KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONVAIHDE 5.-6.1. 2013

7261. IS-viikonvaihde 5.-6.1. 2013

Viljami5.1.2013 klo 13:36
Minulla taitaa olla vielä liian tuoreessa muistissa viimeviikkoinen Riku Rosenvallin aivan mestarillinen ristikko, kun tämä ei oikein sytyttänyt. Kovin tyypillistä Vuokilaa, jossa minun makuuni aivan liian paljon kaikenlaisia nippelitietovihjeitä. Tämänkin tyylilajin ristikoilla on varmasti omat kannattajansa eikä siinä mitään. Muutama aika hyvä vihje jäi mieleen. Vaikeaste pysyi hyvin kakspuolikkaan aikahaarukassa.
2. ripop5.1.2013 klo 16:30
Hävyttömän paljon joutui käyttämään googlea.Olipa tässä yksi ihan uusi suomenkielinen sanakin,ainakin minulle.Ei minuakaan oikein sytyttänyt.Saipahan jonkin aikaa painia,lähinnä tämän apukoneen kanssa.Ekillä taitaa olla liian paljon hommia muiden `toisarvoisempien´ristikoiden kanssa .
3. qwertsu5.1.2013 klo 16:37
Jäi lehti kauppaan, minne sen pitikin jäädä.
Ei muuta.
4. Viljami5.1.2013 klo 17:48
Korjaus kommenttiini, piti olla vaikeusaste.
5. kari kämäräinen5.1.2013 klo 17:57
Vaikeahko minulle, mutta tykkäsin koska googlaan aina ratkoessa.
6. Mie5.1.2013 klo 18:23
Minä en arvioi ristikkoa sen perusteella selviääkö ilman Googlea vai ei :D Hassu ajatuskin. Ihan mielellään sitä kuukkeloi välillä.

Kohta pääsen ristikon kimppuun, juuri sen kaupasta toin.
7. markus5.1.2013 klo 23:46
Nämä Vuokila/Lavonius-ristikot ovat jotenkin hemmetin mukavia ratkoa,tasaisen nokkelia,hyvin piirrettyjä. Niistä jää hyvä mieli,vaikka ne ovat helppoja- ja Googlettomia !! Ja nyt EKI,seuraavaan pistät sellaiset älypaukut,että Tonikin nielee aamupalansa väärään kurkkuun!!!!
8. Hannu6.1.2013 klo 09:29
Ihan mukava ratkottava ja varmaan tuli oma ennätys 2,5:n ajan suhteen. Saunan jälkeen 16 maissa eilen aloin ja tälle aamulle jäi vasen laita pääkuvan alta viistoon alas keskelle. Yksi uusi sana oli myös minulle mutta täälläpäin käytettävä nimitys vastaavasta ihan selvä. Tykkäsin kyllä!
9. lp6.1.2013 klo 14:18
Kiva ristikko. Sopivasti mietittävää eikä googletukset haitanneet, niistä tulee tarkistettua omia tietoja ja opittua uutta.
10. esteri6.1.2013 klo 15:26
Minulle vaikea. Tässä taas noita pistepistekirjainpistekirjain...joita en osaa!
11. Jaska6.1.2013 klo 17:55
Kohdalleen rankattu pehmokovis, kokonaisuutena ei suinkaan helppo. Siis minulle. Osanottoni pettyneille. Tuumaustaukoja tuli runsaasti muutaman ilmeisen aloitussanan jälkeen. Tuttuun tapaan osin omaan fakkiin kuulumatonta erisnimistöä, josta pari luvalla sanoen täristi rimaa pelottavasti kannattimillaan. Oiva uutuusvihje sen hyvittää, siis ylittää riman oikein komeasti.

Silmiinpistävistä pääkuvasanoista huolimatta erehdyin epätavallisen paljon = neljä prosenttia alustavassa kp-arviossani. Keskipituus nousee valiolukemaan 6,02 jotenkin hämäävästi piilossa olevien pitkien pystysanojen voimalla. Kaakkoisaukiokin vähemmän tyypillistä Vuokilaa.

Kokonaisuus ylittää älläriman, mutta ilmarako on tuskin havaittava.
12. hp6.1.2013 klo 19:53
Oikea laita täyttyi sujuvasti, mutta vasen puoli teetti töitä. Mukava ratkottava kaikin puolin.
13. Viljami7.1.2013 klo 05:58
Jaska,
älä turhaan ota osaa. Minun puolestani tämän ristikon saa itse kukin vaikkapa kehystää ja ripustaa seinälle. Tällaiset "tietokilpailuristikot" eivät vain satu olemaan minun juttuni.
14. Marikki7.1.2013 klo 06:23
Olen näitä koviksia aina silloin tällöin saanut täytettyä ja lähettänytkin, mutta nyt jäi yhdestä kirjaimesta kiinni. Kääk!
Ainoastaan koviksen takia minäkin tämän viikonlopun IL:n ostan.
15. Mie7.1.2013 klo 23:33
Jaa-a... ei meinannut lähteä täyttymään millään, mutta sitten pikkuhiljaa. Yhä puuttuu oikeasta reunasta muutamia sanoja, jotka eivät millään meinaa aueta. Ei kovinkaan helppo kaikenkaikkiaan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *