KESKUSTELUT > RISTIKOT > APU RISTIKOT 10/2012

7118. Apu Ristikot 10/2012

Auroran pappa4.10.2012 klo 09:41
Ratkaiskaapa Apu Ristikot 10/2012 ensimmäinen Krypto sivulla 2.
Avainsana ei kyllä mielestäni vastaa sitä lintua mikä siinä vihjekuvana on.
Mutta jos olen väärässä niin selittäkää se minulle.
Minä kyllä ratkaisin krypton välittämättä kuvasta, mutta ihmettelin mikä sana siihen sitten muodostui.
Mutta selittäkää jos tuolla linnulla on tuollainen latinankielinen nimi, niin pyydän anteeksi tyhmyyteni.
2. Jaska4.10.2012 klo 10:09
Olisit kaiketi voinut itsekin katsoa, mitä google sanoo siitä sinulle oudosta nimestä.
3. PM4.10.2012 klo 14:08
Apu Ristikot 10/2012 sisäkannen kryptossa on taittovaiheessa tapahtunut virhe. Kuvan alla olevien ruutujen numerointi on täysin pielessä, joten kannattaa yrittää ratkoa krypto sokkokryptona. Pahoittelut virheestä - pitää yrittää parantaa lehden tuotantoprosessissa liikkuvan tiedon määrää ja laatua.
4. Auroran pappa4.10.2012 klo 17:21
PM
Kyllä niitä virheitä sattuu joka lehden toimituksissa ja jatkuvasti.
Tulee vain aina mieleen se että kuinka huolellisia ne samat toimittajat/taittajat ym.arpojat ovat noita oikeita ratkaisuja etsiessä arvontaa varten. Siellä saattaa saada palkinnon kuka vaan kun on jotain kirjaimia ratkaisuissa.
Nyt tässä täytyy ola aina varuillaan näitä ratkoessa, milloin taas on virhe ja missä!
Sen verran ne arvostaa meitä ratkojia, vaikka me olemme heidän asiakkaitaan.
5. Auroran pappa4.10.2012 klo 20:13
Vielä tuosta Apu krypton avainsanasta, se onkuin Uuno Turhapuron
puhtaaksikirjoitusta elokuvassa "Uuno Turhapuro armeijan leivissä"
Tuli viime sunnuntaina taas MTV:ltä, jos kuinka monentena uusintana.
6. Sattuuhan sitä26.12.2012 klo 18:55
Apu Ristikot 12/2012 (Jouluextra) sivu 15 ristikossa pääkuvan oikealla puolella on vihje "RODUT". Ja ratkaisusana on... :)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *