6617. Hyvästi

matts29.1.2012 klo 00:40
Aikansa kutakin, eiköhän tää ollut nyt tässä.
2. -29.1.2012 klo 00:42
Et oo tosissas, ethän? Älä.
3. Maikki29.1.2012 klo 00:51
matts! Elä jätä meitä, tekstejäsi olen aina iloiten odottanut, ja naureskellut saatuani niitä luettavaksi. Peru päätöksesi!
4. Hakro29.1.2012 klo 01:20
Matts, jos joku juttu sinua tällä harmittaa, sano takaisin pahasti, älä sano hyvästi.
5. pirjo29.1.2012 klo 09:35
Matts, juttusi ovat olleet minunkin mielestäni laatuaan kaikkein hauskimmat/aamuvirkuimmat/mielenkiintoisimmat näillä ketjuilla! Älä ihmeessä jätä meitä, ainakaan kokonaan! Olet sentään jaksanut ties kuinka kauan, ainakin 5 vuotta... johan siitä saat vieroitusoireita. Tule takaisin!

Ellei sitten ole käynyt niin, että olet löytänyt jotain parempaa tekemistä? Siinä tapauksessa täytyisi kai olla vain iloinen puolestasi.
6. Arska1.2.2012 klo 23:32
Mä teen kanssa "matts:it." Onhan täällä tullu hölistyä ja mokailtua ihan tarpeeksi.
7. iso S2.2.2012 klo 19:17
Painissa voi tehdä puolinelsonin. Kokonelson on kielletty vaarallisuutensa vuoksi. Minä olen jo tehnyt "puolimatts:in" eli vähentänyt H&M:ää (hölinä ja mokailu). Samaa suosittelen mattsille ja Arskalle. Ei koskaan kannattaisi sanoa ei koskaan, vai miten se meni?
8. pirjo2.2.2012 klo 19:50
Palata oli oikein mukava, taisin olla poissa jonkun päivän joskus.
9. Anonyymikko5.2.2012 klo 01:04
Sanoiko joku pahasti?
10. pirjo5.2.2012 klo 01:40
No,ei. Itseeni olin tyytymätön. (jos minulta kysyit)
11. Kaapo5.2.2012 klo 11:55
Joskus nimimerkin vaihto auttaa:)
12. Wexi5.2.2012 klo 12:53
[Mihin?]
13. Kaapo6.2.2012 klo 09:28
Jaksamaan.
14. Matias-Myyrä6.2.2012 klo 22:46
Kyllä se nimimerkin vaihtaminen saattaisi auttaa pääsemään eroon vanhoista rasitteista. Minuakin varmaan moni pitää turhan niuhottajana, joka on keljuilemassa kaikille pienistäkin virheistä. Jos vaihtaisin nimimerkkini vaikkapa Topias-Mäyräksi, niin tuskin kukaan arvaisi, että se olen minä sen uuden nimen takana. Voisin siis tavallaan lähteä puhtaalta pöydältä ilman lähes yhdeksän vuoden aikana kertyneitä rasitteita.
15. Topias-Mäyrä6.2.2012 klo 23:02
Aiotko tosiaan ottaa minun nimimerkkini?
16. RA7.2.2012 klo 00:03
Vuosien varrella paljon kirjoitelleena ja monenlaiseen osallistuneena aina vain selkeämmäksi on tullut ajatus, ettei näitä omia kirjoitteluja kannata ottaa kovin "MINÄ kirjoitin"-asenteella, vakavasti tai jotenkin jonain näytönantona muille omasta jostain erityisosaamisesta tai yleisemmin fiksuudesta, tietämisestä tms. Kuin ei myöskään toisten kirjoittelua kannata noin tulkita. Tämä keskustelualuehan on täynnä kielellisesti taitavia ja tiedollisesti tietäviä ihmisiä - ei kannata asennoitua niin, että tänne kirjoittelu ja täällä osallistuminen olisi joku kilpa tai mittely fiksuudesta.

Kunhan kirjoitellaan ja pidetään hauskaa. Tuodaan itse kukin omat ajatukset ja ideat esille. Ja tietysti oma tietämyskin, silloin kun sitä sattuu olemaan. Matias-Myyrä epäilee, että häntä pidetään niuhottajana tai keljuilijana. Aika vaikea kuvitella, miksi pidettäisiin; Olisi se aika kummallista keskustelua, jos selkeitä virheitä ei saisi korjata. Tai parempaa tietoa ei saisi tuoda esille.

Täällä heitetään joskus, että pitäisi olla aina myönteinen ja että "ristikot ovat iloinen asia". Minusta todellinen myönteisyys ja iloisuus on ihan erityisesti sitä, että silloin kun asia-aihetta on, saa vapaasti korjata, tarkentaa ja kritisoidakin. Emmeköhän me kaikki tiedä, mikä tällaisen ero on verrattuna siihen, jos keljuillaan ja saivarrellaan ja tartutaan tahattomiin virheisiin.
17. Hakro7.2.2012 klo 00:13
Kymmenen tai jos sallitaan niin yksitoista pistettä, RA! Tämän paremmin ei voine asiaa ilmaista.
18. iso S7.2.2012 klo 16:54
Kirjoituksia jonkin verran seuranneena olen taipuvainen myöntämään että RA:n kommentti kuvaa hyvää tavoitetta mutta on jonkin verran utopistinen. Todellisuudessa meitä seisoo niin monilla asemilla että esimerkiksi Matias-Myyrä (nimi muutettu) on oikeasti saanut mainitsemaansa kritiikkiä, joka ei aina ole ollut asiallista eikä ystävällismielistä.

Jos aikoo selvitä nimimerkin niskaan kertyneistä ärtyneistä, täytyy vaihdon lisäksi viilata "käsialaa" niin paljon että vakioärhentelijät eivät pysty tunnistamaan. Se on vaikeaa. Jonkin verran voisi onnistumisen edellytyksiä parantaa jos kirjoittaisi jonkin aikaa limittäin kahdella nimimerkillä, mutta sellaiseen ei rehellinen myyrä helposti taivu.
19. Sivuille juuttunut24.2.2012 klo 19:24
nostan framille
20. Mr. X24.2.2012 klo 20:28
Mulle hyvin rakas ihminen orpoutui. Nostan edesmenneellle (kun kukaan mukaan ei nosta) maljan, ja toisen ... tuolla.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *