KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIIKONVAIHDE 3.3.2012

6682. IS viiikonvaihde 3.3.2012

ripop3.3.2012 klo 14:08
Hahhaa.Olipa hauska pääkuvasta tuleva teksti.Toista tuntia vierähti rattoisasti.Ainoa vihje ,mitä en oikein ymmärrä :puita,vaikka minulla se on varmasti oikein.
2. anna h3.3.2012 klo 18:41
Kovis mukava ristikko, taas kerran. puita on minusta ihan selvä. ainoa outo sana oli liikuttava, 6 kirjainta pystyyn pääkuvan lähellä, sekin selvisi googlesta tarkistamalla kun muut sanat olin saanut. oivaltamisen ja oman yleistiedon kanssa pärjäsi, joten kivaa tällainen ratkonta
3. O3.3.2012 klo 20:39
Samaa mieltä kuin ripop pääkuvan tekstistä.
anna h. Minunkin piti tarkistaa sama sana.
Se olikin ainoa mihin googlea tarvitsin.
Hienosti saatu alin yhdssana (22) Kiitos Teemu Pallonen & HL ja
P.A.M.
4. Jaska3.3.2012 klo 22:34
Tekniikkapuolellahan Pallonen on suvereeni, joten kaakkoisaukio ja pitkät sanat eivät tulleet yllätyksenä. 22-kirjaiminen oli tällä kertaa varsin helppo sijaintinsa ansiosta - auts!?

Näppärä pääkuvaidea ja runsaasti kivoja pikku knoppeja. Tästä ei keskis enää paljon parane. Pari nelikirjaimista vähän huokautti, mutta harvoinhan mikään ristikko on täydellinen.

Koviksena vain kumuksi jää arvosana puolen pallon virheen johdosta. Keskinen on näet kaksinen palloiltaan.
5. ?3.3.2012 klo 22:54
((Jaska kirjoitti:

"Koviksena vain kumuksi jää arvosana puolen pallon virheen johdosta. Keskinen on näet kaksinen palloiltaan."

Mitä h*******ä tuon on tarkoitus tarkoittaa??))
6. kari kämäräinen4.3.2012 klo 13:55
Tasaisen vaikeahko hyvä ristikko.
7. Masa I4.3.2012 klo 19:07
Morjens !
Peesaan edellistä.
8. heko4.3.2012 klo 19:31
Kyä näino!
9. HM4.3.2012 klo 19:46
Kivoja ratkaisuja ja kiva kun sai valmiiksi - pari edellistä ovat jääneet enemmän tai vähemmän kesken.
10. Viljami10.3.2012 klo 08:59
Vaikka vaikeustaso minunkin mittarillani osui ihan kohdilleen, niin nämä Pallosen kakspuolikkaat ovat minulle yleensä aina hieman vaikeampia kuin Vuokilan vastaavat.

Paras vihje minusta tällä kertaa keskeltä löytyvä MR, josta R ruksattu yli, joskin tarkkaan sai jälkimmäistä tihruilla ennen kuin ärräksi hahmottui. Muista hyvistä vihjeistä voisi mainita VAIKUTTAJANUKKE, PE....., ALITTAVA ja -m.

Oikean alakulman aukio on taas kerran mestarillinen näyte Pallosen laadintataidosta.

Erinomainen ristikko minusta.
11. töhelo11.3.2012 klo 11:41
Mulla oli tämä ristikko jäänyt työreissulla laukkuun, ja nyt sen löysin sitten, oli vielä koko lehti lukematta, kun olin sen silloin edellislauantaina ostanut matkalukemiseksi. Ihan hauska ristikko, mutta kyllä taas jotkut vihjeet mietitytti, tuo ken- guru oli hauskimmasta päästä :). Aloin tätä tuossa aamukahvin kera pähkäillä, ja nyt ei tunnu tuo kaakkoiskulma aukeavan sitten millään. Puita? Taustapelit? Tuo säädinjuttukin siis näin ollen vielä ahaaelämystä vaille valmis; saa nähdä. Kun en ole mikään varsinainen ratkontaharrastaja (satunnaisesti innostun kyllä), niin minusta tämä oli ainakin ihan tarpeeksi visainen, ja juuri siksi niin onnistunut; täytyy vähän ollakin aivoille töitä, että ei ihan ruostu vähät jäljellä olevat toimivat solut. -Tästä näkyy olevan ratkaisu lehdessä 24. päivä; mahtaako olla sitä ennen netissä jossainpäin?
12. apua11.3.2012 klo 12:49
Nyt menee hermot. Kerokaa nyt pöljälle edes tuo alanurkan `petäjäiset` sekä `ilmiö`....
13. RA11.3.2012 klo 13:00
Tässä pari lisävinkkiä kaakkoiskulmaan, jos haluat vielä miettiä:

PUITA (11) > jo kaadettuja ja yhteen koottuja puita
kuvaava sana
TAUSTAPELIT (8) > tällaisten pelien luonnetta kuvaava sana

TAAS kerran nautinnollista ratkottavaa Liba Palloselta!
14. RA11.3.2012 klo 13:01
PETÄJÄISET = JATKEET
ILMIÖ = TAPAUS
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *