KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-KOVIS 2-3.2.2013.

7307. IS-kovis 2-3.2.2013.

ripop2.2.2013 klo 14:02
Nää Teemun kakspuolikkaat on kyllä aina niin vekkulia ajanvietettä,että ihmetellä saa.Silloin kun ei kaipaa kahden päivän maratonia,nämä melkein poikkeuksetta tuottavat mielihyvää kerrakseen.Hauskoja jippoja ja avaruutta kyllikseen.Joskus tietenkin odottaisin Teemulta näillä pohjilla vihjeyttämisessä vaikeutta lisää.Mutta hyvä näinkin.Koittakaa nyt vaan sinne koppeihinne löytää oikeat sanat.
2. Kollo2.2.2013 klo 19:37
Oli kyllä kiva ja viihdyttävä. Ja juu, koppikin täyttyi.
3. Marco Poloinen2.2.2013 klo 19:39
[Iltis pihtaa (taas kerran) digilehtensä kanssa, ei saa sanoja koppaan eikä koppiin. :-(]
4. matts2.2.2013 klo 21:45
Täyttyi suht helposti muuten mutta vas yläkulma 4x4 ei vaan aukea mulle!
5. Marco Poloinen2.2.2013 klo 22:58
Mullepa aukesi. :-) Oikein todella hyvää vaihtelua nämä Teemun teokset! Vaikka suorituskorkeus onkin suht matala, luppoaikaa ei silti pahemmin jää. Kas kun sen matalamman "hypyn" aikana on pahimmillaan varauduttava selviämään kolmesta kierteestä jos aikoo päästä jatkoon.

Ykstoikkoiselta tuntuu toistaa kerta toisensa jälkeen tämän parivaljakon tiimoilta myös toteutuksen osuutta, mutta pakko, mikä pakko: Heikin työn tulos on pelkkää rrrautaa!
6. markus2.2.2013 klo 23:11
Komppaan ripopia,hyvän tuulen ristikko,mutta kyllä se oli tällä kertaa liian helppo Kovikseksi.Kun paljon tekee,väsymyksen ymmärtää.Lavonius on tasaisen hyvä,laatimukset ovat yleisilmeeltään ainakin minun silmiin miellyttäviä, ehkä jotkut laatijat voisivat ottaa oppia. Varmaan olette huomanneet,että mitä vaikeampi ristikko,sitä vähemmän piirrosvihjeitä(mm.Pitkälä),Lavonius on minusta poikkeus,hän keksii vihjeelle kuvan,jos se on mahdollista.
7. Marco Poloinen2.2.2013 klo 23:33
Minä taas en komppaa Markusta helppousasiassa pätkääkään! On se nyt piru kumma, että kakspuolosten pitäisi aina vaan olla yhtä vaikeita kuin kolmepalloiset (ja kaikkien kolmepalloisten yhtä vaikeita kuin esim. Antin ja Tonin vaikeimmat!) Jotain rotia on pidettävä, ettei keskiksen (2 palloa) ja alimman koviksen (21/2 palloa) väli pääse kasvamaan niin isoksi, että tuoreemmat tulijat tippuvat siinä vaiheessa pyrstölleen ja hylkäävät hyvän homman!
8. markus3.2.2013 klo 00:24
Kiitos selkeästä palautteestasi,Marco Poloinen.
9. Marco Poloinen3.2.2013 klo 00:32
Eipä kestä. Kyllä minullekin kovemmat kelpaa, mutta ei "kaikki mulle heti" -periaatteella. Kokonaisuus on hyvä muistaa.
10. Ahti3.2.2013 klo 08:58
Tämä oli hyvä herkistely irtonaisuutta haettaessa ennen huomista ensimmäistä alkueräristikkoa silmällä pitäen.
11. Jaska3.2.2013 klo 12:16
Josef Strauss ja veroisensa Teemu Pallonen. Toisella korvia, toisella silmiä hiveleviä Avaruuksien kaikuja. 7-14-kirjaimisia sanoja 40/99, keskipituus huimaava 6,43. Mahtavan kulma-aukion äärellä ratkoja tuntee oman pienuutensa! Pallonen on sfäärien kunkku!

Sanasto, vihjeet niin ikään superbe - jos nyt jätetään jokuset rankingin edellyttämät helpotukset ja triviaalit noteeraamatta. Niitä tarvitaan, niin kuin Marco Poloinenkin jo kyltymättömiä täyskovisjanoisia ystävällisesti opasti. Omalle kohdalle sattui niin somasti, että niistä huolimatta ratkonta lipsahti kolmemiikkapuolelle. Tuli puolen tunnin toppi luoteisnurkassa. Se ei järkyttänyt minua viimeviikkoisen nelinkertaisen jättijökötyksen jälkeen. Annakin siitä itselleni vain lyhyen minuksen.

Palloselle tietysti täydet pojot vuoden toistaiseksi parhaasta kakspuolosesta. Hyvin tsempannut Vuokilan erikoinen otti tosin turpiin vain turvan mitalla.
12. Mie3.2.2013 klo 13:54
Liian helppo Kovikseksi? Hah! Ei ollut. Alkuun ei meinannut päästä ollenkaan, ja edelleen vain joitakin sanoja on löytynyt. Älkää hyvät herrat kaipailko liian vaikeita kakspuolikkaita kun teillä on jo kolmepalloiset ;) jotta meille keskitasoisillekin on jotain!
13. Pekka Harne3.2.2013 klo 14:01
Jaan täysin Jaskan kehut Pallosen laatimuksesta. Pitkissä sanoissa ei ollut sitä paitsi yhtään keinotekoista yhdyssanaa. Bravo!
14. lp3.2.2013 klo 14:02
Kiitokset Teemulle. Kivaa lauantaiehtoon viihdykettä. Vasen ylä oli hetken aikaa hakusessa, mutta ratkesi. Tällaiset ovat mukavia niiden "kivikovisten" lomassa.
15. Eki3.2.2013 klo 14:03
Pitkäsanaisten ystävät voivat tiirailla myös kakspalloista Pallosta tämän viikon Suomen Kuvalehdestä.
16. O3.2.2013 klo 18:48
Mie.
Minulla oli sama ongelma aluksi, joku sana siellä täällä,
mutta sitten rupesi aukeaan.

Oli todellakin nautittava ristikko naismuistiin.
Todella hauskoja vihjeitä ja paljon! :):):)
17. matts3.2.2013 klo 19:07
Kyllä se luoteiskulman ongelmallisuuskin aukesi!
18. Jussi vain4.2.2013 klo 16:15
Hyvä ristikko
19. hp5.2.2013 klo 15:48
Mulle riittää, kun saan ratkaisuaikana ristikon täyteen. Eilen aloitin ja sain äsken viimeisen sanan vasempaan alanurkkaan. Oikea alanurkka täyttyi melko nopeasti, mutta sitten tahti hidastui.

Kaikin puolin hyvä laadinta, kuvat kiitettävän selkeitä ja hyvin piirrettyjä.
20. Lars5.2.2013 klo 19:06
Oli mitä parhain ristikko, sain jopa täyteen, oikeellisuudesta en sitten mene takuuseen mutta se selvinnee kunhan ratkaisu taas julkaistaan. Näitä lisää!
21. Johanna O3.4.2013 klo 14:08
Milloin saadaan tähän ratkaisu? Piti ilmestyä 23.2., jolloin nähtiinkin saman päivän ratkaisu.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *