KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 16. - 17.2.2013

7321. IS Viikonloppu 16. - 17.2.2013

Pähkinänsärkijä16.2.2013 klo 16:54
Onko joku saanut toimivan digilehden tämän viikonlopun numerosta? Ostin juuri omani, mutta saan vain etusivun eteeni. Mikään toiminnoista ei tunnu pelaavan.
2. Pähkinänsärkijä16.2.2013 klo 17:00
Kokeilin myös edellisten numerojen toimintoja (vaihdoin konettakin varmuuden vuoksi): sama vika. Taitaa siis sivuston ylläpitäjällä olla ongelmia. Harmi, sillä palaute ei taida onnistua ennen maanantaita.
3. PS16.2.2013 klo 17:43
Minulla kyllä onnistui.
4. Lars16.2.2013 klo 18:18
Kyllä päivällä onnistui, jopa tulostetut ristikot ;)
5. Pähkinänsärkijä16.2.2013 klo 18:25
Onnistui vihdoin täälläkin, kun älysin vaihtaa selainta. Google Chrome olikin illan näytelmän roisto - ainakin minun teatterissani.
6. Pähkinänsärkijä16.2.2013 klo 18:39
[Lars, osaatko neuvoa, millä ilveellä Koviksen saisi kokonaisen A4-vaakasivun kokoiseksi? Digilehden printtiosiossa ei valittua ristikkoa kai saa vaakasuoralle asiakirjalle. Olen aikaisemmin tehnyt kovin monimutkaisia temppuja muuntamalla valittu printtiala .pdf-asiakirjaksi (jossa siis ristikko jää pieneksi sivun yläosassa), kopioimalla siitä Paint-ohjelmaan ja sieltä vaaka-asentoon asetettuun Word-asiakirjaan. Tässä tuloksen selvyys ja terävyys on kärsinyt.]
7. ?16.2.2013 klo 18:45
[Olisiko oman säikeen paikka tuo tekniikkapuoli?]
8. Marco Poloinen16.2.2013 klo 19:43
Informaatiotekniikasta on ihan sopivaa siirtyä sanaristikkotekniikkaan ja -taktiikkaan. Molemmat näet ovat melko etevällä tasolla tämänkertaisessa Ekin ja Heikin koviksessa.

Totuttuun tyyliin Eki edellyttää ratkojilta joitain kollegoitaan enemmän (yleis)sivistyspuolta, minulta jopa siinä määrin ylenmäärin, että tavoistani poiketen pistäydyin jumiuduttuani yhden nurkan takia googlen tykönä. Mikäpäs siinä, jotain aina viisastuu, ja sain kuin sainkin ne muutamat tietämäni passautumaan ihan alkuperäisille paikoilleen. Hyvämuistisillehan nuo tietovihjeet on sopivia aloituspaikkoja, mulla meni alussa vähän aikaa katsellessa.

Mitään ylimaallisia kommervenkkeja teokseen ei sisälly, mutta vaikeutta kertyy ihan riittävästi (tiedettävien lisäksi) merkitysten pyörittelystä. Toteutus on tekijältä totuttuun tyyliin siinä määrin tasokas, että ratkonnan eteneminen ei edes nettitulosteessa jää epämääräisyyksistä kiinni.

Yksi uudissanakin (minulle) tuli vastaan, jollekin toiselle sekin saattaa olla tuttua röyhyviljaa. Miikka oli pallojen perässä vähän rajoilla, mulle olisi mennyt täydestä ilmankin.

Tattista vain vaivannäöstä, ilokseni teosta teeskentelin!
9. Marco Poloinen16.2.2013 klo 19:52
Jatketaan varsinaista ristikon ruotimista säikeellä 7323!
10. Kaapo16.2.2013 klo 20:06
Ristikon alin sana oikealla ei kyllä heti tullut vihjeestä mieleen.
11. Marco Poloinen16.2.2013 klo 20:11
SIIS ===> SÄIE 7323 IS-kovis 16-17.02.2013.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *