KESKUSTELUT > RISTIKOT > JÄKÄTIJÄKBLABLABLABLAA...

723. Jäkätijäkblablablablaa...

Timppa15.2.2004 klo 18:01
Kumpi/kuka saa ratkoa Hesarin ristikon, kuluttaako kumppani liikaa aikaa ristikoiden parissa? Onko eukko hirvittävän pikkusieluinen jäkättäjä tai ukko saamaton sohvaperuna?

Avoin keskustelu sinkkuuden/parisuhteen/perheen/yksinhuoltajuuden/k aiken muun mielekkyydestä!

PS. Hamarapuolella, kiitos, eikä kovin kovaa!
2. Timppa16.2.2004 klo 19:13
Onko tämä liian arka aihe...? Vai eikö vaan kuulu ristikkosivuille...?
3. Sopuli16.2.2004 klo 19:24
On se elämää suurempi kysymys. Etten tukehtuisi, haukkasen vain ristikko-osuudesta.

Ei tule kilpailua Hesarista eikä muustakaan, kun ei kumppani ymmärrä ristikoiden päälle yhtään mitään. Kiva olisi, jos voisi ratkoa yhdessä jonkun kanssa, mutta kun ei niin ei. Itsekään en ymmärtänyt tästä ihanuudesta vielä viisi vuotta sitten, mutta hurahdinkin kunnolla, kun alkuun pääsin.
4. Pena16.2.2004 klo 19:26
Ei ole mielestäni liian arka! Ja täällä on käsitelty kaikenlaisia aiheita, tämä jos mikä kuuluu ristikkoaiheeseen.

Nimimerkillä Tina_Petta oli jo eilen kommentti tänne, mutta nimimerkki päätti yksimielisesti odottaa ensin muiden kommentteja.

d:)
5. Timppa16.2.2004 klo 19:27
Sopuli> hurrurrurrur... Eikös ole ihan kiva olla hurrrurrr.

Ihmettelen vaan sitä, kun ei ole tullut kommentteja tärkeästä asiasta...
6. Timppa16.2.2004 klo 19:29
Pena> miksi pitää odotella ensin toisten kommentteja...? (se nauruhymiö)
7. Sopuli16.2.2004 klo 19:30
Timppa, mitä oikein meinaat? Ettäkö Sopuli on vanhan kartanon kehräävä rukki, kun yksin nurkassa ristikoita hurisee? No ei sentään ihan vielä.
8. Sopuli16.2.2004 klo 19:30
Timppa, mitä oikein meinaat? Ettäkö Sopuli on vanhan kartanon kehräävä rukki, kun yksin nurkassa ristikoita hurisee? No ei sentään ihan vielä.
9. Timppa16.2.2004 klo 19:31
Pena> Eikös se kommentti ollut chat-osiossa? Tai sitten ei, korjasin flunssaista oloani eilenkin...
10. Sopuli16.2.2004 klo 19:31
No ehkä sentään jotain merkkejä, kun hurisee kahteen kertaan samat hurinat.
11. Timppa16.2.2004 klo 19:33
Sopuli>Kehräätkö? :-)
12. Sopuli16.2.2004 klo 19:37
Kerran olen kokeillut rukilla, tuli erikoista, mutta kaunista valkoista villalankaa, jossa rihmanohuet kohdat ja paksut villapallerot vuorottelivat hyvin taiteellisesti. Joskus kehrään mielihyvästä kissojen tapaan, ja vetäisen jyrsijänhampaat piiloon.
13. Pena16.2.2004 klo 19:38
Timppa> ehkäpä se kommentti vaatisi myös hieman monipuolistamista. Hyvässä otsikossasi on kaksi kysymysmerkkiä ja viisi kauttaviivaa joita voi kommentoida!

d:-D
14. Timppa16.2.2004 klo 19:45
Kysymysmerkit olikin sen takia, että tulisi vastauksia;-) Kauttaviivat taas asian tiivistämisen takia (heh-heh). Minkä kautta nyt pitäisi mennä...?
15. Timppa16.2.2004 klo 19:59
Sopuli> Jos teillä ei ole vielä paikallista kerhoa, niin alapa kehitellä sitä... Siellä voi porukalla ihmetellä Leinosia, Viitamäkiä ja Simbergeitä.
16. Salaseurailija16.2.2004 klo 20:32
Ukkoni raotti taannoin salaperäisyyden verhoa ja paljasti mm. Sanaseppojen olevan salaseura! Ristikoiden salat yleensäkin ovat kuulemma avoinna vain armoitetuille (=eivät naisille?)
17. Egon16.2.2004 klo 20:50
Minä olen ratkonut ristikoita jo poikamiehenä ollessani ja jatkanut edelleen ukkomiehenä jo yli 30 vuotta.

Viimeisten viiden vuoden aikana myös vaimoni on alkanut ratkoa ristikoita, tosin murto-osan siitä määrästä, mitä minä ratkon.

Olen varma siitä, että vaimoni saattaisi päihittää minut mennen tullen ristikonratkonnassa, mikäli hän harrastaisi sitä yhtä intensiivisesti kuin minä. Nyt vielä pääsen joskus sanomaan, että etkö sinä nyt tuota tajua.

Kaikenlainen pieni ja ystävällismielinen naljailu ristikkoharrastuksestani on myös loppunut, kun vaimokin on alkanut jäädä koukkuun. Taitaa parhaillaan täyttää ristikkoa.

Ei ristikkoharrastus parisuhdetta pilaa, pitää vain houkutella kumppanikin mukaan.
18. Timppa16.2.2004 klo 21:17
Salaseurailija>Salaseurasta ei tietoakaan, tervetuloa mukaan kaikki miehet ja naiset (vaikka hölmömmätkin ;-))

Egon> Ystävällismielinen naljailu loppunut? Joko teillä lyödään...? ;-) Muuten olen samaa mieltä, yhteiset harrastukset lähentävät!
19. Aikku16.2.2004 klo 21:20
Kauhistus sentään! Minä liityin Sanaseppoihin viikko - pari sitten. En tainnut tietää, mihin pääni pistän. Salaseuraan!! Kaiken lisäksi olen vielä nainen (eivät kyllä hanttiinkaan laittaneet).
20. Timppa16.2.2004 klo 21:23
Aikku> pitäähän meillä miehisillä miehillä olla jotain ivailtavia kohteita... (tähän taas se oikein naurava hymiö)
21. Timppa16.2.2004 klo 21:27
Aikku> Tosiaankin tervetuloa seuraan! En tiedä yhtään sukupuolijakaumasta, voisikos Eki tai Riitta kertoa siitä jotain?
22. Timppa16.2.2004 klo 21:32
Aikku> Sainet sen omituisen sähköpostiviestin pari päivää sitten...?
23. Aikku16.2.2004 klo 21:48
Timppa: En mitään omituista saanut, ihan tavallisen vaan. Painoin väärää namiskuukkelia ja sekin katosi. :-)
24. Timppa16.2.2004 klo 21:50
Aikku> No ei mitään omituista oikeastaan pitänytkään olla, kohta tulee lisää...
25. iso S17.2.2004 klo 09:02
Paheiden summa on vakio, tai ainakin melkein. Meillä vaimo on lopettanut ratkomisen, kun minä käytän ristikoihin aikaa koko perheen edestä. Se oli viimeisen niitin alku kun ryhdyin ratkomisen lisäksi laatimaan.

Jonkin aikaa vaimo vielä ratkoi minun laatimisestani huolimatta, mutta kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. Minun tekeleeni eivät kelvanneet. Ainoa armon saanut oli Seuran Jokikokko. Nykyään ristikot (Takalan hyväksymässä mielessä) eivät kelpaa ollenkaan, mutta japanilaisia eli siluettiristikoita menee niin paljon kuin vain kätösiinsä saa.

Hesarin ristikko on kaiken aikaa ollut minun reviiriäni. Siinä on muuten otettu kritiikki onkeen ja teemalauseissa luovuttu mollukoista. Rasterointi voi olla tappio lyijykynäratkojille, mutta voitto ruutulinjan kannattajille. Itätunguusialaisia paikannimiä ja harvinaisia sukunimiä piisaa vanhaan tuttuun tapaan.
26. Maiju17.2.2004 klo 09:03
Minulla on varoittava esimerkki kaikille, joiden puolisko ei välitä ristikoista. Otin mieheni mukaan Sanaseppojen kesäpäiville viime vuonna, ja hän mokoma innostui niin, että alkoi ensin kähmiä kaikki IS:n arkipäivien ristikot, sitten pehmikset ja muiden lehtien helpot.
Nykyään vilkuilee ahnaasti minun Punaista Pelikaaniani ja arvelee "ettet kai sinä noita ihan helpoimpia viitsi ratkoa...". Kolmetähtisiin jos koskee, vetelen kuonoon!
27. Tapsa17.2.2004 klo 20:14
Aikku:Tervetuloa joukkoon julmaan! Ei me ketään elävältä
syödä,tuskin edes kaltataan! En tiedä (vielä) mistäpäin
Suomea olet, muta tutustutaan!!
Tuossa iltojen ilona on tullut todettua, että Kouvola-Kotka-
seudulla ei vielä ole omaa Timppaa! Ei kun siis tarkoitin, että
Timppa ei vielä ole räjäyttänyt sikäläistä kerhoa toimimaan!
Tarvittiskos lykätä vähän alkupotkua?? Minä ja Heljä-Maija
se toki tehdään mielellään!
28. Timppa17.2.2004 klo 20:20
Tapsa> En mä vielä ole muuttanut sinne...
29. Aikku17.2.2004 klo 20:55
Tapsa:
Kiitos kiitos.
Pääkaupunkiseudulta olen. Täällä on jo kerho, joten ei minusta ole siinä suhteessa apua.
30. Timppa17.2.2004 klo 21:26
Tapsa> Käsitykseni mukaan Saimaanmainiot ei haluasi minun perustavan kilpailevaa paikalliskerhoa seutukunnalle... Tai ainakin olen kuulemma tervetullut Lappeenrannan kokouksiin paikkakunnan vaihdosta huolimatta...:-)
31. Timppa17.2.2004 klo 21:33
No hei hei, se taisi olla mun oma omituinen käsitykseni....
32. XLII17.2.2004 klo 22:34
Huomenta köyhät. Rahasta ei ole kysymys, kuten joku jo arvata saattoi.
Lähden seuraamaan sitä Ekin suosittelemaa chattia.
Köyhiä kaikki.
Se ++ juhin tapaus on kiinnostava.
Viesteistä päätellen on yksinhuoltaja.
Ja se käkikello...
Aina roikkuu, kun immeiset ovat nukkumassa
33. Heljä-Maija18.2.2004 klo 09:35
Aikku> Lämpimästi tervetuloa seuraan ja Helsingin paikalliskerhoon, jonka kuviot ovat hieman muuttumassa. Kerholehdessä lisää siitä.

Timppa> Vuonna 2002 yhdistyksen täyttäessä 20 vuotta jäsenistä naisia oli 52 % ja miehiä 48 %. Naisten osuus edellisestä laskentakerrasta oli hieman kasvanut...
Ja ellen ihan väärin muista, SM-kisat on järjestetty 6 kertaa.
3 kertaa voittaja on ollut nainen, 3 kertaa mies. Ei tarvita erikseen naisten sarjaa ja miesten sarjaa! Kiva juttu. Kuten ei myöskään eri ikäryhmille omia sarjoja. Kiva juttu!

KKKaikille> Kovat K-kaupungit ovat innolla perustaneet paikalliskerhoja viime vuonna: Kuopio, Kiuruvesi, Kajaani... Jatkumoa, jatkumoa! Kotka-Kouvola-Kuusankoski -linjalta löytyy yli 40 jäsentä. Repikää siitä... autamme innolla Tapsan kanssa.
34. Heljä-Maija18.2.2004 klo 10:03
K on niin kovassa käytössä, että ykkönenkin muuttui kakkoseksi. 20-vuotismerkkipäivä oli siis 20.11.2001.
35. Timppa18.2.2004 klo 11:29
Hyvin on riittänyt tänne Ketelä-Karjalaan yksi paikalliskerho, Kappeenrannassa. Ei siihen Kimatraa ole tarvittu... Eikä Kaimaankaupunkia....

Kouvola ja Kuusankoski on tosiaan hyvin lähekkäin toisiaan, mutta Kotkaan onkin kai sitten viitisenkymmentä kilometriä. Eihän se tietysti kovin pitkä matka ole, julkinen liikennekin taitaa toimia kohtuullisesti. Mistäpä sitten saisi innokkaan vetäjän sen seudun kerholle, siinäpä pulma... Ai niin, Koriakin on siinä ihan lähellä.

Kiitos Heljä-Maija tilastotiedoista. Olen kyllä yrittänyt tasapuolisesti houkutella uusia jäseniä molemmista sukupuolista. Pienenä yllytyksenä kuitenkin: Liittykää Sanaseppojen jäseniksi sukupuoleen, ikään, uskontoon, ruokavalioon tai mihihkään muuhunkaan katsomatta...:-)
36. marja-liisa19.2.2004 klo 11:36
Saimaanmainiot pitää kynsin hampain Timpasta kiinni!!!
Jos perustat paikalliskerhon jonnekin muualle, tee se meiltä salaa.
37. Heljä-Maija19.2.2004 klo 13:26
Sepä tästä paikalliskerhotouhusta tekeekin niin mielenkiintoisen, että ei tarvitse tehdä mitään kerhokohtaista partiolupausta. Vieraissa saa käydä niin paljon kuin sielu sietää, aikaa riittää ja löytyy valuuttaa reissaamiseen.

Eräskin Veikko lomamatkalla ollessaan piipahti Torremolinoksen kerhossa, tosin sillä kertaa ei muita paikalla ollutkaan.

Joten jäsenet (ja ei-jäsenetkin) rakkaat, aina kun vain tilaisuudessa olette, yllättäkää ihan uudessa ympäristössä seurakaverinne!
38. tero19.2.2004 klo 13:35
Noista paikalliskerhoista...hassua miten muutama suurikin kaupunki on vielä vailla omaansa...mahtaako olla jäseniäkään? Jyväskylä ainakin...ja puuttuiko Oulukin? Missä syy.. Joskus joku vuosi sitten taisi olla lehdessä luettelo kaikista jäsenistä vaan ei taida olla enää tallella.

kysyy nimimerkki salaseppo
39. Heljä-Maija19.2.2004 klo 13:37
...esim. tuomalla pärstävärkkinne huomenna klo 18.30 Mikkeliin hotelli Cumuluksen saunakabinettiin...
40. J Takala19.2.2004 klo 14:07
Kajaanilaiset osoittivat, ettei paikalliskerhon perustamiseen mitään sanaseppoarmeijaa tarvita. Parikin kiinnostunutta riittää.
41. Heljä-Maija19.2.2004 klo 14:11
tero>
Jyväskylässä on 14 jäsentä ja jos 60 km:n harpilla piirretään, löytyy seppoja n. 30.

Oulussa on nelisenkymmentä jäsentä, siis ihan jo kaupungin alueella.

Jos intoa riittää niin siitä vaan kerho pystyyn, apuja löytyy Tapsalta ja minulta!
42. Salaseurailija19.2.2004 klo 18:47
Kylläpäs syntyi hyvä keskustelu ristikkokinastelusta!

iso S > Minun mieheni tuntuu puolestaan vähentäneen laatimistahtia (havaittuaan minun ratkovan niitä). Salaseurastatuksesta ja "pienestä piiristään" hän pitää toistaiseksi tiukasti kiinni, vieläpä luettuaan mainiot kommentit tältä palstalta. Lehdissä jaottelu on selkeä. Kotiin tulevista ristikkolehdistä saa naisväki nauttia kyllä täysin rinnoin, mutta Hesarin ristikkoon tai muihin palkintotehtäviin ei ole koskemista. Pirkka-lehtiä tuleekin talouteemme kaksin kappalein.
43. Enotar21.2.2004 klo 21:23
Ristikkolehden kanssa wc:n sulkeutuminen kielletty meillä (vain yks "hyyskä" huushollissa).
44. Timppa21.2.2004 klo 21:37
Enotar, ihan pätevä syy tuohon kieltoon, mutta pistäkääpä mietintään seuraavan remontin yhteydessä toinen vessa...
45. Salaseurailija23.2.2004 klo 20:19
Meillä on vessakirjastossa Pelikaaneja salaharrastustani ruokkimassa.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *