KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS 18.5

7458. IS 18.5

lp18.5.2013 klo 17:54
Kenen kovis on tänään? Minulla ei ole vielä lehteä.
2. Lars18.5.2013 klo 18:35
Tapani N. Vainio kaksi palloinen.
3. ripop18.5.2013 klo 18:36
Eihän tää oo mikään kovis.Kakspallonen vaan.Laatija Tapani N Vainio.Mutta töitä tähän täytyy tehdä vähintään 2-puolikkaan edestä.
Onneksi en vilkaissut pallotusta lehteä ostaessani.
4. lp18.5.2013 klo 18:45
Kiitos tiedoista. Nyt vain täytyy saada se lehti. Kivoja ne kakspallosetkin ovat.
5. TNV18.5.2013 klo 18:56
Pitäisi olla 3-.
6. Jaska18.5.2013 klo 20:11
Alipallotus on siis toimituksen seitsemäskymmenesseitsemäs anteeksi annettava kömmähdys. Aluksi arvelin tarkoitetun kakspuoloseksi, mutta kolmemiikkaan tahti kuitenkin puolivälin jälkeen hiipui.

Vainion mainiot knopit kärjessään kohtalaisen pitkään tyhjää lyötättänyt ja sitten kismittänyt ilmiselviö hinasivat arvosanan ysin paremmalle puolelle parin välttävän vihjeen päinvastaisista pyrkimyksistä huolimatta.

Jotain pitäis kai muodon vuoksi googlata, vaikka sen oikeellisuutta en epäilekään.
7. markus18.5.2013 klo 22:33
TNV,erinomainen ristikko,siitä kiitos.Mokia sattuu,jotka pääosiltaan lienevät painon virheitä.Uskonpa kuitenkin monien muidenkin Kovis-fanien tämän vaikeusmääritysvirheen huomanneen.
8. Lars19.5.2013 klo 07:13
(Lähettäjä: TNV 18.5.2013 klo 18:56
Pitäisi olla 3-.)

No ilmankos tuntui niin takkuiselta, ei ole vielä kuin muutama sana paikoillaan ja nyt kun tuo pallotus selvis niin nekin todennäköisesti vääriä :(
9. Eeva19.5.2013 klo 10:24
Kiva ristikko, kun alkuun pääsi. Kaksi piilokirjainta enää puuttuu.
Jotain lohtua jääkiekon ja viisujen lomaan:)
10. HM21.5.2013 klo 22:39
Onpas tätä kommentoitu vähän. Minulla vieläkin kesken, mutta oikein mukava ristikko on ollut. Hauskoja oivalluksia tulee tämän parissa!
11. iso S21.5.2013 klo 23:05
Kun se on parasta ollut, ei se aina ole työtä ja tuskaa ollut. Joskus kyllä niinkin. Urhoollisella puurtamisella tuli täyteen, paikoin hymyilyttikin, mutta kaksi kohtaa jäi ymmärrystä vaille: ylempi pääkuvasta lähtevä vaakasana ja suht keskellä ristikkoa oleva vihjeen "kohteena ylöskin" pystysuora ratkaisusana. Minulla on jälkimmäiseen kaksi vaihtoehtoa, mutta kumpikin vaatii vähän turhan hämärää tulkintaa. So not, en lähetä näitä joten ei vie yöunia.

Alempi pääkuvasta lähtevä sininen nosti ensin kulmakarvaa, mutta sitten tuli ahaa. Eri hauska huumoripila!

En ole lukenut kirjaa, mutta alkuperäisteoksen nimen perusteella sanoisin että kiemurtelevassa sinisessä on käytetty taiteilijan vapautta, joka ei vastaa kirjailijan tarkoitusta. Jos ja kun ajatellaan että kirjan kansi on vain kuvituskuva, niin valittamisen tarvetta ei synny. Päinvastoin, on luotu hupia tahallisella virhetulkinnalla.

Oikea yläneljännes ratkesi viimeisenä. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
12. Marco Poloinen22.5.2013 klo 00:48
Kipaisepa, iso S, vaikka Huutonetissä vilkaisemassa. Voi avittaa ylemmän pääkuvasanan "ymmärryksessä"...
13. lp22.5.2013 klo 14:34
Sain lehden eilen ja oli mukava iltapuhde. Tänään täyttyi loputkin. Ihan tarpeeksi mietittävää ja mukavia ratkaisuja. Kiitos hyvästä ja hauskasta ristikosta!
14. iso S22.5.2013 klo 16:49
Huutonetissä haku Rex Stout testamentti tuotti osuman:
John Franklin Bardin : Philip Banterin viimeiset päivät
Jostain syystä tämä ei lisännyt ymmärrystäni, joka on ilmeisesti saavuttanut ylärajansa.

Ilman Huutonettiäkin pystyn arvaamaan, mikä on kuvan ja sanan yhteys. Jos olen oikeassa,vaaditaan alan asiantuntemusta jota minulla ei ole. Minulla ei ole tarvittavaa tietoa, jonka perusteella olisin voinut päätyä kuvasta kyseiseen ratkaisuun, enkä oikein jaksa uskoa että kyseinen tieto kuuluu tavanomaisilla lisukkeilla laajennettuun yleisivistykseenkään. Toisin sanoen veikkaan että moni muukin on tuossa kohdassa poikittaisten varassa. Onneksi niitä on kaikissa hyvinvarustetuissa ristikoissa!
15. TNV22.5.2013 klo 17:07
Yleistiedolla ja nokkeluuksilla pitäisi ristikon olla varustettu.
16. Wilde22.5.2013 klo 20:15
Ei löytynyt Huutonetistä tuota kirjaa! Ai niin...oliskohan se siinä?
17. markus22.5.2013 klo 21:44
Ei sitä sanaa tarvi mistään Huutonetistä hakea !
18. Wilde23.5.2013 klo 11:07
Ei sitä sanaa sieltä kukaan hakenutkaan. Sana oli ja on valmiina, kävin vain huvikseni Marco:n kehoituksesta tsekkaamassa, löytyykö ko. opus Huutonetistä. Ja loppujen lopuksi se löytyikin lopetettujen puolelta. Hintapyyntö vahvisti sanan, jonka olin siihen saanut.

Asiasta toiseen: olen jumissa tuossa "VILLEJÄ"/"VAIHTOEHTO "6"/"ilmapallopoika"-kombinaatissa. Aasiko olen, kun en saa sanoja sopimaan toisiinsa. Ja se "VAIHTOEHTO "6" on aivan hukassa???
19. Tuomas L.23.5.2013 klo 11:34
VAIHTOEHTO "6" on vaikea vihje, itse en meinannut ymmärtää sitä vielä sanan selvittyäkään. Toisaalta se on sellainen vihje, jonka joku voisi hoksata nopeastikin. Apujahan ei varsinaisesti saa antaa; kannattaa kuitenkin huomata vihjeen lainausmerkit. Noita muita vihjeitä en nyt muistakaan.

Jotenkin tuntuu, että tuossa pääkuvasta tulevassa yksittäisessä sanassa olisi kyse jostain ovelammasta kuin täällä on ehdotettu. Ehkä tähän saadaan vielä selvennystä.
20. Jaska23.5.2013 klo 11:44
Kestäkää enää 2176
21. vaari23.5.2013 klo 11:46
Vaihtoehto "6"=tai"6"=taikuus=magia
22. vaari23.5.2013 klo 11:55
Nyt vaari törttöili pahasti!!! Anteeksi !!! En kirjoita enää koskaan tyhmyyksiäni.
23. Wilde23.5.2013 klo 12:16
Kiitos vaari. Sana oli mulla oikein, mutten sitä hahmottanut millään. Nythän tuo tuntuu helpolta ja selvältä kuin pläkki. Aasi tosiaan olen, kun en tuota tajunnut. "Törttöilysi" antoi ainakin mulle hyvän mielen. Ja anteeksi muilta, että kyselin liian aikaisin:)
24. Bajamaja24.5.2013 klo 18:19
'Hintapyyntö vahvisti sanan...'

Tulee mieleen kotini seinällä roikkuva taulu, joka ei ole Järnefeldt vaan jäljennös, mutta silti miljoonan euron arvoinen, koska en myy sitä halvemmalla.
25. Mie25.5.2013 klo 12:17
Vilkaisin lehteä kaupassa mutta en ostanut ja harmitti jälkeenpäin... Minähän olen vankkumaton Pallosen ja Vuokilan 2,5 -tasoisten ristikoiden ystävä ja en tiennyt olisiko tuo ollut sopiva...
26. Wilde25.5.2013 klo 18:51
Spesialisti eija jäi metityttämään nukkumaan mennessä. En tajunnut sitä ratkaisua, mutta juuri ennen nukahtamista tuli Heureka kylään. On se yksinkertaista, kun sen lopulta tajuaa:))
27. Wilde25.5.2013 klo 18:53
Mie

Lainalaisuudet toimii Huutonetissä, sen olen monta kertaa huomannut. Se sun järnefeldtis ei sitä tosiasiaa muuta miksikään:)
28. Pekka26.5.2013 klo 07:56
En kyllä yhtään pidä pienen piirin epäsuomesta ratkaisusanoissa (GRIINI). Kohta sieltä saa odottaa vielä BÖÖDIä, BOUGIa ja IIGELIäkin.
A&&T oli hyvä vihje. Menin helppoon aluksi.
29. Matti26.5.2013 klo 14:35
Pekka, sitten on vielä FORE ja LOFTI.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *