KESKUSTELUT > RISTIKOT > PASSELI PELIKAANI 2/2012

6709. Passeli Pelikaani 2/2012

Ylva23.3.2012 klo 00:00
En ainakaan huomannut, että tästä PaPen numerosta olisi aloitettu ketjua. Pahoittelen, jos vain satuin olemaan puusilmä, ja sen vuoksi aloittamaan suotta uuden ketjun.

S. 4 Mirja Pihlajamäen ristikko - mahtaako siitä puuttua pinkki väri yhden sanan kohdalta? Minusta ainakin näyttäisi siltä kuin yhteen kohtaan olisi muodostumassa sana, joka liittyy pääkuvaan - eikä sille ole vihjettä, ellei sitten kyseisessä kohtaa yksi vihje ole tarkoitettu kahta ratkaisusanaa varten. (Ja jos näin on, niin sitten minä taas olen umpikujassa, kun silloin en ainakaan näin äkkiseltään saa siihen kelvollista sanaa.)
2. Tuomas L.25.3.2012 klo 21:55
Tätä lehteä en ole hirveästi ratkonut, mutta autoin äitiä saamaan täyteen Malojen ristikon lehden loppupäästä. Olisikohan tuossa tehtävässä virhe? Pääkuvalauseiden risteyskohdassa on tyhjä ruutu - pitäisikö siinä kuitenkin olla nuolet alas ja oikealle? En ainakaan keksi, mitä siihen voisi tulla, vaikka otettaisiin huomioon myös muut vaihtoehdot kuin kirjaimet.
3. Kravattimies25.3.2012 klo 23:26
No nyt menit paljastamaan...

Tyhjä vihreä ruutu on jätetty siihen ihan tarkoituksella.

Samanlaista kujetta valkoisen ruudun muodossa näkee joskus muiden käyttämänä sokeripalalle, lakanalle, tyhjälle jne.
4. Kasperi26.3.2012 klo 12:11
Sama juttu minulla. Äitiä autoin ristikossa ja saman huomasin...mutta mutta jos ristikkoon jätetään valkea ruutu, niin siihen tulee ratkaisusana, joka liittyy siihen valkeaan ruutuun, eikä niin, että oleellinen nuoli jätetään pois ja vaikeutetaan muutenkin vaikeaa ristikkoa.
Tuo ristikko olisi sopinut paremmin Punkun keskivaiheille...ja sinnehän sen piti mennäkin, jos oikein olen ymmärtänyt.
5. Kravattimies26.3.2012 klo 13:17
Niin oli tarkoitus. Lähti matkaan vaikeustasolla 2/3.
6. Eki26.3.2012 klo 13:21
PaPen keskivaikeustaso on 2(-).
7. Maikki27.3.2012 klo 14:49
Pihlajamäen päätössivulla on kaksi kuutosta. Kuinka tulkitaan?
8. Eki27.3.2012 klo 14:50
Mennään järjestyksessä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *