tai ei ihan kokonaan. Yhtäkkinen jumi iski yläkulmaan vasemmalla 4 pysty ja vaakariviä ei aukea.Kahvin jälkeen vielä yritettävä.
10. Taatar29.9.2013 klo 15:43
Eeva; Sama jumitti minullakin viimeiseksi, mutta kieliopin muistaminen selkeytti.
11. Satunnainen ratkaisija29.9.2013 klo 17:20
Vasen yläkulma nikotteli itsellänikin. Karista kun meinasi väkisin tulla kiviä, vaikka onhan ratkaisu tiivistä myös.

Olli Herman oli itselleni outo (en vissiin pidä näistä blondeista), muuten oikein mukava ja tasolleni sopiva kovis.
12. Jaska30.9.2013 klo 13:03
Miesmuistiin ei ole Vuokilalta tällaista ristikkoa nähty mahdollisine synnytystuskineen. Ei kuitenkaan moitittavaa, kun tuloksena 4x12-aukio, jota risteää kolme 12-kirjaimista, sekä 17-kirjaiminen läpiristikonsana. Keskipituus himpun verran alle 6.

Vihjeistykseltään tyypillinen mukava kakspuolonen. Siis vailla uusia kiperiä knoppeja, jotka onkin hyvä säästää täyskolmosiin. Uudemmille kovisfaneille toki riittävästi kyllin sitkasta purtavaa. Olisi muuten kivaa vaihtelua nähdä täyskovis myös laatijanimellä Erkki Vuokila. Vai onko IS-laadintamarssijärjestys betonoitu rikkumattomaksi.

Toisaalla joku huomauttelee hiipivästä Utelusta. No sehän ei ole mitenkään hiipivää, vaan Hesarissa jopa rymistelevää. Sen sijaan näyttää siltä, että tähän kovisketjuun pyrkii hiipimään Antelu, vaikka sitä ei ole udeltukaan.
13. P. Katainen30.9.2013 klo 13:28
Kiitos mitä kattavimmasta vastauksesta Jaska. Tulkitsen että sielunmaailmasi haahuilee samoilla korkeilla taajuuksilla omani kanssa. Itsehän koin valaistukseni jo vuosikymmeniä sitten joten olen jo samoilla portailla mauno koiviston ynnä muiden ajattelijoiden kanssa. Silloin ymmärsin mihin liiallinen Utelu voi pahimmillaan johtaa ja nyt tuot maailmanlaajuiseen keskusteluun mukaan uuden-ajan ilmiön Antelun.

Kerroin asiasta juuri kollegalleni joka valaisi minua osuvalla lainauksella: "Myykää, mitä teillä on, ja antakaa köyhille." Sanoin itselleni: "Katainen, olet tullut lähteelle." Nykyäänhän kaikki on niiiin trendikästä niin trendikästä, maallista rymistelyä jopa. Musiikista lähtien kun porskutetaan eteenpäin vain Antelemalla ilman utelua. Niinkuin se Zheekkikin joka niistä timanteista hoilailee isoryntäisten naisten ympäröimänä. Kuka tuota rymistelevää töntötystä tilasi? Ei Katainen ainakaan. Sanonkin että nyt on aika sanoa "top tykkänään kovikset ja Antelulle seis!
14. pelaaja30.9.2013 klo 19:57
Uudemmille kovisfaneille toki riittävästi kyllin sitkasta purtavaa.
Noin sanoi Jaska. Totta.
Toisaalta on kyllä kiva tuntea olevansa uudenlainen mutta toisaalta "kyllä minä niin mieleni pahoitin", koska tässäkin iloisessa ristikossa onnistuin jumittumaan yhteen kohtaan. Tietenkinhän vika on ristikossa eikä minussa... (En siis pahoittanut mieltäni Jaskan sanomisen vaan oman itseni takia.) Monenko vuoden jälkeen harjoituksen pitikään tehdä mestari? Ookei, varmaan huomenna se tapahtuu. Jos niin hyvin sattuisi käymään, lähden varmalla mukaan kykyjenetsintäkilpailuun.
15. pelaaja1.10.2013 klo 12:31
Ehhehe. Eilinen ennustus toteutui; tähän kotiin syntyi nyt hetkeksi tähti! Yksi ainokainen kysymysmerkki jäi marginaaliin odottamaan poistamistaan. Pienesti voitonhuumaa himmensi sunnuntainen Antelu, koska aloitin ratkomisen vasta eilen ja täällä oli pakko käydä nappaamassa laatija ja pallotus.
Mutta "Kiva, kiitti ja hei."
16. Mie6.10.2013 klo 20:21
Välillä saan nämä Kovikset täyteen mutta tästä taas jäi muutamia sanoja, oikea reuna osoittautui mulle vaikeimmaksi.

Apujen avulla eteenpäin ja täyteen :)

Eli:

suihkuten
sillä tykit
pitkän ajan kuluessa maahan
spr edessään miehiksi
17. Mie6.10.2013 klo 20:40
Taisin ratkaistakin tuon sillä tykit... asevaunu?

Entä vasemman laidan anitta myös mies. Attian?
18. apuri6.10.2013 klo 20:51
Vaikka puuttuisi an, olisi mies.
19. Jaska6.10.2013 klo 21:24
suihkuten - miehenalut yhdessä auttavat
pitkän ajan... - ei ole viikkoviennit
spr edessään miehiksi - pressa, keihäskultaa tuonut, Paratiisin luonut
20. pelaaja6.10.2013 klo 21:34
Psst.
Keskehköllä on vihje ELÄ MAA! Olisin halunnut hoksata sen logiikan itse mutta kun ei tuu mittää. Sain siihen ratkaisuksi SEIS. Oikein? Väärin? Niin tai näin, mmm?
21. Jaska6.10.2013 klo 21:50
Vihje on ELÄ MÄÄ!
22. pelaaja6.10.2013 klo 21:58
Jaskahan se vitsin murjaisi. Ei vaiska. Ja minä kun pähkäilin! Pitää siis tarkistaa tulostimen mustetaso. Kiitos, olipa mukava kuulla.
23. Mie6.10.2013 klo 23:39
Täynnä. En tosin noita arvoituksellisia vastauksia jaksanut miettiä, Ossian oli mielessä mulla jo aiemmin mutta sitten oletin että vihje tarkoittaa kirjaimista uudelleen muodostamista.

Pähkäilin lisää ja ratkesihan se. Mukava ristikko! Kudos Vuokila ja Lavonius.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *