KESKUSTELUT > RISTIKOT > HUHTIKUUN IISAKKI

7397. Huhtikuun Iisakki

aawee4.4.2013 klo 15:36
Tänään sain uuden Iisakin kotiin, ehdin sitä jo odottamaan. Ihmettelen, kun se niin usein tulee aika huonokuntoisena postilaatikkoon, lähes aina joku kulma rutussa, rikkikin. Tänään etukansi on ihan likainen ja vähän revennyt, muidenkin sivujen kulmat rutussa. Olen joskus soittanut kustantajalle ja joka kerta ovat lähettäneet uuden kuoressa toimitettuna kotiin, mutta silti harmittaa soittaa. Koko muu posti, ohuemmat mainolehtisetkin, ovat aina ihan siistejä ja ehjiä! Iisakkia tulee tuijoteltua lähes kuukausi, sisältö aivan upea!
2. sinilei4.4.2013 klo 16:08
Mie sain jo iisakkini viikko sitten, ihmettelen miksi toiset on saanet vasta nyt, löytysköhän tähän joku looginen selitys?!
3. aawee4.4.2013 klo 16:13
Minä odotin lehteä kovasti pääsiäispyhiksi ja todellakin tänään tullut lehti on kanneltaan sen näköinen, että on virunut jossain... Olen pitkään, pitkään ollut Iisakin tilaaja ja joku aika oli semmoista, että lehti oli kaupoissa ennen kuin tuli kotiin ja se harmitti. Nyt ei niin enää ole ollut, mutta pääsiäiseksi odotin sitä kyllä.. lehden huonokuntoisuus kyllä ihmetyttää, että missä kohdassa lähetysketjua se vaurioituu. Muu posti tosiaan ihan priimaa.
4. RA4.4.2013 klo 16:21
[Outoa. Jos postissa on sattunut joku haaveri, niin ainakin Sanasepon tiimoilta ovat joskus soittaneet, kertoneet vahingosta ja pyytäneet uutta lehteä. Saattaa tietysti olla paikkakuntakohtaistakin, että kuinka ottautuvat yhteen repaleiseen lehteen.]
5. markus5.4.2013 klo 00:01
Luulenpa,aawee,että ongelma on paikallisen postin joku säätövirhe.Ohuet kulkevat telojen läpi ongelmitta,mutta kun tulee paksumpi lehti,raaps ! Ihan tuulesta temmattu arvio !? Itse sain lehden ennen pääsiäistä-ja kyllä Iisakki alkaa lunastaa lupausta "visaisten ystäville". Toni Piiraiselle aplodit,"rajoja" voi rikkoa, kun sen hoitaa noin tyylikkäästi.Ja sitten Simbergin "THE END",olipahan ankara aivomyrsky. Aika veijari,Alf !
6. aawee5.4.2013 klo 07:53
markus,
soitanpa postiin ja kustantajalle ja kyselen, näin on käynyt kohdallani jo niin usein, että siksi kirjoitin tänne asiasta jos jollain muullakin olisi ollut vastaavaa. Aikamoinen aikahaitari on se, että jonnekin lehti tulee ennen pääsiäistä ja nyt sitten tänne pääkaupunkiseudulle kolmantena päivänä pääsiäisen jälkeen.
7. aawee5.4.2013 klo 09:53
Puhuin kustantajan ja postin kanssa, lehdet lähtevät hyvin pakattuna, mutta mahdoton kaiketi selvittää, että missä lehti vaurioituu. Postista sanottiin, että usein päällimmäiset ja alimmaiset lehdet kärsivät nipuissa, kustantaja sanoi, että ne ovat hyvin suojattuja. Luvattiin seurata tilannetta.

Anteeksi, että vaivaan teitä tällä asialla!
8. Vili5.4.2013 klo 14:33
Lehti saapui tänne Länsi-uudellemaalle ennen pääsiäistä (torstai) mikä oli iloinen yllätys, ja lehti oli aivan siisti, niin kuin on aina ollut. Olettaisin, että lehden huono käsittely on tapahtunut ihan siinä lähijakelupisteessä, sinne vain aawee noottia antamaan, kyllä tilaajan täytyy tuotteensa saada ehjänä kotiin oli tuote mikä hyvänsä.
9. Doris9.4.2013 klo 14:55
Iisakki tuli mullekin ennen pääsiäistä (HKI). Joskus lehti on todella aivan rutussa ja painomuste levinnyt. Olen pyytänyt uuden tilalle.
Tämä numero muuten valmis, mutta s. 22 taas vasta "harjoitteluvaiheessa".
10. aawee10.4.2013 klo 16:01
Doris,

tämän halusinkin kuulla, että onko jollekin muullekin käynyt niin. Uutta lehteä en ole tällä kertaa saanut, kustantajaan olin perjantaina yhteydessä. Nippuside jättänyt uran kanteen, etukansi aivan likainen, kulmat rutussa. Heitin huonon lehden roskikseen, harmitti niin.
Ajattelin perua vuosikausia kestäneen tilauksen ja ostaa vastedes kaupasta irtonumeron, niin ainakin näen minkäkuntoisen lehden rahoillani saan vastineeksi.

Esim. Sanasepot-ristikkolehti aina täysin moitteettomassa kunnossa kotiin kannettuna.
11. tiipii13.4.2013 klo 09:59
Kiitos Markus.

Tällä kiitoksella sitä sitten jaksaakin taas vuoden ristikoita laatia, ja joskus jotain erikoisempaakin, kait...
12. Leena13.4.2013 klo 11:06
Sivu 18 tehty, mutta tuleeko oikea sana vasemmalle ylös, missä on ä ja suurennuslasi?
13. ässä13.4.2013 klo 12:33
En osaa sanoa onko Leenalla siinä oikea sana, mutta kyllä siihen aivan sanakirjojen hyväksymä sana syntyy.
14. Olzi13.4.2013 klo 19:52
Auliksen vasen alanurkka teettää töitä. Terhon ja Simbergin s. 22 olivat myös aika kinkkisiä, mutta jonkinlaiset ratkaisut on valmiina.
15. Leena13.4.2013 klo 20:01
Ässä!
Joo, minulla oli virhe siinä yhden kirjaimen kohdalla. Nyt on oikein.
16. Portteri16.4.2013 klo 11:44
kuukkeli tarkistuksen jälkeen en löytänyt s.11 ristikkoon muotoja jotka sopisivat kumpaankin risteävään sanaan tähti/"vaatii monet luvat" ja teräkseen/geebee onko vain aivosolut hitaalla tänään :)
17. leena20.4.2013 klo 15:01
Portteri!
Kyllä niihin tulee ihan käyvät sanat. Minulla taas ei välähdä samaisessa ristikossa "tämä ei täytä vatsaa". Kaksi kirjainta puuttuu.
Takasivun joista puuttuu 1. ja 18. Mutta aikaa onneksi on vielä.
18. Auku23.4.2013 klo 14:33
Mulla myös "mättää" takasivun 18. Osaisiko joku antaa edes pienen vinkin? Samoin Auliksen vasen alakulma ei vaan aukea!
19. Matami23.4.2013 klo 15:48
Auki on minullakin takasivun 18 ja pari muuta kuvaa. Auliksesta puuttuu ja Terhon ja Alfin jälkimmäisestä ristikossa on paljon tyhjää vielä.
20. jose23.4.2013 klo 21:43
Takasivun no 18, kaverihan näyttää olevan "telkien takana" slangisana siitä - alkupuolisko + kuvasta tuleva.
Numero 1 on vielä itsellänikin mietintävaiheessa.
21. Kollo23.4.2013 klo 22:14
Varovasti ja mahdollisimman epäselvästi rohkenen vihdoin kysäistä, että onko erään merkkihenkilön tyttöystäväksi väitetty eräässä tämän lehden ristikossa mennyt väärin? Vai, bylsikö HÄNKIN häntä, eli kuntatasolta valtakunnalliseen?!?
Toivottavasti joku tajusi varovaisesta uumoilustani jotain.
22. Auku24.4.2013 klo 13:02
Kiitos vinkistä Jose ! Minähän hiffasin sen. Ykkösestä sen verran ,käännä lehteä katso loppuosaa toisesta kulmasta. Joko snaijasit. Aulis vielä mättää,mutta lehti menköön nyt postiin.
23. Jose24.4.2013 klo 17:00
Kiitos vaihturista, Auku! Juuri sitähän se kaartava nuoli tietenkin tarkoittikin, nyt meni jakeluun täälläkin ;-D
24. Olzi24.4.2013 klo 18:33
Kyllä on taas siinä ja siinä noiden vihjeiden kanssa.
25. salli25.4.2013 klo 09:19
mullakin puuttui takasivun 1. ja 18. Kiitos vinkeistä, heti aukesi. Kåviskö yhtä hyvä tuuri tuon sivun 21 vasen alakulma tosi vaikea. jotain vinkkiä: kasvi koriste sukunimi kommunikoivia tuo seisova ukko
26. leena25.4.2013 klo 11:36
Uskomatonta, sain Alfin tehtyä! Sitä se vapaapäivä teettää. Enää on jokunen kirjain muutamasta ristikosta ja sitten postiin. Sivun 8 mietityttää edelleen "alkuperäinen eläjä". Puuttuu yksi kirjain. Mulle outo sana, jos risteävät on oikein.
27. virpi25.4.2013 klo 13:54
Leena, ihan tavallinen sana siitä tulee, joten varmaan paikallaan tsekata ne risteävät
28. leena25.4.2013 klo 22:14
virpi, sitten minulla on tähdestä tuleva sana väärin. Näin saan pystysanan oikein, mutta poikittain en ymmärrä. lisää pähkäilyä.
29. leena25.4.2013 klo 22:14
virpi, sitten minulla on tähdestä tuleva sana väärin. Näin saan pystysanan oikein, mutta poikittain en ymmärrä. lisää pähkäilyä.
30. Taata26.4.2013 klo 00:36
Siis tehtävässä 8 on virhe? Pitääpä tarkistaa.
31. Pertsa26.4.2013 klo 05:47
Kyllä se sivun 8 tehtävä on aivan ok. Punnerrusta vaan. Kyllä se ahaa-elämyskin sieltä vielä tulee.
32. leena26.4.2013 klo 21:08
No juu. Punnerrus tuotti tulosta. Selkeähän se sitten olikin se tähdestä tuleva sana! Hyvä mie!
33. Matami26.4.2013 klo 22:45
leena,
Sinulla tuntuu olevan hyvä vire kun olet noin hyvin edennyt!

Jotenkin Alf on minulle tällä kertaa ylivoimaisen vaikean tuntuinen. Takasivulla kuikailee kakkoskuva vielä ilman ratkaisua.
Mutta loppuun asti yritetään, periksi ei anneta ;)
34. leena27.4.2013 klo 09:26
Matami,
todellakin tällä kertaa punnerrus on tuottanut tulosta. Olen itsekin hämmästynyt.

Enää puuttuu s 21 yksi kirjain.

Alf oli pitkään ihan tyhjä ja sitten alkoi pikkuhiljaa ratkeamaan ja oikealta alhaalta ensin ja siitä ylöspäin.

Se kakkoskuva on hieman kinkkinen, mutta uskon Matami, että sen keksit.
35. Seppo sanaton27.4.2013 klo 09:39
Sivun 18 vasen ylänurkka ihan hakusessa. Edes jotain pientä vinkkiä?
36. virpi28.4.2013 klo 12:43
katso sen ylärivin kuviokuvan pienempiä kuvioita
37. virpi28.4.2013 klo 12:52
täällä on hakusessa ihan sama nurkka kuin Sallillakin. Jotenkin on sellainen olo, että ne kommunikoivat ovat kaiken avain. Sen yhdyssanan jälkipuoli on ristikossa ihan järkevästi, mutta alku teettää suurta tuskaa
38. Olzi28.4.2013 klo 20:24
Salli ja Virpi, samaa nurkkaa kirjoitettu ja kumitettu viikkotolkulla!
39. Matami28.4.2013 klo 22:36
Liityn edellisten joukkoon mitä tulee 18 vy ja koko ristikkoon ylipäätään. Tuntuu tällä hetkellä yhtä hankalalta kuin tämänkertainen Alfin 22.
40. Taata28.4.2013 klo 23:16
En löydä virhettä sivun 18 ristikon yläosasta. Oikealla ja keskellä pitää jo sitten ajatella hieman avarammin.
41. leena29.4.2013 klo 17:22
Matami ja muut 18 kanssa painiskelevat.
Pinnistelkää, kyllä se aukeaa.
Minulla oli pitkään s 23 Taksista tuleva toisen sanan alun kanssa vaikeuksia. Mutta välähti, kun mietin "varusmiehellä" uudella lailla.
Mukavaa Vappua!
42. Matami30.4.2013 klo 08:28
leena,
Kiitos kannustuksesta! Eilen sain valmiiksi 18 ja Auliksen. Nyt on enää Alfin 22 ja takasivun 2. kuva auki.
43. koikoi1.5.2013 klo 23:48
Auttakee... takasivun leijonatehtävä, monesko se nyt olikaan.. ei aukea,ei sitten millään.
44. maiski3.5.2013 klo 18:21
s. 8 mitä on "kuutio miestä" ?
45. Taata3.5.2013 klo 23:30
Nyt oli aika vaikeat tehtävät verrattuna entisaikoihin, jolloin Iisakin alkupään tehtävät olivat helppoja ja loppupäässä hieman vaikeampia ja Aulis kaikkein vaikein. Maiskin pitäisi ensin vaihtaa kieltä ja sitten tutkiskella siltä pohjalta vihjettä.
46. Auku4.5.2013 klo 19:00
Koikoi! Ajattele leijonaa kuvavaa nelikirjaimista substantiivia,jospa se siitä aukeaa. Itsellä jäi Auliksen vasen alanurkka muutamaa sanaa vajaa,mutta postiin vaan...
47. pösilö13.5.2013 klo 17:51
Palautuspäivä jälleen takana, saan aloittaa urputukseni !
Tervo on petrannut, mutta pari kohtaa jäi närästämään.
KÄSISSÄKIN - RUKIIT lähtökohtana lienee sanonta ruista ranteissa. Voisiko hakea vihjeen vieläkin kauempaa, esim. IHMISRUUMIISSA ?
KEITETYILLE - TEEKUPIT - no ei todellakaan ! Teelehdet haudutetaan, ei keitetä . Jos tarkoitettiin vettä, niin se olisi yksikössä.
TIETÄVILLE - INTOS ? eivätkö tietämättömät juuri harrasta inttämistä vertaistensa seurassa ?
HALTI (kuva tienviitasta) ALKUTAIVAL miten niin nimenomaan alkutaival ? Ei oikein näyttänyt TVL:n merkiltä
Kuvavihje ratkaisusanalle MINIÄ oli taasen aivan loistava-parhaimpia näkemiäni !
Simbergin vihje s. 8 jäi hiukan oudoksuttamaan :
HIENOLUONTEINEN ? - UTELU olisi mielestäni pitänyt olla hienotunteinen ?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *