KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONVAIHDE 13.-14.4. 2013

7410. IS-viikonvaihde 13.-14.4. 2013

Jaska13.4.2013 klo 13:37
Vuokilan pehmiksissä alkama "pallostelu" jatkuu yhä hurjempana tänäisessä koviksessa, peräti 4x13-reunapystyaukiolla ja 6,36 keskipituudella. Aukiossa oivalliset ja oivalluttavat sanat. Vika ei vähäisin!

Vaihteeksi kliinisesti seisontavapaa kovis kakspuolosenakin, jos minuuttia lyhyempiä eikö yhtä muutaman pituista googlaustaukoa lasketa. Kaksplussaksi niukin naukin nousi, mihin osasyy oli yhden pitkähkön sanan oikea arvaus yhdellä risteävällä. Se vauhditti oleellisesti aukion ratkontaa. Toisaalta ja toisaalla piti siis kaksi toisiaan risteävää googlata. Olen vähän kahden vaiheella siitä, onko se minulle noloa vai peräti häpiällistä. Sen yläkulman cheeffin sentään tiesin. Lohduttaa, että Juha N:kään ei toista paikalleen suoralta kädeltä sutaisse.

Olen vähän epävarma erään vihjeen uutuudesta, mutta kyllä se kertauksenakin on ristikon paras. Muitakin varsin kivoja kakspuolostason knoppeja piisaa. Vuoden kärkeä luokassaan, hienoisella lisävaikeutuksella olisi ollut kiistatta sen nominatiivi. Näin vain ysipuol.
2. Jaska13.4.2013 klo 13:42
P.S. Toivottavasti siis oli Vuokilan pallosmainen eikä oikeasti Pallosen ristikko - toimituksen entiset kömmähdykset muistaen.
3. Jaska13.4.2013 klo 13:48
No voi härre gyyd, nythän mä tyrin taas itsekin. Aukio on 4x14 = 56 ruutua. Keskipituus oikein. Eilisessä pehmiksessä oli 4x13. Tässä valossa pikapuoliin selviävä SM3-virheenikään ei ole lainkaan yllättävä.
4. ripop13.4.2013 klo 16:30
Ihan mukava suht hankala, melkein 3-.Kaksi kirjainta jää auki, kun en viitsi googlata noita julkkiksia.Nää on näitä Ekin vähän turhan usein esiintyviä heiniä mun mielestä.Tarkoittikohan Jaska tota yllämme vai sen allaolevaa.Molemmat olivat tuoreita hauskuuksia.
5. anna h13.4.2013 klo 17:42
Kovis ratkesi melko nopeasti. Sudoku jäi ratkaisematta, yritin sitä, mutta ilmeisesti mokasin jossain, en viitsinyt uudestaan yrittää
6. markus13.4.2013 klo 23:54
Ihan mukava,samaa mieltä ripopin kanssa.Myös julkkis kommentista. Mutta oikean reunan neljä pitkää Googletonta pystyriviä saa kunnioittavan kumarrukseni. Olikohan Lavoniukselle annettu enemmän "tilaa" tämän laadinnassa?
7. Masa I14.4.2013 klo 13:55
Morjens !
Pidän Ekin ristikoista.
Jenkin isoäiti saa jäädä ratkomatta ja sillä muotoa,muuten ok.
8. Viljami14.4.2013 klo 14:31
Erinomainen ristikko Vuokilalta. Paras vihje minusta YLLÄMME ILMAN NELJÄTTÄ, jonka logiikka ratkaisusanaan nähden teetti töitä, mutta aiheutti hyvän ahaa-elämyksen. Kolmemiikan ristikko minulle.
9. Tulokas14.4.2013 klo 15:11
Viljami,
minulle ei tuon YLLÄMME ILMAN NELJÄTTÄ ratkaisusanan logiikka ole vielä auennut, liekö sanani edes oikea. En siihen kyllä millään ilveellä muutakaan saa. Ihmeellisin ratkaisusana tuli mielestäni vihjeeseen MÄÄRÄTYILLE HENKILÖILLE! Löytyihän se lopulta Googlesta.
10. Tulokas14.4.2013 klo 16:20
Pitää näköjään lausua ääneen, ettei ymärrä vihjeen ja ratkaisusanan välistä logiikkaa. Oivalsin nimittäin YLLÄMME ILMAN NELJÄTTÄ! Ahaa-elämys tosiaan.
11. Wilde22.4.2013 klo 12:05
Palaan vielä ajassa taaksepäin tähän Vuokilaan. YLLÄMME ILMAN NELJÄTTÄ selvisi kuin selvisikin lopulta ja aiheutti sen kuuluisan ahaa-elämyksen - hieno vihje!
Mutta sitten tuo -ARAM
NOK
ÄSI ?
En ole logiikkaa löytänyt millään konstilla, vaikka jonkinlainen sana onkin kehkeytynyt risteävillä. Jos nyt joku vielä viitsisi kommentoida...ja vaikka paljastaa koko jujun, että saan nukuttua yöni ilman painajaisia.
12. lp22.4.2013 klo 12:32
Lue vihje nurinpäin niin tulee markon isä ja vastaus aram, mikä on myös nurin, siis mara(ahtisaari, jonka poika marko).
13. Wilde22.4.2013 klo 13:29
Suuri kiitos lp. Sanan olin saanutkin aivan oikean, mutten tajunnut jujua. Nythän tuo tuntuu aivan selväjärkiseltä. Olen näitä kviksia tehnyt aika harvakseen, joten en ole vielä oikein päässyt laatijoiden ihon alle. Vielä vaatii harjoitusta:)
14. Tuomas L.22.4.2013 klo 13:29
(Tuo vihje lienee siis
-RAM
NOK
ÄSI.)
15. Wilde22.4.2013 klo 14:27
Jaa...mulle sattui sitten molempiin viesteihini kirjoitusmoka. Oikeassa olet Tuomas L., niinhän se oli. Ja kviksia piti siis olla koviksia, joita olen vasta muutaman jotenkin selvittänyt.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *