KESKUSTELUT > RISTIKOT > RATKAISUJEN POSTITUS

7575. Ratkaisujen postitus

TKJ10.8.2013 klo 08:52
Nykyisin (ainakin minulla) on vallitsevana tapana lähettää kirjeet 2. luokassa. Niinpä olen miettinyt, pitääkö ratkaisut lähettää tällä tavoin jo vaikkapa päivää aikaisemmin kuin viimeinen postituspäivä on. Käsittääkseni aiemmin postileiman päiväys oli se ratkaiseva, mutta ehtivätkö hitaammat kirjeet ajoissa arvontoihin, jos ne viimeisenä päivänä lähettää?

Helmikuun 2011 jälkeen kesti pitkään ennen kuin monessakaan ristikkolehdessä edes mainittiin 2. luokan postitustavasta mitään, vaikka tuolloin kuluttaja sai mahdollisuuden käyttää halvempaa kakkosluokkaa kaikissa kirjeissä. Nyt ainakin Pelikaaneissa on molemmat vaihtoehdot kerrottu, mutta 2. luokan hinta on suluissa. Jos arvontaan ehtii kakkosluokassakin lähettämällä, eikö olisi käyttäjäystävällisempää laittaa 1. luokan hinnat sulkuihin?
2. Matami10.8.2013 klo 09:39
TKJ,

Hyvä, että otit asian esille, olen miettinyt sitä samaa.

Olen kyllä lähettänyt ratkaisut viimeisenä postituspäivänä myös kakkosluokassa.

Toivotaan, että tähän asiaan tulee vastaus lehtien taholta!
3. Eki10.8.2013 klo 10:04
Sulut kakkosluokassa ovat vain selkeyden vuoksi. Kyllä vastaukset ehtivät kakkosluokassakin. Leimoista ei kyllä nykyisellään useinkaan ota selvää ja usein niitä ei ole ollenkaan, mutta jos posti vähänkään onnistuu tehtävässään, viimeisenä päivänä postitettu kirje on mukana arvonnassa, olipa luokka kumpi tahansa.
4. TKJ10.8.2013 klo 11:18
Kiitos Eki, leimojen puuttuminen on tosiaan arkipäivää.. Ymmärrän selkeyspointin, mutta ehdotin siis 1. ja 2. luokan roolien vaihtoa, eli oletukseksi kakkosluokka ja sulkuvaihtoehdoksi ykkösluokka. Miksi ikään kuin kehottaa maksamaan turhasta, jos kerran halvemmallakin ehtii perille?

Toivon Matamin tavoin, että jollakin edelleen olisi tietoa muiden lehtien/kilpailutehtävien julkaisijoiden käytännöistä.
5. Eki10.8.2013 klo 11:24
Nopealla otoksella ykkös- ja kakkosluokat menevät aika lailla "Vihti-Vihti". Pitäisin esittämäämme tapaa kuitenkin normaalina ja kun kakkosluokka kuitenkin ilmoitetaan, sitä voi käyttää. Pääosa vastauksista lähetetään hyvissä ajoin ennen määräaikaa.

Pitää kuitenkin miettiä, saisiko tuon asian jotenkin selkeämmin esitettyä.
6. jpq10.8.2013 klo 19:58
Vaikka voit lähettää vastaukset kummassa tahansa luokassa tms.
ps. hyvä ettei merkkaa ensimäisiäkään ratkomuksiani en ole lähettänyt vaikka tiedän että meni oikein täytyy ehkä sitten kun saa ne hyvin ratkottua isolta osin jonknu lehden lähettää jos vaikka voittoa tulisi.:)
7. HM10.8.2013 klo 20:51
Juuri näin! Tosi selkeästi sanottu. ;)
8. jpq10.8.2013 klo 22:19
HM: vitsailetko ? ps. joskus en ymmärrä kait sarkastista ? huumoria.
9. Jaska10.8.2013 klo 23:53
Ei millään pahalla jpq, mutta yritä lukea 19:58 tekstisi mahdollisimman tarkkaan. Uskon, että huomaat siinä kirjoitusvirheitä. Mieti myös, olisiko johonkin kohtaan sopinut piste ja sen jälkeen uusi lause. Useat yhteen pötköön kirjoitetut lauseet ovat vaikeat lukea. Lyhyt viestisi 22:19 oli OK.

Tiedän kyllä vaikeutesi, mutta uskoisin treenauksen auttavan. Tsemppiä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *