KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKIN RISTIKOT TALVIALBUMI 16.11.2004-13.3.2005

6783. Iisakin ristikot talvialbumi 16.11.2004-13.3.2005

h24.4.2012 klo 18:13
Hei. Löysin tuollaisen vanhan ristikkolehden kätköistäni. Onko kenelläkään vielä tuota jäljellä jossain kaapissa esim. Lehti on 34 sivuinen. Lehdestä löytyy tehtäviä Alf Simbergiltä, Kaija Kaivosojalta, Pekka Joutselta ja Antti Skytältä. Piilosanoista vastaa Teuvo Jyräs. Lehdestä löytyy yksi krypto, avaruusristikko ja Juha Hyvösen laatima sanapalapeli. Lehden vaikeustaso on visainen tietysti.
Kun katselin rahapalkintoja huomasin, että joka tehtävästä on luvassa 17 euroa. Nykyisessä iisakissa yhdestä ristikosta on tarjolla 35 euroa. Aika suuri ero siis rahojen kanssa.
Olen ratkonut lehdestä noin puolet. Osa ristikoista on aika vaikeita. Kaikki eivät aukea vain päähän. Tietääkö kukaan, mihin Erkki Kiiski ja Harri Asikainen ovat lähteneet. Eivätkö he enää laadi ristikoita.
2. ripop24.4.2012 klo 18:32
Aloitit siis jo kuusivuotiaana arkistoida ristikkolehtiä.Ai niin.Nythän ovat jo pilkutkin oikeilla paikoillaan.Edistystä.
3. Taata24.4.2012 klo 18:33
Heitimme juuri kaksi suurta sylillistä pelkkiä iltapäivälehtien ristikoita roskiin paikkoja siivotessamme. Ristikot olivat vuosien takaa ja niitä ei ollut ratkottu lainkaan. Kaikenkokoisia ja vaikeustasoltaan helpoista aina kuuteen kolmioon saakka ja varmaan ylikin. Siis todella paljon ristikoita ja vain ristikoita.
4. h24.4.2012 klo 18:49
Taata, minä jopa olen ostellut vanhoja ristikkolehtiä ja irtokappaleita. Tietenkin sellaisia joita ei ole ratkottu vielä lainkaan. Ristikoita on aina hauska ratkoa.
Ripop, kiitos kannustuksesta. Nyt ei ainakaan kenelläkään ole valittamisen varaa ,kun kaikki pilkutkin ovat oikein. Luulen, että nyt ihmisten mielenkiintokin herää minun teksteihini.

Mukavaa iltaa kaikille. Palaamisiin t. Hämeenlinnalainen
5. ripop24.4.2012 klo 18:51
Naapuritaloni purettiin aikoinaan.Romuista löytyi eristeenä käytetty Aku ankka vuodelta 51.Valitettavasti siinä oli naulan reikä ,eikä divarissa tarjottu sitä hintaa ,mitä ehjästä olisi saanut.Mitähän ensimmäisestä julkaistusta ristikosta voisi saada?
6. Taata24.4.2012 klo 19:02
Olisit h saanut nuo prässätyt ristikot ilmaiseksi ja olisin voinut antaa vielä vaivanpalkkana vaikka yllätyslahjan.
7. h24.4.2012 klo 19:10
Haluatko antaa Taata siis ristikoita minulle ilmaiseksi. Se sopii varmaan minulle. Mikä tuo yllätyslahja sitten on. Kiinnostaa kovasti. Kuka nuo prässätyt ristikot on oikein laatinut..
8. Taata24.4.2012 klo 19:25
Iltapäivälehtien laatijat eli siis Ilta-Sanomien ja Iltalehden laatijat. Ovat olleet tiiviissä pinossa vuosia. Yllätyslahjaa en voi paljastaa, mutta on eri vaihtoehtoja, mistä valita.
9. h24.4.2012 klo 19:30
Miten postitat ristikot jos haluan ostaa ne ilmaiseksi. Tarkoitatko iltalehden ja iltasanomien laatijoilla Ekiä ja Teemu Pallosta. t. h.h
10. Taata24.4.2012 klo 19:51
En ehtinyt katsoa laatijoita, mutta eiköhän siellä ainakin Eki ole ja koko joukko muita. En voi postittaa niin isoa läjää vaan ne pitäisi hakea täältä. Sopivat varmaan kahteen putkikassiin. Laitan ne syrjään, jos vielä ehdin, ellei joku ole siepannut niitä ennen.
11. h25.4.2012 klo 07:34
Missä asut Taata.
12. Taata25.4.2012 klo 09:10
Täällä pohjoisessa Tiernakaupungissa eli Oulussa.
13. h25.4.2012 klo 15:32
Ok. En tiedä vielä tulisiko hakemaan ristikoita.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *