KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONVAIHDE 30.6.-1.7.

6954. IS-viikonvaihde 30.6.-1.7.

Pekka Harne30.6.2012 klo 17:02
Panipa Riku kovan kolmosen eteemme. Ratkontani alkoi OTAMIE-sanasta. Pääkuva tarjosi mukavaa sanaleikkiä. KÄDEN KÄÄNTEESSÄ oli hieno vihje.
2. Mie30.6.2012 klo 17:08
Mietinkin mikä ristikko on vuorossa, eli tänä viikonloppuna en osta Iltistä. Sitten ostan kun on Pallosen tai Vuokilan kakspuolikas taas vuorossa :)
3. Eki30.6.2012 klo 17:09
Kyllä Riku kannattaa ratkoa!
4. Kaapo30.6.2012 klo 17:15
Tämä Riku on minulle ennestään tuntematon laatija. Aika valmiilta laatijalta hän kyllä vaikuttaa. Ei ehkä ihan kolmepuolonen, mutta muuten hyvä.
5. K30.6.2012 klo 17:15
Heh, "kolmepuolonen". Koskas semmoisen muuten saisi?
6. pius30.6.2012 klo 18:22
Ristikossa lienee virhe kun vihjeeseen SYÖ NAKKEJA ei mitenkään mahdu RIITTA ;-(
7. Jaska30.6.2012 klo 23:56
50-prosenttisesti samoilla linjoilla Pekka Harnen kanssa. Poikkeamina minulla ranking puolikova miikka ja aloitussana KISÄT. Pääkuvalauseet tosiaan nokkelat ja em. vihje ristikon parhaimmistoa.

Varsinaisia kovisknoppejakin oli riittämiin, arvosanaa ajatellen parhaat ovat harmillisesti uusintapainoksia. Niitä ennestään tuntemattomille syttyy kyllä vähintään sadan watin lamppu - jos on syttyäkseen. Yksi vihje olisi pilkuttaen virheellinen, mutta olen nyt lempeällä tuulella enkä siis siitä rankaise.

Vuoden parhaimmistoa kolmemiikkaluokassa edustavasta ristikosta RR tienaa 9,7 pojoa, mutta ainakin yksi täyskymppikin saattaa olla tulossa. Siis erittäin palkitseva ristikko ratkojallekin, joten Ekin kehotukselle varaukseton kannatus.
8. Jaska1.7.2012 klo 00:01
Korjaan. Puolikova kolmemiikka piti kirjoittamani. Se miinus voisi kyllä olla vähän isompi kuin hyttysen melkein meikä.
9. Viljami1.7.2012 klo 10:24
Tämä on omalla vaikeustasollaan yksi laadukkaimmista koviksista, jonka olen ratkonut. Arvostan erityisesti laatijoita, jotka panostavat laatimuksissaan mahdollisimman korkeatasoiseen sanastoon. Minulle tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ratkaisusanat ovat yleistiedollisesti sen verran kohtuullisia, että avautuvat muutenkin kuin pelkästään risteävien sanojen kautta. Rosenvallin ristikoiden sanastollinen taso on tässä suhteessa mielestäni huippuluokkaa. Pitkästä aikaa kovis, jossa ei ollut ainuttakaan minulle entuudestaan outoa ratkaisusanaa.

Runsaasti erinomaisia, päättelykykyä vaativia vihjeitä. Mukana myös pari mainiota ansaa, jotka veivät (kenties vain) minua jonkinaikaa kuin litran mittaa. Ratkontaa viivästytti aika pitkään joukossa ollut skytismi, jonka ratkaisin ensin väärin. Kolmemiikan ristikko tämä oli minunkin mittapuullani

Kun vielä otetaan huomioon ristikon erinomaisesti toteutettu ulkoasu, niin eipä tästä viihdyke enää paljon parane.
10. Joey L3.7.2012 klo 08:04
Tätä ratkoessa tuli Vänrikki Stool -fiilis: Ratkoin sanan, ratkoin kaks, aivoni tunsin notkeemmaks. Tuli myös "Ehkä jotakin tietäisin" -tunne, kun sanasto todellakin on yleissanojen osajoukko.

Henkilökohtainen ongelmani sijoittui vasempaan ylänurkkaan.
11. Jussi vain3.7.2012 klo 20:31
Tässä oli kiva ristikko, ei liian vaikea ja mukavia vihjeitä. Nasukin on nöfin ansainnut. Parhaita vihjeitä mielestäni oli RUUNAN TAKANA, SORMUSTIMEN PÄÄSSÄ, SYÖ NAKKEJA, KATKAISE DIESEL ja monta muuta. IKÄEROn vihjekin oli mukiinmenevä.

Pääkuvalauseisiin hieman kritiikkiäkin. Ylemmän pääkuvasanan toisen sanan jälkeen olisi ollut viisasta sijoittaa pelkästään nuoli oikealle.

Muistaakseni Riku Rosenallilla oli edellisessä Sanaseppo-ristikossa varsin kinkkinen ristikko.
12. Marco Poloinen3.7.2012 klo 21:22
Taitaa Jussin kommentti sisältää taas "sarkasmia".
13. HM3.7.2012 klo 22:18
"Mie"n olisi ehkä kannattanut ostaa tämä ristikko, samanlaista aivovoimistelua tämäkin oli. Ensin tuntui, että ei pääse alkua pitemmälle, mutta sitten tosiaan sana kerrallaan aukeni, paitsi että vasen yläkulma minunkin henkilökohtainen ongelmani vielä. Paljon kivoja vihjeitä!
14. Jussi vain3.7.2012 klo 23:27
Marco!

Nyt ei ole sarkasmia. Rikun ristikko on tehty hyvin ja mukavia vihjeitä. Minusta ei ollut kolmonen miikka, koska oli suhteellisen helppo tapaus.

Keräsen ristikko oli liian vaikea, mutta kommentit selvensivät ratkaisua. Tuon tason ristikoita ei kannattaisi ISASKAReeksi tarjota.

Jussi!
15. Jygge7.7.2012 klo 16:13
Syö nakkeja, popsi. Vasen yläkulma tarvis avitusta.
16. Jussi vain9.7.2012 klo 20:09
Vähän myöhään tämä apu tullee, mutta pätkiä ovat ETAPIT. Naisella on selvästi LOMAFIILLIS. Vasemmassa reunassa on IRTOTAPPI. Paremmille aluksille on LUKSUSSATAMA. Pystyvihje katkaise diesel oli hieno TAITAVIN.

Ratkottu on, jos lisää kysymyksiä don't hesitate to call...:)
17. Pekka15.7.2012 klo 09:20
Aloitin tämän ristikon eilen ja nyt puuttuu enää vasemman reunan piilokirjain, jota en millään keksi viiva-nuoli-vihjeestä VIL_I. Lisäksi vas.yläk. pystyn, MATTI, ja kuvavihjeen yhteys ei aukene.
18. RA15.7.2012 klo 09:35
Viiva ja nuoli -vihje:
nuoli ~ LÄNSI, joten viivan paikalle VILLI

Kuvassa on hautamäki / Hautamäki => MATTI
19. Pekka15.7.2012 klo 09:53
Kiitos, RA.
Valmista tuli.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *