KESKUSTELUT > RISTIKOT > MILLAINEN OLET?

668. Millainen olet?

tjn20.1.2004 klo 11:50
Kerro, millaisia ristikoita mieluiten ratkot, niin minä kerron sinulle, millainen olet.

Uskoisitteko?
2. Greg Gilbert20.1.2004 klo 12:00
Ratkon mieluiten aika vaikeita ristikoita. Helppoja hyvin harvoin. Erikoisemmista tehtävistä ratkon joskus avoristikoita. Kryptoja ja piilosanoja harvemmin. Suosikkilaatijaa ei ole.

Millainen olen?
3. Pena20.1.2004 klo 12:05
Tottakai mä uskon kaikkeen huuhaahan! :-)

Mä ratkon mieluiten Iisakin visaisia ja Ilta-Sanomien kaksi- ja puolipalloisia Koviksia. Hyvänä kakkosena tulee "helpot"! Niitä on kiva ratkoa kun ne saa useimmiten täyteen.

d:)
4. Egon20.1.2004 klo 12:21
Uskonhan toki huuhaatieteisiin. :)

Minä pidän kaksitähtisistä ja kaksipuolosetkin saan useimmiten täyteen, mutta kometähtisissä jää suurin osa ratkomatta. Helppoja toki ratkon välillä monia puolen tunnin aikana, jos vaan käsiini saan. Kryptojakin tulee jonkun verran ratkottua, mutta en niistä erityisemmin pidä.

Kerro millainen olen?
5. iso S20.1.2004 klo 12:49
Ratkon mieluiten siistinnäköisiä kuvaristikoita, missä ratkaisu ei vaadi kirjastokäyntiä. Vaikeusaste on parhaiten kohdallaan silloin, kun kulutettu aika per ratkaisuruutu liikkuu välillä 1-2 sekuntia. Palloiksi muutettuna silloin puhutaan noin kahdesta, mutta mikä tahansa nollasta kakspuolikkaisiin käy. Kolmoset ovat riskirajalla, saattaa olla kiva tai sellainen, että tuntuu painimiselta. Vaikeammat ovat masokismia. Niitä voi yrittää kun alkaa kuvitella itsestään liikoja tai kun pitää hankkia kovuutta SM-kisan kolmatta alkuerää ja 3. välierää varten.

Muita tehtävätyyppejä voi kokeilla joskus harvakseltaan sen varmistamiseksi, että kuvaristikko on minulle se ainoa oikea. Ei kai tuossa paista läpi jonkinlainen ennakkoasenne?
6. Urpo20.1.2004 klo 13:30
Sekunti per ruutu? Eli sinulla menee esim. IS KOVIKSEN täyttöön n. varttitunti? Hurja mies!
7. mats20.1.2004 klo 15:00
piilosanat ja kovikset - 2*:set ja siitä alle eivät juuri kiinnosta mutta kyllä ne täytettyä tulee.
8. iso S20.1.2004 klo 15:20
Urpo: niin olenkin! Ei elämästä selviä hengissä eikä menesty SM-jengissä, jos tuhraa liikaa aikaa. Tosin huomattakoon, että annoin haarukaksi 1-2 sekuntia. 2 sekuntia per ruutu antaa aikaa jo ruhtinaalliset puoli tuntia. Kyllä siinä ajassa kakspuolikas menee ja huippupikasuperratkojat nauraisivat silti pilkallisesti suoritusta, elleivät olisi niin empaattisia ja ymmärtäisi, että ei kaikista tule täyspäistä vaikka isi ja äiti olisivat miten hartasti toivoneet.
9. Urpo20.1.2004 klo 15:54
iso S: Olen ollut niissä kemmakoissa mukana ja kuuluin siihen sakkiin, joka jäi suu auki kattomaan kun ensimmäiset jo palautteli valmiita ratkontoja.
Oot silti hurja, vaikket ihan huippupikasuperratkoja olekaan.
En mää vaan pysty!
10. Sopuli20.1.2004 klo 19:46
Helppoja ei ollenkaan, koska haasteellisten selättäminen on koko homman ydin.

Viime päivinä tosin on tullut mieleen, tartunko liian vaikeisiin, kun eivät ota kaikki kolmen lampun - ja tähden - ristikot sujuakseen. Sitten äkkiä jokin aukeaa sen verran, että mielenkiinto pysyy vireillä. Kaksi ja puoli on hyvä vaikeusaste.

Melkein kaikki jää vähän kesken (tosin viimeisimmän Pulikaanin Viitamäesta vain pari ruutua puuttuu), mutta se ei haittaa, koska en osallistu arvontoihin.

Aiemminkin onkin tullut kerrotuksi, että eniten viehättää Antti Viitamäen ajattelutapa.

Piilosanojakin tykkään mietiskellä. Kryptoja kokeilin vasta äskettäin; tuntui tyhmältä vain laitella kirjaimia paikoilleen.
11. Heppu21.1.2004 klo 06:29
tjn...en usko
12. tjn21.1.2004 klo 11:29
Kiitos vastaajille!

Oli ihan kiva saada hieman vaikutteita asiaan. Periaatettahan näkee sovellettavan milloin mihinkin, kirjoihin, musiikkiin jne.... Minä ainakin voisin kuvitella, että jotakin se kertoo ihmisestä, jos tietäisi, mitkä ovat hänen lempiristikoitaan.

Minussa ei ole pätkääkään Leelian vikaa. Tyydyn vain mielenkiinnolla lukemaan vastauksia. Itse kukin voi tehdä niistä johtopäätöksiä.

Kiitokseksi kerron linkin, missä voi hieman kokeilla tätä "huuhaata".

http://users.rcn.com/zang.interport/personality.ht ml
13. Jukkis21.1.2004 klo 12:16
"...jotakin se kertoo ihmisestä, jos tietäisi, mitkä ovat hänen lempiristikoitaan".

Ehdottomasti. Se kertoo nimittäin sen, mitkä ovat hänen lempiristikoitaan. Mitään muuta oleellista se ei kerro.
14. Matti21.1.2004 klo 14:16
Sopuli, olen samaa mieltä kryptoista. Tuntuu tyhmältä vain laitella kirjaimia paikoilleen (jos joku ei mielipidettäni vielä sattuisi tietämään).
15. Kaitsu21.1.2004 klo 14:24
Vielähän noita kryptoja ratkoisi jos joku mättäisi keksityt kirjaimet paikoilleen.
16. J Takala21.1.2004 klo 14:30
Onneksi tuo kryptorenki on keksitty. :)
17. Kaitsu21.1.2004 klo 14:38
Paljonkohan sellaisen rengin palkka mahtaa olla J Takala? Minulla kun on vaatimattomat tulot ja kulkeeko se renki matkatavarana vai onko ostettava oma tiketti jos meinaa ottaa sen mukaan reissulle?
18. Floora21.1.2004 klo 14:41
Samoilla linjoilla Kaitsun ja Matin kanssa.

Ihan kivaa aivotyöskentelyähän se krypto on, mutta kun.... aika vähän siinä aivotyölle on tarvista, ennemminkin loppuu kärsivällisyys kirjainten kopioinnissa... kryptorenkiä käyttäessä taas koko lysti loppuu lyhyeen...

...joo joo, kyllä tiedän että on sokkokryptoja, mutta harvoin jaksan niihin syventyä, toisin kuin valintakryptoihin. Niitä saisi olla enemmän!
19. Egon21.1.2004 klo 15:12
Eipähän se kryptojen ratkominen mitään kovin mielenkiintoista puuhaa ole. Ensimmäisten kirjainten ratkeamisen jälkeen vain rutiininomaista täyttötyötä, mutta meneehän se paremman puutteessa. Yritin elämäni ensimmäisen sokkokrypton ratkomista pari päivää sitten. Sain sen ratkottua yllättävän nopeasti. Taisi olla helpohko tehtävä??
20. mats21.1.2004 klo 15:30
Ratkon kryptoja vain niin, että en kirjoita kirjaimia itse kryptoristikkoon vaan pelkästään niille varattuun erilliseen laatikkoon. Näin tehtynä krypto menettelee.
21. iso S21.1.2004 klo 15:46
Ratkon kryptoja vain niin, että en katso itse kryptoristikkoon vaan panen kristallipallon sille varattuun pehmustettuun laatikkoon erillisessä huoneessa. Tai päinvastoin. Kerrankin oli kuusi oikein ja lisänumero ihan hilkulla.
22. Sopuli21.1.2004 klo 17:05
Ratkon kryptoja vain niin, että en katso itse.

Ei vaineskaan. Ratkonkin vanhoja vaatteita niin, että en katso itse vaatteeseen vaan kryptoon.
23. Lauri Kenttä21.1.2004 klo 20:24
En ratko kryptoja, koska olen niille allerginen.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *