KESKUSTELUT > RISTIKOT > HESARI MENI PUOLEEN JA ON NYT HES.

7265. Hesari meni puoleen ja on nyt Hes.

jsi8.1.2013 klo 22:47
Onkohan tulevan perjantain ristikko rist?
2. Satu9.1.2013 klo 17:12
Musta tää uus Hesari on paljon parempi..
3. Funny9.1.2013 klo 18:38
Sivukoko on puolittunut, mutta vastaavasti sivumäärä tuplaantunut, joten ilmeisesti asiaa on saman verran kuin ennenkin. Pitää vain oppia löytämään kaikki kiinnostava aiheisto. Tätä uutta on kätevämpi lukea, joten täytyyhän sen olla parempi, eikö?
4. Wexi9.1.2013 klo 18:44
Lehteilin eilen "olohuoneessa" Hesarin. Jos haluaa lukea vanhaan tyyliin, alusta loppuun, on hyvä erotella A-, B-, ja C-osa omiksi lehdikseen, ja niputtaa ne. Ne osat on todellakin niitattu omaksi paketeiksi, mutta kannetaan "sisäkkäin".
5. matts9.1.2013 klo 19:15
Taitaa olla aika lopettaa tilaus!
6. Juho9.1.2013 klo 20:08
Tänä aamuna ei tullut kuin A- ja C - osa, en tiedä pitikö enempää tullakaan.
7. aawee9.1.2013 klo 20:26
Kaipaan totisesti vanhaa, isoa lehteä, en varmaan koskaan totu siihen, että Hesari on Iltiksen kokoinen...
8. Funny9.1.2013 klo 21:29
Ei kannata parin päivän jälkeen vielä sanoa, ettei totu. Ihminen on sopeutuvainen.

Kun lehden hajottaa osiinsa, sitä voi lukea kuin entistä, mutta ei se auta. Tuntuu, ettei siitä löydy kovin paljon lukemista. Vertailussa minulla oli viime torstainen lehti. Huomasin, ettei siitäkään sen enempää kiinnostavaa asiaa löytynyt. Ehkäpä olemme niin tottuneet Hesariin, ettemme ole huomanneet siinä mitään vikaa. Nyt tämä perusteellinen muutos avaa silmät.
9. Tuomo11.1.2013 klo 02:28
Kolmantena päivänä muistin jo purkaa Hesarin ennen lukemista :) Sitä ennen tuli ihmeteltyä miten sisältö on miten sattuu. On toimituksillakin starttivaikeuksia, torstain lehdessä oli sekä kotimaassa että taloudessa että Suomen suurin tuulivoimapuisto tulee Poriin (tästä toimituksien välisestä koordinoinnista on ollut juttuakin aikanaan kysy Virv... eikun Kirstiltä). Hienoa ettei lehdessä ole ainakaan vielä nähty "uusi Hesari on upea" -mielipidekirjoituksia, muutenhan Hesari on kyllästymiseen asti toitottanut tabloidin autuutta niin että on tehnyt mieli huutaa "muuttakaa se jo!" - onkohan tämä ollut strategia?!

Kait tähän uuteen lehteen tottuu vaan jos ulkoasu on painetun ja painamattoman pinnan välistä estetiikkaa niin vanhaa tulee ikävä. Uudesta on otettu ilmat pihalle ja etenkin starttisivut ovat liian oudot, ei Hesari vaan HBL tai jotakin muuta tulee mieleen.

Ristikko jännittää, onko se täysi sivu poikittain vai täälläkin kerrottu kantti x kantti ja jätetty tilaa hall of famelle jne. Vaan ei ollut vielä kolahtanut laatikkoon Vantaalla ja päivän lehti netissäkin on edelleen torstain, joten täytyy luovuttaa ja siirtyä unten maille.
10. tyytyväinen11.1.2013 klo 10:32
Uusi HESARI on UPEA!
Ainoa haitta puoli on se, että nyt menee hesarin kanssa aamupalalla yli tunti koska lukemista löytyy paljon enempi kuin vanhasta mainosten peittämästä hirviöstä. Ristikkokin oli ihan selkeä ja hyvä!
11. hp11.1.2013 klo 17:54
Olen eri mieltä ristikon selkeydestä, edelleenkin tarvitsen joidenkin kuvien kanssa tuplarillit...

Muuten pidän tästä uudesta ulkomuodosta, voisimme jopa siipan kanssa istua nenät vastakkain aamukahvilla, kun aikaisemmin istuimme eri päissä pöytää.
12. Hakro11.1.2013 klo 20:52
Hesari meni Iltiksen kokoon mutta samalla myös juttujen tyyli on hyvää vauhtia vajoamassa Iltiksen tasolle. Joku varmaankin pitää sitä parannuksena. Minä en.

Toisin kuin nimimerkillä "tyytyväinen", minulla ei tämän Iltis-Hesarin selaamiseen mene aamulla puoltakaan siitä ajasta kuin aikaisemmin. Hömppäjutut kun eivät kiinnosta.

Yli 40 vuotta jatkunut HS-tilaus taitaa loppua tähän.
13. tyytyväinen12.1.2013 klo 09:56
Nimenomaan hömppäjutut ja juorut eivät minua kiinnosta. Iltasanomia tai iltalehteä en lue kuin joskus lentokoneessa selailen tekemisen puutteessa.
Helsingin sanomia olen lukenut jo 70 vuotta ja jatkan toistaiseksi.
Toivotan kaikille antoisia lukuhetkiä!
14. Heppu12.1.2013 klo 11:55
Minusta lehden uskottavuus puolittui koon myötä. Pikkuisen on juttujen asettelu parantunut viikon mittaan ettei ihan vaan tarvitse ohittaa typeriä pikku-uutislaatikoita. Kuka niitä Hesarissa kaipaa? Kun tähän ei paljon mainoksia mahdu miten tämä voi olla kannattava? Olisihan ollut välikokokin käytettävissä, siis sellainen korkeampi mitä ainakin Amerikassa näkee. Nyt sekoittuu ilmaisjakelulehteen.
No nuorille tämä on tehty, me varttuneemmat kuulumme väistyvään kohderyhmään. Ei tämä silti estä nuorien lisääntyvää tabletoitumista.
15. varttunut lukija12.1.2013 klo 13:02
Heppu
Jos kaipaat mainoksia niin ilmaisjakelulehdissä niitä on.
Hesarin pikku uutislaatikotkin on tarkoitettu luettavaksi.
16. Funny12.1.2013 klo 13:04
Ei kai se uskottavuus voi olla sivukoosta kiinni. Onhan tämä lehti sisällöltään ns. eri planeetalta kuin iltapäivälehdet.

Ainakin minulla totuttelu on käynyt yllättävän nopeasti. Ja kun viikon edetessä luettavan määrä on joka päivä lisääntynyt, en keksi enää protestin aihetta. Minua on aina kiinnostanut Hesarin loppupuoli enemmän kuin alkupää. Tänäänkin C- ja D-osissa on paljon sellaista kiinnostavaa asiaa, johon ei esim. netissä helposti törmää.

Mutta en minä usko, että tämä nuoria sen enemmän kiinnostaa kuin vanhakaan Hesari, ei ainakaan EVVK-väkeä.
17. Saku12.1.2013 klo 13:18
HS - tabloidi muistuttaa kooltaan ja sisällöltään Metro-lehteä (toki jutut laajempia.)
Uutiset näkee tuoreimpina netistä. Aamukahvipöytään kaipailee kuitenkin jotain uutislukemista. Voiko Metro -lehteä tilata?
18. tyytyväinen12.1.2013 klo 13:49
Saku - Tilaa hesari!
19. Saku12.1.2013 klo 13:59
Tyytyväinen
Kiitos ehdotuksesta.
Hesarin olen tilannut v:sta 1964 yhtäjaksoisesti. Mutta nyt en tähän uudistukseen ole tyytyväinen.
20. tyytyväinen12.1.2013 klo 14:54
Saku
Minä en ollut tyytyväinen hesarin edelliseen muutokseen aikanaan mutta kaikkeen tottuu. Paluuta ei taida olla, joten toivon sinulle antoisia hetkiä aamukahvin merkeissä. Tämä sentään tulee kotiin asti aamuksi.
21. mummeli12.1.2013 klo 15:12
Minusta ainakin tämä uusi Hesarin koko on aivan erinomainen. Ja hintakin aleni 2 euroon!!!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *